Bingo. Zapomniałem o tej stronie.maniek72 pisze:http://parowozowniawolsztyn.pl/zdjecia/ ... 49-111-7/1
[R] Pt47 -- Projekt własny -- czas na parę
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Po chwilowej niechęci do klejenia, oraz pięknej pogodzie i wypadach z dzieckiem na place zabaw, zabrałem się za ciąg dalszy. Tym razem na deskę kreślarską poszły "Poprzecznica ostoi pionowa za I osią wiązaną"
Pierwsze zdjęcie przedstawia oryginał z wycinanki, który jest po prostu.. oceńcie sami :
Całość zaprojektowana na podstawie rysunków technicznych. Część ta zawiera wszystkie elementy, które składają się na poprzecznicę, niczego nie brakuje. Chętnych którzy chcą skorzystać, przy klejeniu tego modelu z gotowych moich elementów (rozrysowanych części) piszcie na prv, a teraz ciąg dalszy.
Pierwsze zdjęcie przedstawia oryginał z wycinanki, który jest po prostu.. oceńcie sami :
Całość zaprojektowana na podstawie rysunków technicznych. Część ta zawiera wszystkie elementy, które składają się na poprzecznicę, niczego nie brakuje. Chętnych którzy chcą skorzystać, przy klejeniu tego modelu z gotowych moich elementów (rozrysowanych części) piszcie na prv, a teraz ciąg dalszy.
gdyby był pryma aprilis to bym napisał, że cały mechanizm napędowy będzie pracował, a silniki na sprężone powietrze, które będzie wprawiało tłoki w ruch Robert,na łatwiznę nie pójdę, ale chyba ruchomy układ sobie odpuszczę, teraz pracuje nad półwózkiem przednim, który nie jest prosty, a skoro uparłem się na dokładne odwzorowanie.. to sobie pomyśl z ilu części będzie się składał. Na razie przeskalowuję rysunki, i obmyślam co uprościć.....
Jak zaczynałem budować Ol49, to też nie planowałem robić ruchomego modelu. Jednak po nie długim czasie zacząłem się nad tym mocno zastanawiać. I powiem Ci, że nie żałuję tej decyzji. Niesamowity widok, gdy w modelu wszystko pracuje.
Fakt, że wymaga to trochę pracy ale warto. W razie czego pomogę, wydaje mi się również, że na innych też będziesz mógł liczyć.
Tak to wyglądało jakiś czas temu.
http://youtu.be/LyppD7I9jrE
Fakt, że wymaga to trochę pracy ale warto. W razie czego pomogę, wydaje mi się również, że na innych też będziesz mógł liczyć.
Tak to wyglądało jakiś czas temu.
http://youtu.be/LyppD7I9jrE
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Witam. Tez nie do końca wiem, na rysunkach są takie zgrubienia. Według mnie, w zależności od metody wykonania tego elementu, metoda odlewu lub kucia,(czytaj bardzie mój domysł) zakładam, że to zgrubienia stanowiły wzmocnienie konstrukcji, Przeglądając rysunki można wywnioskować, że te części muszą przenosić różne siły, bo to one spajają ostoje ze sobą, W łączeniu ostoi mamy poprzecznice dolne i górne, a te zgrubienia według mnie po prostu uodporniają kawałki "blachy" na siły skrętne nie doprowadzając do wyginania ich. Co tu dużo pisać, na różne części parowozu działają różne siły i jakoś trzeba było tą całą, bądź co bądź ażurową konstrukcje wzmocnić. Jest to tylko i wyłącznie mój domysł, proponował bym wypowiedzieć się osobą, które znają się na tym troszkę lepiej, lub jakiemuś konstruktorowi, dla mnie to moje wyjaśnienie jest po prostu chyba najbardziej logiczne.
Witam. Twoja praca wygląda świetnie i chciałbym zapytać, czy Twoje śruby (nakrętki) na modelu są wycinane laserowo, czy metodą jak w linku viewtopic.php?t=6532