[Relacja] Jak-40, free download, 1:33
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
[Relacja] Jak-40, free download, 1:33
W 1988r. pięć maszyn Jak-40 zostało wydzierżawionych z 36 SPLTr do PLL LOT celem przewożenia pasażerów na krótkich trasach europejskich. Maszyny zwrócono wojsku w 1991r.
Prace nad modelem trwają już od kilku tygodni, teraz pierwsze wyniki. „Przemalowałem” darmową wersję modelu Jaka-40 ze strony kartonbau.de (Download) z barw „Aerofłotu” na barwy „LOT”´u. Gwarancji za prawidłowość nie obejmuję (mam tylko to jedno zdjęcie), ale bardzo się starałem...
Po lewej jeden z oryginalnych arkuszy wycinanki, po prawej wynik mojego „lakierowania”.
Budowa modelu będzie dla mnie raczej trudna, bo rysunki montażowe są niekompletne i (dla mnie) nie zawsze jasne, nektóre części w ogóle nie są na rysunkach uwzględnione. Poza tym nie ma żadnych pasków łączących, a więc czeka mnie klejenie „na styk” – a tego za bardzo nie lubię. Postanowilem więc dorobić paski łączące (metoda wręga/pasek), ale na wszelki wypadek przeprowadziłem też budowę próbną...
... z katastrofalnym wynikiem; przy mojej metodzie jest prawie niemożliwe, bez problemów wyposażyć kabinę pasażerów i pilotów. Musiałem więc wrócić do metody „wręga do wręgi” – tak jak to konstruktor wycinanki przewidział.
Przy też okazji odkryłem też, że wręga „E” nie ma wycięcia na wnękę podwozia...
...bez tego wycięcia nie można by tej wnęki zamocować w kadłubie – musiałem więc wyciąć .
Wręgi nie mają pionowych linii środkowych, bez nich precyzyjne wklejenie wręg w kadłub jest bardzo trudne – więc znowu przeróbka; po lewej oryginał, po prawej przeróbki.
Teraz mogę (jeszcze raz) zaczynać...
Prace nad modelem trwają już od kilku tygodni, teraz pierwsze wyniki. „Przemalowałem” darmową wersję modelu Jaka-40 ze strony kartonbau.de (Download) z barw „Aerofłotu” na barwy „LOT”´u. Gwarancji za prawidłowość nie obejmuję (mam tylko to jedno zdjęcie), ale bardzo się starałem...
Po lewej jeden z oryginalnych arkuszy wycinanki, po prawej wynik mojego „lakierowania”.
Budowa modelu będzie dla mnie raczej trudna, bo rysunki montażowe są niekompletne i (dla mnie) nie zawsze jasne, nektóre części w ogóle nie są na rysunkach uwzględnione. Poza tym nie ma żadnych pasków łączących, a więc czeka mnie klejenie „na styk” – a tego za bardzo nie lubię. Postanowilem więc dorobić paski łączące (metoda wręga/pasek), ale na wszelki wypadek przeprowadziłem też budowę próbną...
... z katastrofalnym wynikiem; przy mojej metodzie jest prawie niemożliwe, bez problemów wyposażyć kabinę pasażerów i pilotów. Musiałem więc wrócić do metody „wręga do wręgi” – tak jak to konstruktor wycinanki przewidział.
Przy też okazji odkryłem też, że wręga „E” nie ma wycięcia na wnękę podwozia...
...bez tego wycięcia nie można by tej wnęki zamocować w kadłubie – musiałem więc wyciąć .
Wręgi nie mają pionowych linii środkowych, bez nich precyzyjne wklejenie wręg w kadłub jest bardzo trudne – więc znowu przeróbka; po lewej oryginał, po prawej przeróbki.
Teraz mogę (jeszcze raz) zaczynać...
Ostatnio zmieniony czw maja 10 2018, 10:11 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
Witaj Heinrich.
Cieszy nowa relacja LOTowskiego malucha.
Jeśli chodzi o grafikę to na pewno powinieneś usunąć z kadłuba logo Star Alliance, bo w latach 1988 - 1991 jeszcze nie istniał (założony w 1997 r.), więc jego logo nie mogło znajdować się na samolotach LOTu. Za to chyba było tam logo IATA.
Rzuć okiem tutaj:
http://www.polot.info/?a=4000036&s=h
Sprawdzę moje materiały i może podeślę kilka zdjęć.
Cieszy nowa relacja LOTowskiego malucha.
Jeśli chodzi o grafikę to na pewno powinieneś usunąć z kadłuba logo Star Alliance, bo w latach 1988 - 1991 jeszcze nie istniał (założony w 1997 r.), więc jego logo nie mogło znajdować się na samolotach LOTu. Za to chyba było tam logo IATA.
