Witaj ArtArt pisze:
Poswawoliłeś ze stalowymi kołami i mimowolnie przeniosłeś te doświadczenia na... gumę Wrzucę Ci, że nie wykonałeś „spęcznienia ciśnienia” przy styku z podłożem.
No bardzo mi miło, że mnie pilnujesz ... przecież to pierwsze kroki w tej materii i zapewne ostatnie. Takie towarzystwo bardzo mi odpowiada.
Otóż drogi kolego odrobiłem pracę domową i nie wszystkie doświadczenia kolejowe przeniosłem do tej pracy. Jam poczytał i wyczytał, że opony stosowane w tych samochodach mają specjalnie wzmacniane boki i regulowane ciśnienie w oponach. Przy normalnie napompowanych oponach następuje ugięcie płaszczyzny opony, ale jak widać na fotkach bez zbytniego wybrzuszenia na boki. A ugięcie opony jest, co widać na zdjęciu i nie zostało zrobione tylko poprzez zeszlifowanie bieżnika. Przy zmniejszonym ciśnieniu lub dużym obciążeniu faktycznie powstaje wybrzuszenie na boki.
b_milek
No, Ty troszkę przesadziłeś z tym zagłębieniem przy feldze, ja niedorobiłem i wyszło na równo :-) Wiem, że zagłębienie opony pod kołnierzem felgi powinno być cuitkę większe. Wyszło jak wyszło.
Farba H33.
Dziękuję Wszystkim za zainteresowane tematem i pozdrawiam.