[Relacja - projekt własny] HMS "Athene"

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

No to jedziemy (płyniemy?) dalej z koksem :)

Prace trwają w najlepsze. Poniżej seria zdjęć z naklejonymi paskami sklejek na międzywręgi:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zaczynam oklejać poszycie. Element nr 1 poszycia to środkowy - jest on najbardziej prostokątny ze wszystkich :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Muszę też napisać że zastosowanie międzywręg i pasków poszycia to naprawdę kapitalny pomysł. Dzięki nim udało mi się szybko i czysto nakleić niemal całe poszycie okrętu. Piszę celowo "niemal", gdyż zostały mi do przyklejenia dwa elementy poszycia - na rufie i dziobie.

Zauważyłem też konieczność zaprojektowania i wykonania jednego z najważniejszych elementów - podstawki :) Będzie ona oczywiście w finalnej wycinance:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obecnie model wygląda tak:

Obrazek

Poniżej przedstawiam wirtualny owoc mojej kilkudniowej pracy nad projektem:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obecnie pracuję nad masztem:

Obrazek
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
lehcyfer
Posty: 485
Rejestracja: pt lis 11 2005, 18:19
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lehcyfer »

Poszerzenie wręg zdało egzamin na piątkę tak jak się tego spodziewałem - podobnie postąpiłem klejąc Potiomkina, tylko użyłem pasków tektury 2mm przyklejonych do boków wręg a potem wyszlifowanych. Twoja metoda mniej pyli :)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Widać różnicę - trzy pierwsze bryty przykleiłem bez rozszerzeń.

Jestem jak zawsze pod wrażeniem twojego warsztatu grafika - rendery są cudowne.
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witajcie!

Przez ostatnie dwa dni praktycznie nie mogłem się oderwać od projektu modelu :)
Wymodelowałem uż prawie 80% okrętu. pozostają jeszcze do zrobienia:
- Nadbudówka maszynowni i komin
- Sterówka i pomost nawigacyjny
- Żurawiki i łodzie
- Samoloty :)

Czyli koniec już widać :)

Teraz pora na rendery pokazujące stan pracy. Dlaczego rendery? Ponieważ praca nad modelem kartonowym zatrzymała się na etapie oklejenia poszycia dennego.
Następnym krokiem jest przyklejenie poszycia pokładów, później burt oraz pozostałych elementów. Kluczowym elementem pracy były więc pokłady - a konkretnie naniesienia
na siatki poszycia pokładów - miejsc przyklejenia pozostałych szczegółów. Początkowo planowałem aby nanieść tylko kontury części wzięte bezpośrenio z planów. Jednakże
tutaj napotkałem pewne problemy - detale w rzutach nie pokrywały się wymiarowo ze sobą, oraz wg planów nie trzymały symetrii wg osi wzdłużnej. A powinny. Postanowiłem
zatem wyrysować wszystkie detale, oznaczyć odpowiednie miejsca przyklejenia na pokładach i dopiero wtedy drukować i sklejać pokłady.

Ale idźmy po kolei :)

Stępka na rufie będzie oczywiscie oklejona - tak jak i ster. Dla czytelności oznaczyłem okleiny kolorem pomarańczowym.
Dorobiłem również śrubę napędową:

Obrazek

A tutaj okręt w całej okazałości. Stan na dziś :)

Obrazek
Obrazek

Oraz zbliżenia:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zabieram się zatem za pozostałe detale.

Wszelkie uwagi merytoryczne jak najbardziej mile widziane. Wszelkie pozostałe - również.

@ Lehcyfer - Idea widać wspólnie zdała egzamin:) Fakt, moje rozwiązanie jest nieco czystsze :) Ale Twoje na pewno mocniejsze :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Kolejne elementy wymodelowane. Zostały jeszcze do zrobienia pomost rufowy, samoloty, bom ładunkowy na burcie, kotwica.... i sprawdzić czy czegoś nie pominąłem :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
elestrago
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 05 2009, 10:04

witam

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: elestrago »

Mam do pana pytani jakiego programu pan uzyl do zaprojektowania teto modelu jesli moge wiedziec
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

Re: witam

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witam,
elestrago pisze:Mam do pana pytani jakiego programu pan uzyl do zaprojektowania teto modelu jesli moge wiedziec
Nie jest to tajemnicą. Do projektowania używam zestawu Rhino 4.0 SR9 + VRay 1.5 (do renderowania). Całość wersja komercyjna legalnie zakupiona. Nie popieram domorosłego piractwa:)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
strk
Posty: 1051
Rejestracja: śr sie 31 2005, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
x 20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: strk »

Panie Jurgenie,

napisz słowo jaką masz konfigurację sprzętową do V-ray i jakie parametry wyjściowe obrazków - rozdzielczość i DPI? Oraz ile trwa render pojedynczego obrazka na sprzęcie.
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Niniejszym wracam do pracy nad Athene :)

na skromny początek - poprawiłem żurawiki łodzi ratunkowych. Na element wykonany z drutu 0,5 mm:

Obrazek

Biorę się zatem za pokład rufowy :)

@strk: na potrzeby relacji renderuję w rozdzielczości 800x600. VRay nie ma opcji ustawienia dpi. Wielkość tę ustala się poprzez odpowiednio dobraną rozdzielczość. Obrazek zaprezentowany powyżej renderowałem ok. 4-5 minut. W tle buszując po gooogle :) A sprzęt mam ze średniej półki - procek i5-460M, 2,53 Ghz; 4gb ram i grafika nVidia GeForce 310M. Daje rade :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Obrazek

Ahoj! Zakończyłem projektowanie wirtualne okrętu. Nie mogłem się oprzeć, aby zrobić na szybko wizualizację projektu "w akcji".
Powyższa grafika jest wprawdzie bardzo niedopracowana, należy ją zatem traktować jako ciekawostkę.

Czeka mnie teraz żmudny proces rozwijania siatek. Będę jednak na bieżąco sklejał części, tak aby nie narobić za dużych zaległości.

Przygotowałem ponadto serię renderów w wyższej rozdzielczości. Czekam na uwagi. Póki na zmiany jeszcze nie jest za późno :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
strk
Posty: 1051
Rejestracja: śr sie 31 2005, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
x 20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: strk »

jurgen pisze:
@strk: na potrzeby relacji renderuję w rozdzielczości 800x600. VRay nie ma opcji ustawienia dpi. Wielkość tę ustala się poprzez odpowiednio dobraną rozdzielczość. Obrazek zaprezentowany powyżej renderowałem ok. 4-5 minut. W tle buszując po gooogle :) A sprzęt mam ze średniej półki - procek i5-460M, 2,53 Ghz; 4gb ram i grafika nVidia GeForce 310M. Daje rade :)
Ja wykorzystuję renderer Rhino (przy nieco słabszej konfiguracji na Win7), ale aby pozbyć się głębokich cieniów i kontrastów, doświetlam obiekt (coś na zasadzie light dome, lub namiotu bezcieniowego). I dzięki temu, niezbyt skomplikowany model jak barka artyleryjska renderuje się przez półtorej godziny co najmniej :/ Ale w 1200 dpi (powyżej 600 dpi różnica w czasie renderowania jest niewielka).

Niestety na v-ray mnie już nie stać...
ODPOWIEDZ