Rzuć okiem tutaj:
http://www.polot.info/?a=4000036&s=h
Sprawdzę moje materiały i może podeślę kilka zdjęć.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Hastur,
wielkie dzięki za tę wskazówkę. Za konkretne zdjęcie emblematu byłbym bardzo wdzięczny, bo to które posiadam ma taką małą rozdzielczość, że „nic” (a przynajmniej tego) nie widać. W sieci znalazłem coś takiego albo to - czy o to chodzi?
Pozdrawiam
wielkie dzięki za tę wskazówkę. Za konkretne zdjęcie emblematu byłbym bardzo wdzięczny, bo to które posiadam ma taką małą rozdzielczość, że „nic” (a przynajmniej tego) nie widać. W sieci znalazłem coś takiego albo to - czy o to chodzi?
Pozdrawiam
http://it.wikipedia.org/wiki/File:StarAllianceLogo.png to chodzi o to logo
Ale przecież to jest logo Star Alliance, które wtedy nie istniało.
Na zdjęciu TU-134A widać, że to to drugie logo. Poza tym widać na zdjęciu z pierwszych postów po dokładnych oględzinach, że logo jest w kształcie bliżej zaokrąglonym, co by to potwierdzało.
Na zdjęciu TU-134A widać, że to to drugie logo. Poza tym widać na zdjęciu z pierwszych postów po dokładnych oględzinach, że logo jest w kształcie bliżej zaokrąglonym, co by to potwierdzało.
Znalazłem takiego Jaka 40:
http://i1170.photobucket.com/albums/r52 ... /yak40.jpg
Jeżeli się przypatrzeć, to jest logo IATA umieszczone w owalu, czyli pewnie takie:
http://i1170.photobucket.com/albums/r52 ... A_logo.jpg
Pozdrawiam
Tomek
http://i1170.photobucket.com/albums/r52 ... /yak40.jpg
Jeżeli się przypatrzeć, to jest logo IATA umieszczone w owalu, czyli pewnie takie:
http://i1170.photobucket.com/albums/r52 ... A_logo.jpg
Pozdrawiam
Tomek
Wcale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Przede wszystkim lotowski żuraw powinien być granatowy a nie czarny w tym malowaniu.
No i napis-logo LOT'u na kadłubie jakieś takie rachityczne. Zwróć uwagę, że powinno być ono nieco masywniejsze. Litera "O" w logu nie jest idealnie okrągła na zewnątrz a owalna, lekko spłaszczona, pomimo że wewnętrzny okrąg w "O" jest okrągły.
Co do nieszczęsnej dyskusji o logo IATA, to najlepiej byś zrobił jakbyś wybrał to które sam podlinkowałeś jako drugie.
W istocie Star Alliance wtedy nawet nie istniał. Lot dołączył do niego jakoś w 2004 chyba.
Całkiem do bani jest natomiast kształt okien kokpitu.
Chyba tyle na razie.
Pozdrawiam.
No i napis-logo LOT'u na kadłubie jakieś takie rachityczne. Zwróć uwagę, że powinno być ono nieco masywniejsze. Litera "O" w logu nie jest idealnie okrągła na zewnątrz a owalna, lekko spłaszczona, pomimo że wewnętrzny okrąg w "O" jest okrągły.
Co do nieszczęsnej dyskusji o logo IATA, to najlepiej byś zrobił jakbyś wybrał to które sam podlinkowałeś jako drugie.
W istocie Star Alliance wtedy nawet nie istniał. Lot dołączył do niego jakoś w 2004 chyba.
Całkiem do bani jest natomiast kształt okien kokpitu.
Chyba tyle na razie.
Pozdrawiam.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Witaj laszlik,
kolor żurawia poprawiłem. Okna nie są przeszklone, tylko wycięte (i ramki miejscami już pogięte), to próba, chciałem sprawdzić pasowalność części i „technologię” budowy. Napis LOT postaram się zmodyfikować w/g Twoich wskazówek. Robiłem go „na oko”, patrząc na zdjęcie.
Serdeczne dzięki za rzeczowe uwagi!
Na razie chociaż emblemat poprawiłem...
kolor żurawia poprawiłem. Okna nie są przeszklone, tylko wycięte (i ramki miejscami już pogięte), to próba, chciałem sprawdzić pasowalność części i „technologię” budowy. Napis LOT postaram się zmodyfikować w/g Twoich wskazówek. Robiłem go „na oko”, patrząc na zdjęcie.
Serdeczne dzięki za rzeczowe uwagi!
Na razie chociaż emblemat poprawiłem...
Ostatnio zmieniony czw maja 10 2018, 10:16 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.