KAMAZ 5511
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Dochodzę do wniosku, że jednym z wrogów modelarza jest projektant.
Jak ja mam skleić KAMAZA kiedy elementy nie pasują.
Po złożeniu na sucho okazuje się, że kabina nie leży w poziomie. Założyłem zawiasy kabiny i niestety element zmiany biegów, wykonany zgodnie ze wzorem jest zbyt wysoko. Silnika nie obniżę bo blokuj go belka pod ramą.Jedyna rada to go obciąć.
Niestety nie pomogło - za mało. No to dziura w podłodze kabiny. Na szczęście wypadła pod środkowym fotelem. Ale pomogło, tylko kabina opiera się na silniku.
, , ,
To jednak nie wszystko. Następny problem to paka, też nie pasuje. Myślałem, że ze mną coś nie tak, że już nadchodzi kres moich możliwości i sam siebie nie kontroluję. Ale posiliłem się wzmacniaczem i rozmyślam gdzie popełniłem kleksa. Wychodzi na to, że jednak nie moja wina.
Kiper jest zbyt blisko kabiny, zawadza o zbiornik oleju. Zbiornik odciąłem od ramy, ale i tak jest za mało miejsca.
Żeby cofnąć kiper przesunąłem oś o około 2 mm, też mało.
Postanowiłem pociąć belki pod kiprem i cofnąć go tak żeby całość zgrała.
Co z tego wyjdzie zobaczymy w następnym odcinku.
SZAD
PS. http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... 3&start=60
Nie tylko ja mam te problemy, więc jestem normalny. Na szczęście.
Jak ja mam skleić KAMAZA kiedy elementy nie pasują.
Po złożeniu na sucho okazuje się, że kabina nie leży w poziomie. Założyłem zawiasy kabiny i niestety element zmiany biegów, wykonany zgodnie ze wzorem jest zbyt wysoko. Silnika nie obniżę bo blokuj go belka pod ramą.Jedyna rada to go obciąć.
Niestety nie pomogło - za mało. No to dziura w podłodze kabiny. Na szczęście wypadła pod środkowym fotelem. Ale pomogło, tylko kabina opiera się na silniku.
, , ,
To jednak nie wszystko. Następny problem to paka, też nie pasuje. Myślałem, że ze mną coś nie tak, że już nadchodzi kres moich możliwości i sam siebie nie kontroluję. Ale posiliłem się wzmacniaczem i rozmyślam gdzie popełniłem kleksa. Wychodzi na to, że jednak nie moja wina.
Kiper jest zbyt blisko kabiny, zawadza o zbiornik oleju. Zbiornik odciąłem od ramy, ale i tak jest za mało miejsca.
Żeby cofnąć kiper przesunąłem oś o około 2 mm, też mało.
Postanowiłem pociąć belki pod kiprem i cofnąć go tak żeby całość zgrała.
Co z tego wyjdzie zobaczymy w następnym odcinku.
SZAD
PS. http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... 3&start=60
Nie tylko ja mam te problemy, więc jestem normalny. Na szczęście.
Nie, projekt byl dobrzy (z wyjatkiem kilku brakujacych lub pomylkowo zaprojektowanych elementow). W naszym kolku modelarskim KAMAZ skleil 15 letni uczen i tym modelem wywalczyl sporo prizow ( w tym i W Lublinie - IV). I wszystko dobrze pasowalo sie. A to relacja o skleiwaniu modelu. Ale tylko na litewskim.
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=34&t=98
I drugi KAMAZ, ktorzy tez dobrze sklejal sie, przedstawiony na tym Forumie.
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=34&t=315
I jeszce jeden w trakcie zbioru:
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewforum.php?f=7
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=34&t=98
I drugi KAMAZ, ktorzy tez dobrze sklejal sie, przedstawiony na tym Forumie.
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=34&t=315
I jeszce jeden w trakcie zbioru:
http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewforum.php?f=7
Przepraszam za mozliwe pomylki. Nie jestem polakiem
Prunce
Przeglądnąłem jeszcze raz zdjęcia i dochodzę do wniosku, że masz rację.
Już wiem gdzie popełniłem błąd jeśli chodzi o kiper. Żle przykleiłem zespół zaworów i zbiornik oleju do kipra, przykleiłem go na ramie, a powinien być wklejony do jej wnętrza.
W tym miejscu WINIEN JESTEM PRZEPROSINY DLA PROJEKTANTA CO NINIEJSZYM CZYNIĘ i obiecuję poprawę, od dziś 10 x przymierzę zanim raz przykleję.
