*[Relacja/Inne ]Silnik V12, 1:?
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Inne ]Silnik V12, 1:?
Witam!
Chciałbym Wam zaprezentować relację z budowy największego w moim dorobku modelu, którym jest (przedstawiający schematycznie pracę silnika) silnik V-12. Model ma jedyne 195 stron części, 1978 części i 575 stron dokładnej instrukcji krok po kroku. Model wraz z przedmiotami (potrzebnymi do napędzenia modelu) można zakupić na tej stronie: http://www.yeesjob.com/v12engine.htm . Niestety zakupienie go do Polski jest bardzo drogie. Po kilku dniach ciągłego drukowania i wycinania wykonałem już tyle:
Część elementów jest według mnie niedopasowana do innych co utrudnia budowę modelu.
Pozdrawiam
Chciałbym Wam zaprezentować relację z budowy największego w moim dorobku modelu, którym jest (przedstawiający schematycznie pracę silnika) silnik V-12. Model ma jedyne 195 stron części, 1978 części i 575 stron dokładnej instrukcji krok po kroku. Model wraz z przedmiotami (potrzebnymi do napędzenia modelu) można zakupić na tej stronie: http://www.yeesjob.com/v12engine.htm . Niestety zakupienie go do Polski jest bardzo drogie. Po kilku dniach ciągłego drukowania i wycinania wykonałem już tyle:
Część elementów jest według mnie niedopasowana do innych co utrudnia budowę modelu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr wrz 15 2010, 20:18 przez Liściu, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam!
Prace posunęły się do przodu. Wykonałem 12 kompletnych tłoków:
Wszystkie są ruchome, a ich dolne części będę przymocowane za pomocą tych elementów:
do korbowodu. Zrobiłem także pewne części korbowodu:
Co do tłoków to autor modelu sugerował wykonanie pierścieni za pomocy 8 pasków jednak ja przyklejałem kolejne paski taśmą dwustronną co zwiększyło ich grubość więc mogłem użyć tylko 4 by swobodnie poruszały się w cylindrach.
Uprzednio wspominane części, oprócz tych z kartonu, to:
-silniczek
-kable
-pudełko na baterie, króre będzie podłączone do silnika(nie wiem jak się ono nazywa więc tak je nazwałem;)
-12 małych żarówek LED
Prace posunęły się do przodu. Wykonałem 12 kompletnych tłoków:
Wszystkie są ruchome, a ich dolne części będę przymocowane za pomocą tych elementów:
do korbowodu. Zrobiłem także pewne części korbowodu:
Co do tłoków to autor modelu sugerował wykonanie pierścieni za pomocy 8 pasków jednak ja przyklejałem kolejne paski taśmą dwustronną co zwiększyło ich grubość więc mogłem użyć tylko 4 by swobodnie poruszały się w cylindrach.
Uprzednio wspominane części, oprócz tych z kartonu, to:
-silniczek
-kable
-pudełko na baterie, króre będzie podłączone do silnika(nie wiem jak się ono nazywa więc tak je nazwałem;)
-12 małych żarówek LED
Projekt bardzo mi się spodobał i w efekcie końcowym może być bardzo pięknym modelem. Mam pewne wątpliwości co do Twojego wycinania bo jak widzę nie jest zbyt dokładne, a tutaj jest to bardzo wskazane.
Zainteresowało mnie Twoje zdanie:
Niestety zakupienie go do Polski jest bardzo drogie. Po kilku dniach ciągłego drukowania i wycinania wykonałem już tyle
na stronie nie widziałam możliwości wydruku......
P.S.
Jak mam wchodzić na fotosik z tyloma wyskakującymi okienkami to ..... mnie trafia.
Zainteresowało mnie Twoje zdanie:
Niestety zakupienie go do Polski jest bardzo drogie. Po kilku dniach ciągłego drukowania i wycinania wykonałem już tyle
na stronie nie widziałam możliwości wydruku......
P.S.
Jak mam wchodzić na fotosik z tyloma wyskakującymi okienkami to ..... mnie trafia.
