Bf-109F-2 Military Model 1/2010
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- dominik294
- Posty: 68
- Rejestracja: sob lut 26 2011, 21:27
- Lokalizacja: Lublin
Klapy i lotki. Na pierwszym zdjęciu widać, że ten samolot to jakiś składak, płat z innej wersji, kamo na klapach i lotkach pasuje do jeszcze innego...
Miałem na tym etapie złożyć ogon w całość, ale chyba lepiej będzie tak to zostawić do transportu.
[
Tak, po tej stronie lotka mi wystaje o 0,5mm...
Miałem na tym etapie złożyć ogon w całość, ale chyba lepiej będzie tak to zostawić do transportu.
[
Tak, po tej stronie lotka mi wystaje o 0,5mm...
Ostatnio zmieniony wt sty 15 2013, 3:34 przez Sicore, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie jest składak. Jak znajdziesz schematy malowania wersji E to tam dokładnie widać, że Niemcy taki schemat właśnie mieli. Jak przymierzysz drugą lotkę to będzie brakować zielonego. To malowanie na tym F-2 to spadek po E-4, więc jest takie samo jak np. w Bitwie o Anglię.
Niezłe masz tempo Sikor, czekam na dalsze postępy!
Niezłe masz tempo Sikor, czekam na dalsze postępy!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Sprawa wyjaśniona jest tutaj w połowie strony i poparta fotkami:
http://s362974870.onlinehome.us/forums/ ... pic=234676
według SAM Publications Bf-109 from F to K strona 208, samolot Moldersa to F-1, a później bardzo wczesne F-2. Takie samoloty zapewne dostawały ówczesne Asy Szkopskie, natomiast w skrzydłach zamiast działek była zamontowana kamera na potrzeby propagandy. Poza tym są one zaczerpnięte z wczesnej wersji Emila. Porównaj wnękę podwozia, jest taka jak w E, w swoim F-4 masz już okrągłą, miejsce na działka w tym miejscu co w E. Zmienione zostały tylko końcówki skrzydeł, ale pozostało światło pozycyjne które było we wczesnych wersjach Emila. W porównaniu z późnym Friedrichem, światło to nie posiadało przezroczystej osłony z pleksiglasu, więc jeżeli jeszcze nie zrobiłeś tego z lakieru czy tam CA, to zostaw samą żarówkę. Zdjęcie tego światła jest właśnie w SAM na wspomnianej stronie.
Mam nadzieję, że pomogłem.
http://s362974870.onlinehome.us/forums/ ... pic=234676
według SAM Publications Bf-109 from F to K strona 208, samolot Moldersa to F-1, a później bardzo wczesne F-2. Takie samoloty zapewne dostawały ówczesne Asy Szkopskie, natomiast w skrzydłach zamiast działek była zamontowana kamera na potrzeby propagandy. Poza tym są one zaczerpnięte z wczesnej wersji Emila. Porównaj wnękę podwozia, jest taka jak w E, w swoim F-4 masz już okrągłą, miejsce na działka w tym miejscu co w E. Zmienione zostały tylko końcówki skrzydeł, ale pozostało światło pozycyjne które było we wczesnych wersjach Emila. W porównaniu z późnym Friedrichem, światło to nie posiadało przezroczystej osłony z pleksiglasu, więc jeżeli jeszcze nie zrobiłeś tego z lakieru czy tam CA, to zostaw samą żarówkę. Zdjęcie tego światła jest właśnie w SAM na wspomnianej stronie.
Mam nadzieję, że pomogłem.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
http://www.flickr.com/photos/farinihous ... 238459883/
zawsze coś tam widać
zawsze coś tam widać
-"Natura jest wszędzie taka sama" - Pitagoras
Oczywiście nie udało się zrobić podwozia głównego, jak planowałem. Jedynie ostatnie drobiazgi, a w domu złożyć to w całość i przygotować model do końcowego lakierowania. Czyli polakierowałem, pędzlem, połyskiem Humbrola, by uzyskać w miarę jednorodną powierzchnię.
Antena będzie oczywiście po zrobieniu podwozia.
Goleń kółka ogonowego na bazie części z modelu.
Miałem sobie ułatwić pracę przez zastosowanie żywicznych kół z GPM, których główną wadą jest to, że są zbyt grube. To wiem z relacji Rowina. Przecięcie na pół milimetrową tarczą by załatwiło sprawę. Niestety na zdjęciach Rowina, nie widać ich za dobrze, a dokładnie tego, jak nędzne są felgi.
Prawdopodobnie użyję tylko zwężonej opony, a nad felgą trzeba będzie posiedzieć. Tylne koło z zestawu to już totalne nieporozumienie...
Antena będzie oczywiście po zrobieniu podwozia.
Goleń kółka ogonowego na bazie części z modelu.
Miałem sobie ułatwić pracę przez zastosowanie żywicznych kół z GPM, których główną wadą jest to, że są zbyt grube. To wiem z relacji Rowina. Przecięcie na pół milimetrową tarczą by załatwiło sprawę. Niestety na zdjęciach Rowina, nie widać ich za dobrze, a dokładnie tego, jak nędzne są felgi.
Prawdopodobnie użyję tylko zwężonej opony, a nad felgą trzeba będzie posiedzieć. Tylne koło z zestawu to już totalne nieporozumienie...
Ostatnio zmieniony wt sty 15 2013, 3:35 przez Sicore, łącznie zmieniany 1 raz.
Koła z GPM faktycznie się nie nadają, a ja je użyłem z lenistwa. Zresztą z tymi do bf109 nie jest jeszcze tak źle jak z tymi od fw190, które są za grube o 2 mm. Jak z resztą ich produktów nie wiem, bo widziałem tylko te dwa.
Jeżeli chcesz użyć gotowych kół to polecam Ci takie:
http://www.modelhobbies.co.uk/shop/imag ... 632004.jpg
to są koła eduarda z serii eduard brassin. Dedykowane są do Bf-109E w 1:32, ale po pierwsze jak wiesz koła w F były te same, a po drugie, posiadam je i mierzyłem suwmiarką ich średnicę i grubość. Z przeliczenia skali wynika, że bardziej pasują do 1:33 niż 1:32. W dodatku szczegółowość tych kół, tak i opon jak i felg powalają na kolana. Do wyboru masz dwa rodzaje felg, z otworami i bez. A cena to około 25zł, ja tyle za nie zapłaciłem w modelarskim w Lublinie.
Świetnie Ci wyszła goleń kółka ogonowego.
pozdrawiam
Jeżeli chcesz użyć gotowych kół to polecam Ci takie:
http://www.modelhobbies.co.uk/shop/imag ... 632004.jpg
to są koła eduarda z serii eduard brassin. Dedykowane są do Bf-109E w 1:32, ale po pierwsze jak wiesz koła w F były te same, a po drugie, posiadam je i mierzyłem suwmiarką ich średnicę i grubość. Z przeliczenia skali wynika, że bardziej pasują do 1:33 niż 1:32. W dodatku szczegółowość tych kół, tak i opon jak i felg powalają na kolana. Do wyboru masz dwa rodzaje felg, z otworami i bez. A cena to około 25zł, ja tyle za nie zapłaciłem w modelarskim w Lublinie.
Świetnie Ci wyszła goleń kółka ogonowego.
pozdrawiam
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński