To rzecz o której marzę od latBALROG pisze:A co strk łasisz sie na to wiertełko ??
[Relacja] BISMARCK w skali 1:100 / Rekonstrukcja legendy
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
A propos zdjęć, w mojej relacji z budowy Ty2 jest 675 zdjęć, chyba jednak Łosiu miał rację.
A okręt wychodzi pięknie, zwraca uwagę czystość wykonania i poziom odwzorowania detali. Ciekaw jestem ile czasu zajmie Ci jego budowa, pewnie praca na lata.
A okręt wychodzi pięknie, zwraca uwagę czystość wykonania i poziom odwzorowania detali. Ciekaw jestem ile czasu zajmie Ci jego budowa, pewnie praca na lata.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Możliwe że masz rację bo nie liczyłem. Po prostu brałem pod uwagę fotki zarchiwizowane na serwerze k-worka, a do Twojej jeszcze nie doszedłem - mea culpa.Precyzyjny pisze:A propos zdjęć, w mojej relacji z budowy Ty2 jest 675 zdjęć, chyba jednak Łosiu miał rację.
Co do Bismarcka to zamierzenia są takie by budowa trwała 50 miesięcy i postaram się zmieścić w tym czasie.
- Konan Barbarzyńca
- Posty: 618
- Rejestracja: pn lut 28 2005, 12:53
- Lokalizacja: Elbląg
Przy kominie przybył kolejny element - pomost dźwigów wodnosamolotów. Element nieduży ale z uwagi na ilość wsporników pracochłonny. Jak widać farba podkładowa na kominie w miejscu klejenia została przetarta aż do "gołego" polistyrenu.
Ostatnio pojawiło się kilka pytań na PW odnośnie rozrysowywania przeze mnie elementów z których wykonuję komin oraz resztę elementów. Śpieszę wyjaśnić że początkowo w znacznej mierze posiłkowałem się wycinanką ze Stegny bo nie opłaca się wyważać już otwartych drzwi. Z postępem prac i w czasie porównywania poszczególnych elementów zawartych w wycinance z planami i dostępną dokumentacją zdjęciową wychodzi że model kartonowy AH ma sporo nieścisłości. O ile zrozumieć można pewne uproszczenia z uwagi na fakt że to model kartonowy i skala mniejsza to już takie rzeczy jak umiejscowienie otworu na szyb windy w prezentowanym poniżej pomoście dźwigowym z prawej strony w wycinance podczas gdy znajdował się on rzeczywiście z lewej strony jest nie do przyjęcia (prostokątny otwór widoczny w pomoście). Różnice pojawiają się także w takich miejscach jak kształty poszczególnych pomostów. Z uwagi na powyższe ostatnimi dniami w coraz większym stopniu posługuję się programami do samodzielnego projektowania poszczególnych detali przez co budowa traci troszkę na szybkości. Mam jednak nadzieję że nieznacznie i nie zachwieje to planów co do terminu ukończenia budowy
Ostatnio pojawiło się kilka pytań na PW odnośnie rozrysowywania przeze mnie elementów z których wykonuję komin oraz resztę elementów. Śpieszę wyjaśnić że początkowo w znacznej mierze posiłkowałem się wycinanką ze Stegny bo nie opłaca się wyważać już otwartych drzwi. Z postępem prac i w czasie porównywania poszczególnych elementów zawartych w wycinance z planami i dostępną dokumentacją zdjęciową wychodzi że model kartonowy AH ma sporo nieścisłości. O ile zrozumieć można pewne uproszczenia z uwagi na fakt że to model kartonowy i skala mniejsza to już takie rzeczy jak umiejscowienie otworu na szyb windy w prezentowanym poniżej pomoście dźwigowym z prawej strony w wycinance podczas gdy znajdował się on rzeczywiście z lewej strony jest nie do przyjęcia (prostokątny otwór widoczny w pomoście). Różnice pojawiają się także w takich miejscach jak kształty poszczególnych pomostów. Z uwagi na powyższe ostatnimi dniami w coraz większym stopniu posługuję się programami do samodzielnego projektowania poszczególnych detali przez co budowa traci troszkę na szybkości. Mam jednak nadzieję że nieznacznie i nie zachwieje to planów co do terminu ukończenia budowy