[RELACJA-KONIEC] Cysterna 401R angraf 1:25
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[RELACJA-KONIEC] Cysterna 401R angraf 1:25
Witam.
HISTORIA
Wagon cysterna 401R przeznaczony jest do przewozu smoły, paku i olejów.
Projekt powstawał w Zakładowym Biurze Konstrukcyjnym Fabryki Wagonów w świdnicy w
1969 roku. Głównymi twórcami tego wagonu są inż . J. Dadej, inż. J. Dawidzionek, inż.
Cz. Dyda, inż. Z. Zdon, mgr inż. St. Kos, Z. Nowak oraz inż. L. Predkiel. Produkcję
seryjną rozpoczęto w 1970r.,a zakończono już w 1971r. Ogółem wyprodukowano 379
sztuk. Wszystkie wagony tej serii należą do prywatnych właścicieli. Konstrukcja wagonu
jest spawana i posiada hamulce: orlikona oraz ręczny przy pomoście. Napełnianie
Zbiornika odbywa się przez górny zawór, natomiast opróżnianie przez dolne, boczne rury
oddzielające się od zaworu centralnego. Zbiornik posiada urządzenie ogrzewcze wewnątrz
na parę o ciśnieniu 0,4MPa.
DANE TECHNICZNE:
Długość ze zderzakami: 12300mm
Szerokość: 3070mm
Wyskość: 4260mm
Masa konstrukcyjna: 25t
Liczna osi: 4
Prędkość maksymalna: 100km
Zapraszam do relacji z budowy.
Do modelu nabyłem kalkomanie.
HISTORIA
Wagon cysterna 401R przeznaczony jest do przewozu smoły, paku i olejów.
Projekt powstawał w Zakładowym Biurze Konstrukcyjnym Fabryki Wagonów w świdnicy w
1969 roku. Głównymi twórcami tego wagonu są inż . J. Dadej, inż. J. Dawidzionek, inż.
Cz. Dyda, inż. Z. Zdon, mgr inż. St. Kos, Z. Nowak oraz inż. L. Predkiel. Produkcję
seryjną rozpoczęto w 1970r.,a zakończono już w 1971r. Ogółem wyprodukowano 379
sztuk. Wszystkie wagony tej serii należą do prywatnych właścicieli. Konstrukcja wagonu
jest spawana i posiada hamulce: orlikona oraz ręczny przy pomoście. Napełnianie
Zbiornika odbywa się przez górny zawór, natomiast opróżnianie przez dolne, boczne rury
oddzielające się od zaworu centralnego. Zbiornik posiada urządzenie ogrzewcze wewnątrz
na parę o ciśnieniu 0,4MPa.
DANE TECHNICZNE:
Długość ze zderzakami: 12300mm
Szerokość: 3070mm
Wyskość: 4260mm
Masa konstrukcyjna: 25t
Liczna osi: 4
Prędkość maksymalna: 100km
Zapraszam do relacji z budowy.
Do modelu nabyłem kalkomanie.
Ostatnio zmieniony sob sty 07 2012, 10:23 przez maniek72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
Także i ja zasiadam, i przyglądam się z ciekawością :-)
Manufaktura Modelarska
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Co do konstrukcji poszycia - ja bym podejrzewał blachy sciągniete opaskami - czyli tak jak kocioł parowozu sie robi. Na tym zdjęciu nawet można się dopatrzeć czegoś co można tak zinterpretować. Ale głowy nie daję ;)