[R] Morris LRC Mk.I (skala 1:25)

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigtank
Posty: 542
Rejestracja: pn lis 01 2004, 16:35
Lokalizacja: wrocław
x 35

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bigtank »

Fajnie idzie praca......
Próbowałeś przepalić miedziankę nad gazem czy cuś?... Jak z blaszek miedzianych cosik chcę wydłubać to zawsze przepalam - wyraźnie widać oraz czuć różnicę ;-) ...
Andrzej
Już ten momęcik na 7 TP
http://bigtank120.blogspot.com/
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Bigtank – jasna sprawa, zupełnie zapomniałem o przepaleniu miedzi. Po przepaleniu nad płomieniem kuchenki gnie się świetnie i jest plastyczna:

Obrazek

Ten drut ołowiany co go zamówiłem to pewnie się przyda, zawsze mogę się zająć wędkarstwem muchowym :haha:

Pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Stanowisko kierowcy.
Na podłodze będzie jeszcze przekładnia kierownicza oraz cięgno od pedału sprzęgła do skrzyni. Fotel oczywiście również. Tablica ze wskaźnikami i kierownica były mocowane do płyty zamykającej ten przedział od góry.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Idea jest taka:

Obrazek

Jak dokleję tylne ścianki zasłaniając dziurę przez którą cyknąłem zdjęcie i górę, to już chyba nie będzie można dokładnie zobaczyć miejsca pracy kierowcy. Jedynie nieco przez drzwi. :( .
Następny model z pewnością będzie więc bez wnętrza.

pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Kierownica – obręcz z drutu miedzianego, reszta polistyren.

Obrazek

Obrazek


Pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

„Pożegnalne” trzy fotki tej części auta na pamiątkę. Jak przykleję górne płyty to już się go nie zobaczy z takiej perspektywy. Celem dokończenia przedziału załogi muszę zamknąć od góry miejsce przeznaczone na nogi kierowcy, żeby to wszystko zgrać z przednimi płytami – po wklejeniu już się tam bym nie dostał z malowaniem – więc koloruję po kawałku. Przy malowaniu reszty to się zamaskuje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
McTavish
Posty: 23
Rejestracja: ndz kwie 08 2012, 16:04

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: McTavish »

Świetnie to wygląda i kibicuje w dalszych pracach. Mam pytanie, jak wykonujesz takie ładne spawy?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

McTavish
Spawy są nieco zbyt „wyraziste”, ale mam nadzieję opanować ten sposób wykonania na tyle, by dawał akceptowalny rezultat. Sposób wykonania opisywałem wyżej. Na wieży była to rozciągnięta ramka plastikowa zmiękczana klejem. W kadłubie użyłem dwuskładnikowej masy Wamodu, która jest jednak kiepskawa. Kupiłem więc masę Grey Stuff , zmieszałem dwa składniki, rozwałkowałem, wałeczek umieściłem na swoim miejscu i modelowałem ugniatając a potem gładząc pędzelkiem zwilżanym wodą:

Obrazek


Skończyłem element z kierownicą:
Obrazek

Pzdr Grzegorz
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3315
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 110

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Czy ta kierownica była sklejana czy lutowana i dlaczego nie widać łączenia :!: ;-)
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3018
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 895

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Tempest,

Już miałem wprawdzie zamawiać lutownicę, ale się rozmyśliłem stwierdzając że dla jednej kierownicy chyba szkoda kasy, a nic innego do lutowania na razie nie mam :haha:
Na pewno lutowanie byłoby lepsze, ale kierownica jest klejona.
Solidnie wyżarzony miedziany drut 1,2 mm zawinięty na rurce odpowiedniej średnicy. Cięty piłką żeby zminimalizować uszkodzenia miejsca cięcia. W sumie klej pełni tylko funkcję wypełnienia szczelinki na łączeniu – bo kształt trzyma się sam. Kapnąłem rzadkim cyjanoakrylem i przeszlifowałem.
Ja się wpatrzy to łączenie można odnaleźć :

Obrazek

Pod paluchy kierowcy wypiłowałem też „karbowanie” od spodu kierownicy, ale nie będzie go można zobaczyć po wklejeniu całości na miejsce.

Pzdr Grzegorz
ODPOWIEDZ