[R] [KONIEC] Lokomotywa SM03 1:25
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
A ten grzejniczek, to nie masz ochoty go uplastycznić? Wiem, że to sporo roboty, ale może... :-)
Manufaktura Modelarska
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
No i wykrakałeś
Znalazłem film na YT, w którym jest widoczny grzejnik i nie posiada on żebrowania. Ot zwykłe pospawane rury.
Znalazłem film na YT, w którym jest widoczny grzejnik i nie posiada on żebrowania. Ot zwykłe pospawane rury.
Ukończono: 401Ra,408S,105N,Wddo,SM03,Żuraw wodny,401Z,408W, 436V,WM-15A,Semafor, 406Ra,
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
Od poprzedniego postu minął prawie miesiąc, ale zdrowie nie pozwalało kleić.
Prace posunęły się mocno do przodu: kabina ma już dach, oraz wszystkie przedziały silnikowe i kabina są już przyklejone do podstawy. Dach pomalowany i czeka na brudzenie.
Sklejony został układ hamulcowy:
Wykryłem kolejne babole w wycinance:
W częściach 1+ 1a na jednym z końców jest wypust z białym okręgiem ( miejsce montażu jednej z osi układu hamulcowego)- widoczne na 1 zdjęciu relacji,
aby wykonać oś w układzie ham. , białe zaznaczenia muszą być wycięte przed sklejeniem ramy. W innym przypadku trzeba będzie dzielić oś na 3 części.
Wycięcia pod cięgna układu ham. w części 5a są za krótkie i trzeba je wydłużyć, patrz zdjęcia powyżej.
Wkrótce dalsza porcja relacji.
Prace posunęły się mocno do przodu: kabina ma już dach, oraz wszystkie przedziały silnikowe i kabina są już przyklejone do podstawy. Dach pomalowany i czeka na brudzenie.
Sklejony został układ hamulcowy:
Wykryłem kolejne babole w wycinance:
W częściach 1+ 1a na jednym z końców jest wypust z białym okręgiem ( miejsce montażu jednej z osi układu hamulcowego)- widoczne na 1 zdjęciu relacji,
aby wykonać oś w układzie ham. , białe zaznaczenia muszą być wycięte przed sklejeniem ramy. W innym przypadku trzeba będzie dzielić oś na 3 części.
Wycięcia pod cięgna układu ham. w części 5a są za krótkie i trzeba je wydłużyć, patrz zdjęcia powyżej.
Wkrótce dalsza porcja relacji.
Ukończono: 401Ra,408S,105N,Wddo,SM03,Żuraw wodny,401Z,408W, 436V,WM-15A,Semafor, 406Ra,
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
Dotarłem do końca. Model ukończony.
Sklejono pomosty, rurowanie, detale przedziałów silnikowych, sprzęgi, odbojniki, układ powietrzny i generalnie pobrudzono.
A tak prezentuje się na półce z węglarkami 3W
W wycinance znalazłem jeszcze kilka błędów:
Części 133 i 112 czyli atrap wlotów powietrza do przedziałów silnikowych jest sporo za dużo i ich przygotowanie może pochłonąć niepotrzebnie czas.
Atrapa na części 104 ( jeden z przedziałów siln.) jest zbyt szeroka co powoduje rozsunięcie na boki miejsc mocowań reflektorów i nie należy się tu sugerować wyłącznie wycinanką, bo wyjdą zezowate reflektory.
Podsumowanie.
- Model jest prosty w budowie, ale posiada elementy przy wykonaniu których należy poświęcić sporo uwagi ( zaokrąglenia kabiny, silników). Moja budowa zajęła prawie 3 miesiące, ale dla osoby dysponującej sporym zapasem czasu termin 1 miesiąca jest w pełni realny.
- Mankamentem jest pewna ilość błędów, które nie są przeszkodą dla osoby zaawansowanej, ale dla początkującego mogą być uporczywe.
- Model pomimo prostej konstrukcji nie wichruje się i nie trzeba go wzmacniać.
- Przy doklejaniu elementów ( budka, przedziały silniko.) do podstawy, warto i należy zacząć od przyklejenia kabiny maszynisty, następnie dopiero przedziały.
To chyba tyle. Dziękuję za zainteresowanie, porady i motywację.
Na następną relację biorę wagonik 401Z w wersji z burtami.
Sklejono pomosty, rurowanie, detale przedziałów silnikowych, sprzęgi, odbojniki, układ powietrzny i generalnie pobrudzono.
A tak prezentuje się na półce z węglarkami 3W
W wycinance znalazłem jeszcze kilka błędów:
Części 133 i 112 czyli atrap wlotów powietrza do przedziałów silnikowych jest sporo za dużo i ich przygotowanie może pochłonąć niepotrzebnie czas.
Atrapa na części 104 ( jeden z przedziałów siln.) jest zbyt szeroka co powoduje rozsunięcie na boki miejsc mocowań reflektorów i nie należy się tu sugerować wyłącznie wycinanką, bo wyjdą zezowate reflektory.
Podsumowanie.
- Model jest prosty w budowie, ale posiada elementy przy wykonaniu których należy poświęcić sporo uwagi ( zaokrąglenia kabiny, silników). Moja budowa zajęła prawie 3 miesiące, ale dla osoby dysponującej sporym zapasem czasu termin 1 miesiąca jest w pełni realny.
- Mankamentem jest pewna ilość błędów, które nie są przeszkodą dla osoby zaawansowanej, ale dla początkującego mogą być uporczywe.
- Model pomimo prostej konstrukcji nie wichruje się i nie trzeba go wzmacniać.
- Przy doklejaniu elementów ( budka, przedziały silniko.) do podstawy, warto i należy zacząć od przyklejenia kabiny maszynisty, następnie dopiero przedziały.
To chyba tyle. Dziękuję za zainteresowanie, porady i motywację.
Na następną relację biorę wagonik 401Z w wersji z burtami.
Ukończono: 401Ra,408S,105N,Wddo,SM03,Żuraw wodny,401Z,408W, 436V,WM-15A,Semafor, 406Ra,
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
PZL- Bryza, SM42,
Na warsztacie: SM15, 408W Cargo
Fajna maszynka :-) Gratuluję ukończenia.
Manufaktura Modelarska
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D