Jest możliwość zakupu płyty z plikiem z częściami i instrukcją:
Option 3 #V12E03k
Environmentally friendly
Origami V12 Four-stroke Engine model D.I.Y. and Print-it-yourself kit
This D.I.Y. Kit Includes
Some electrical wires, some little wood sticks, 12 mini switches, 12 red LEDs, a special motor, a battery holder with switch, a resistor, a CD-ROM (a PDF file with 575 pages instruction and another PDF file contain 195 patterns). You can print the patterns by yourself.
59.99USD
Zestaw ten zawiera także elektroniczne części do modelu.
Option 3 #V12E03k
Environmentally friendly
Origami V12 Four-stroke Engine model D.I.Y. and Print-it-yourself kit
This D.I.Y. Kit Includes
Some electrical wires, some little wood sticks, 12 mini switches, 12 red LEDs, a special motor, a battery holder with switch, a resistor, a CD-ROM (a PDF file with 575 pages instruction and another PDF file contain 195 patterns). You can print the patterns by yourself.
59.99USD
Zestaw ten zawiera także elektroniczne części do modelu.
Witam!
Po długiej przerwie w relacji powracam i przedstawiam wykonane podczas niej elementy modelu. Od ostatniego wpisu wykonałem prawie wszystkie elementy. Pozostało już tylko wszystko posklejać w całość i polutować wszystkie kable. Oto są i zdjęcia tych postępów:
Koła zębate napędzające silnik:
Oraz oczywiście logo silnika:
Następna część relacji w najbliższych dniach.
Pozdrawiam,
lisciu
Po długiej przerwie w relacji powracam i przedstawiam wykonane podczas niej elementy modelu. Od ostatniego wpisu wykonałem prawie wszystkie elementy. Pozostało już tylko wszystko posklejać w całość i polutować wszystkie kable. Oto są i zdjęcia tych postępów:
Koła zębate napędzające silnik:
Oraz oczywiście logo silnika:
Następna część relacji w najbliższych dniach.
Pozdrawiam,
lisciu
- Bartosz B.
- Posty: 747
- Rejestracja: sob lip 24 2004, 21:02
- Lokalizacja: Gorlice / Nonnweiler
- x 7
http://images40.fotosik.pl/325/3bf5bdbbd9c2ee7b.jpg
Nie lepiej ogląda się zdjęcie, gdy nie ma reklam ?
Jak to zrobić: Klik
Nie lepiej ogląda się zdjęcie, gdy nie ma reklam ?
Jak to zrobić: Klik
Witam!
Przez ostatnie dni oprócz ciągłego szlifowania końcówek tłoków oraz części korbowodu udało mi się skleić "obudowę" silniczka:
Jedna strona, na której znajduje się koło zębate będzie napędzać korbowód z tłokami, a druga strona będzie wprawiała w ruch wiatrak na przedniej stronie silnika.
Gotowe do przyklejenia koło zębate, które oprócz napędzania koła bezpośrednio przyklejonego do korbowodu, będzie przyciskał kolejne przyciski uruchamiające diody. Ustawienie kół i innych elementów wewnętrznej części przedniej pokrywy wygląda mniej więcej tak (jeszcze nie sklejone):
Oprócz tego przykleiłem także cylindry do podstawy oraz ustawiłem korbowód na razie bez kleju w celu sprawdzenia czy wszystko luźno chodzi:
Przez ostatnie dni oprócz ciągłego szlifowania końcówek tłoków oraz części korbowodu udało mi się skleić "obudowę" silniczka:
Jedna strona, na której znajduje się koło zębate będzie napędzać korbowód z tłokami, a druga strona będzie wprawiała w ruch wiatrak na przedniej stronie silnika.
Gotowe do przyklejenia koło zębate, które oprócz napędzania koła bezpośrednio przyklejonego do korbowodu, będzie przyciskał kolejne przyciski uruchamiające diody. Ustawienie kół i innych elementów wewnętrznej części przedniej pokrywy wygląda mniej więcej tak (jeszcze nie sklejone):
Oprócz tego przykleiłem także cylindry do podstawy oraz ustawiłem korbowód na razie bez kleju w celu sprawdzenia czy wszystko luźno chodzi: