[R] Raumer-S - projekt własny
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[R] Raumer-S - projekt własny
Witam,
po modelu kosmicznym pora zejść na ziemię. Postanowiłem wrócić do projektu, który swój początek ma w 2010 roku. Będzie to Raumer-S - prototyp trału minowego z okresu II wojny światowej. Po rocznej przerwie, spojrzałem na projekt świeżym okiem i wprowadziłem kilka poprawek.
Na początek historia pojazdu:
W 1944 roku firma Krupp zbudowała prototyp super ciężkiego pojazdu rozminowania nazwanego roboczo Raumer-S. Pojazd o łącznej masie 130 ton składał się z dwóch członów (każdy napędzany przez własny silnik Maybach HL90) połączonych przegubem. Oba człony posiadały parę stalowych kół o średnicy 2,7 m. Koła każdego z członów miały inny rozstaw, co pozwalało oczyścić z min większą powierzchnię. Jedyny zbudowany egzemplarz pojazdu został zdobyty pod koniec wojny przez armię amerykańską i przetransportowany do USA.
Dane techniczne:
- długość: 15,2 m,
- wysokość: 3 m,
- szerokość: 2,56 m,
- masa: 130 ton,
- silnik: Maybach HL90,
- prędkość maksymalna: 30 km/h
Ponieważ obecnie dostępnych jest zaledwie kilka zdjęć i rysunków tego pojazdu, niektóre fragmenty opracowanego modelu będą miały wygląd hipotetyczny.
Model robię w typowej skali 1:25. Model będzie dość dużych rozmiarów - długości nieco ponad 60cm.
Na dobry początek kilka zdjęć sklejonego szkieletu jednego z członów Raumera-S, drugi będzie bliźniaczy:
Pozdrawiam.
po modelu kosmicznym pora zejść na ziemię. Postanowiłem wrócić do projektu, który swój początek ma w 2010 roku. Będzie to Raumer-S - prototyp trału minowego z okresu II wojny światowej. Po rocznej przerwie, spojrzałem na projekt świeżym okiem i wprowadziłem kilka poprawek.
Na początek historia pojazdu:
W 1944 roku firma Krupp zbudowała prototyp super ciężkiego pojazdu rozminowania nazwanego roboczo Raumer-S. Pojazd o łącznej masie 130 ton składał się z dwóch członów (każdy napędzany przez własny silnik Maybach HL90) połączonych przegubem. Oba człony posiadały parę stalowych kół o średnicy 2,7 m. Koła każdego z członów miały inny rozstaw, co pozwalało oczyścić z min większą powierzchnię. Jedyny zbudowany egzemplarz pojazdu został zdobyty pod koniec wojny przez armię amerykańską i przetransportowany do USA.
Dane techniczne:
- długość: 15,2 m,
- wysokość: 3 m,
- szerokość: 2,56 m,
- masa: 130 ton,
- silnik: Maybach HL90,
- prędkość maksymalna: 30 km/h
Ponieważ obecnie dostępnych jest zaledwie kilka zdjęć i rysunków tego pojazdu, niektóre fragmenty opracowanego modelu będą miały wygląd hipotetyczny.
Model robię w typowej skali 1:25. Model będzie dość dużych rozmiarów - długości nieco ponad 60cm.
Na dobry początek kilka zdjęć sklejonego szkieletu jednego z członów Raumera-S, drugi będzie bliźniaczy:
Pozdrawiam.
Witam,
dla wszystkich którzy tęsknili za Raumerem mam prezent gwiazdkowy w postaci nowych zdjęć:
Jeden z kadłubów pojazdu został wyposażony w różnego rodzaju włazy, klapy, osłony itp. elementy. Pozostały do zrobienia zawiasy, światła w przedniej części kadłuba, osłona wizjera i rura wydechowa.
W międzyczasie wziąłem się za drugi kadłub:
Stopień zaawansowania jest nieco mniejszy w stosunku do pierwszego kadłuba, ale myślę że do końca roku ulegnie to wyrównaniu. A w roku 2012 pozostanie do zrobienia zawieszenie z kołami i przegub łączący „bliźniaki”.
Życzę wesołych świąt i pozdrawiam.
dla wszystkich którzy tęsknili za Raumerem mam prezent gwiazdkowy w postaci nowych zdjęć:
Jeden z kadłubów pojazdu został wyposażony w różnego rodzaju włazy, klapy, osłony itp. elementy. Pozostały do zrobienia zawiasy, światła w przedniej części kadłuba, osłona wizjera i rura wydechowa.
W międzyczasie wziąłem się za drugi kadłub:
Stopień zaawansowania jest nieco mniejszy w stosunku do pierwszego kadłuba, ale myślę że do końca roku ulegnie to wyrównaniu. A w roku 2012 pozostanie do zrobienia zawieszenie z kołami i przegub łączący „bliźniaki”.
Życzę wesołych świąt i pozdrawiam.
Witam w kolejnej odsłonie relacji z budowy Raumera-S. Tym razem prezentuję zdjęcia wykończonych kadłubów wraz z zawieszeniem kół i częścią przegubu łączącego oba kadłuby:
Stan zaawansowania obu kadłubów jest identyczny i w tej chwili różnią się one jedynie szerokością zawieszenia.
Do zrobienia pozostały różniące się od siebie elementy przegubu dla obu członów oraz lampy, które przykleję na końcu.
Ostatnie zdjęcie przedstawia koła, którym brakuje tylko gumowych nakładek na obwodzie.
Pozdrawiam.
Stan zaawansowania obu kadłubów jest identyczny i w tej chwili różnią się one jedynie szerokością zawieszenia.
Do zrobienia pozostały różniące się od siebie elementy przegubu dla obu członów oraz lampy, które przykleję na końcu.
Ostatnie zdjęcie przedstawia koła, którym brakuje tylko gumowych nakładek na obwodzie.
Pozdrawiam.