Powyższe zdjęcie pokazuje, że model zaprojektowano niezgodnie z rzeczywistością. Jelcze serii 315 (31x) miały skrzynię biegów oddzieloną od silnika ze sprzęgłem. Między sprzęgłem a skrzynią biegów jest krótki wał z przegubami Cardana. Obudowa sprzęgła w tym modelu wygląda kuriozalnie, wygląd skrzyni biegów jest "wolną wariacją na temat".
rado pisze:Powyższe zdjęcie pokazuje, że model zaprojektowano niezgodnie z rzeczywistością. Jelcze serii 315 (31x) miały skrzynię biegów oddzieloną od silnika ze sprzęgłem. Między sprzęgłem a skrzynią biegów jest krótki wał z przegubami Cardana. Obudowa sprzęgła w tym modelu wygląda kuriozalnie, wygląd skrzyni biegów jest "wolną wariacją na temat".
Niestety , ale jesteś w błędzie. Jelcze 315 miały tak rozwiązany napęd jak napisałeś ale w wersji ze starą 5 biegową skrzynią biegów. Nowsze wersje miały skrzynie 6 biegowe, które były zakończone obudową sprzęgła i montowane bezpośrednio do silnika.Tak więc w zależności od wersji napęd w Jelczach wyglądał różnie.
Pozdrawiam