Tym bardziej, że z rysunków montażowych ciężko coś w tym temacie wyczytać, bo dokładnego rysunku umiejscowienia tegoż zespołu brak.
Ale - zawsze jest jakieś ale - kabina ma źle zrobione drzwi i bez przeróbek nie siadła prosto.
Buczo
Kiper ma być ruchomy. Zrobiłem ruchomy tłok za pomocą nitki wpuszczonej do środka.
Co do instrukcji, to faktycznie jest ogólnikowa, ale żebym ten model męczył to nie powiem. Jak dla mnie to klei się fajnie, a skopane drzwi zrobię po swojemu.
SZAD
Przeglądnąłem jeszcze raz zdjęcia i dochodzę do wniosku, że masz rację.
Już wiem gdzie popełniłem błąd jeśli chodzi o kiper. Żle przykleiłem zespół zaworów i zbiornik oleju do kipra, przykleiłem go na ramie, a powinien być wklejony do jej wnętrza.
W tym miejscu WINIEN JESTEM PRZEPROSINY DLA PROJEKTANTA CO NINIEJSZYM CZYNIĘ i obiecuję poprawę, od dziś 10 x przymierzę zanim raz przykleję.
Tym bardziej, że z rysunków montażowych ciężko coś w tym temacie wyczytać, bo dokładnego rysunku umiejscowienia tegoż zespołu brak.
Ale - zawsze jest jakieś ale - kabina ma źle zrobione drzwi i bez przeróbek nie siadła prosto.
Buczo
Kiper ma być ruchomy. Zrobiłem ruchomy tłok za pomocą nitki wpuszczonej do środka.
Co do instrukcji, to faktycznie jest ogólnikowa, ale żebym ten model męczył to nie powiem. Jak dla mnie to klei się fajnie, a skopane drzwi zrobię po swojemu.
SZAD
Nie wszystko to wina autora i nie wszystko wina modelarza. W tym Kamazie zastosowano wiele uproszczeń, które muszą skutkować takimi problemami. Kamaz to prosta machina, ale nie aż tak, gdyby kabina uchylna była na tak prostym zawiasie, nikt by jej nie otworzył, inżynierowie wymyślili dość skomplikowany system zamykania, który jednak ciężko było by wykonać z papieru.
Ogólnie nie martw się Czad, bardzo ładnie Ci wychodzi.
Ogólnie nie martw się Czad, bardzo ładnie Ci wychodzi.
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Nie myślcie czasem, że mój KAMAZ poszedł w kąt. Nie, wręcz przeciwnie. Prace trwają i powoli zmierzam ku, mam nadzieję szczęśliwemu zakończeniu.
Następny etap to kabina.
Ponieważ jest już sklejona , kilka wstecznych fotek z budowy dachu.
Na wręgi dachu przykleiłem wąskie sklejki z cienkiego papieru.
,
, , , ,
Ponieważ stałem się posiadaczem TG 180 pędzle odstawiłem na bok i zabrałem się do szpachlowania i szlifowania.
Oto kolorek na gorąco.
, , ,
Co z tego będzie zobaczymy jak pozdejmuję oklejki i maskol.
SZAD
Następny etap to kabina.
Ponieważ jest już sklejona , kilka wstecznych fotek z budowy dachu.
Na wręgi dachu przykleiłem wąskie sklejki z cienkiego papieru.
,
, , , ,
Ponieważ stałem się posiadaczem TG 180 pędzle odstawiłem na bok i zabrałem się do szpachlowania i szlifowania.
Oto kolorek na gorąco.
, , ,
Co z tego będzie zobaczymy jak pozdejmuję oklejki i maskol.
SZAD
Ponieważ prace troszeczkę poszły do przodu, a hamulców nie brakowało, pokazuję co udało mi się podciągnąć w relacji
Kabina prawie gotowa, brakuje tylko lusterek zewnętrznych i antenki
,,,,
Takie tam małe szczegóły
,
I zdjęcie poglądowe
Tłok podnośnika, jak widać na boku, przygotowany do przyklejenia.
Myślę, że teraz po wakacjach uda mi się szybciej skończyć prace przy kamazie.
Pozdrawiam
Kabina prawie gotowa, brakuje tylko lusterek zewnętrznych i antenki
,,,,
Takie tam małe szczegóły
,
I zdjęcie poglądowe
Tłok podnośnika, jak widać na boku, przygotowany do przyklejenia.
Myślę, że teraz po wakacjach uda mi się szybciej skończyć prace przy kamazie.
Pozdrawiam