Witam.
Jak w temacie mam problem z aerografem AB 203.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=360
W momencie podłączenia kompresora cały czas dmucha przez dyszę oraz częściowo wdmuchuje powietrze do zbiorniczka farby(aerograf odebrałem od kolegi który nie traktował go zbyt dobrze). Po całkowitym rozebraniu i przeczyszczeniu pozostało tylko stałe dmuchanie przez dyszę. Śruba która znajduje się pod zbiorniczkiem (regulacja opadu farby?) po całkowitym dokręceniu zatrzymuje dmuchanie przez dyszę.
Podejrzewam że padła któraś uszczelka. Ma ktoś doświadczenie jak wymienić uszczelki w tym modelu.
Pozdrawiam
Aerograf AB203 problem.
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Aerograf AB203 problem.
Pozdrawiam Marcin
Re: Aerograf AB203 problem.
W wiekszosci aerografow funkcjonuje to tak samo - rozkrecic aerograf i wymienic uszczelki.Marcin.P pisze:Ma ktoś doświadczenie jak wymienić uszczelki...
Objawy wskazuja na kompletnie zafajdany aerograf badz padnieta uszczelke dyszy.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Dzięki za podpowiedzi:)
Zestaw uszczelek kosztuje jakieś 30 zł więc warto jeszcze naprawiać.
Co do kolegi to zapewne parę groszy od niego wyciągnę:)
Myślałem że wymiana uszczelek szczególnie przy dyszy wymaga techniki ale skoro nie jest to skomplikowane to myśle że sobie poradzę.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Zestaw uszczelek kosztuje jakieś 30 zł więc warto jeszcze naprawiać.
Co do kolegi to zapewne parę groszy od niego wyciągnę:)
Myślałem że wymiana uszczelek szczególnie przy dyszy wymaga techniki ale skoro nie jest to skomplikowane to myśle że sobie poradzę.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Marcin
Marcin, ja akurat Twojego aerografu nie znam, ale to nie istotne. Zasada dzialania i obslugi jest w kazdym taka sama. Jedyne roznice to detale konstrukcyjne.
Rozbierz go, na czynniki pierwsze, ale rob to ostroznie, w zadnym wypadku na sile. Szczegolnie ostroznie obchodz sie z dysza i iglica. Jesli cos nie bedzie dawalo sie odkrecic palcami, w miejsce laczenia "daj" kropelke WD-40 i odczekaj. Tak az do skutku.
Po rozebraniu wszystko dobrze wyczysc, zwracajac szczegolna uwage na wewnetrzne kanaly. Potem wszystko nasmaruj (ja uzywam znakomity olej o nazwie Ballistol - nie jest tani, ale wart kazdego grosza). Dysza nie moze miec zadnych pekniec lub znieksztalcen, natomiast iglica zadnych zagiec. Jesli uszczelki sa speczniale lub wykazuja uszkodzenia mechaniczne, trzeba je wymienic. Wszystko powinno leciutko i plynnie funkcjonowac - wowczas nie powinno byc problemow z regulacja.
W tanszych aerografach wystepuja uszczelki, ktore wykonane sa ze zwyklej gumy. Guma ta zle reaguje (zwykle pecznieje) na rozpuszczalniki, a szczegolnie na terpentyne. Nie wiedzac o tym wystarczy raz rozcienczyc farbki badz umyc sprzet terpentyna i po uszczelkach. W przyszlosci, kupujac aerograf zwroc uwage, by posiadal uszczelki z teflonu.
Rozbierz go, na czynniki pierwsze, ale rob to ostroznie, w zadnym wypadku na sile. Szczegolnie ostroznie obchodz sie z dysza i iglica. Jesli cos nie bedzie dawalo sie odkrecic palcami, w miejsce laczenia "daj" kropelke WD-40 i odczekaj. Tak az do skutku.
Po rozebraniu wszystko dobrze wyczysc, zwracajac szczegolna uwage na wewnetrzne kanaly. Potem wszystko nasmaruj (ja uzywam znakomity olej o nazwie Ballistol - nie jest tani, ale wart kazdego grosza). Dysza nie moze miec zadnych pekniec lub znieksztalcen, natomiast iglica zadnych zagiec. Jesli uszczelki sa speczniale lub wykazuja uszkodzenia mechaniczne, trzeba je wymienic. Wszystko powinno leciutko i plynnie funkcjonowac - wowczas nie powinno byc problemow z regulacja.
W tanszych aerografach wystepuja uszczelki, ktore wykonane sa ze zwyklej gumy. Guma ta zle reaguje (zwykle pecznieje) na rozpuszczalniki, a szczegolnie na terpentyne. Nie wiedzac o tym wystarczy raz rozcienczyc farbki badz umyc sprzet terpentyna i po uszczelkach. W przyszlosci, kupujac aerograf zwroc uwage, by posiadal uszczelki z teflonu.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Re: Aerograf AB203 problem.
..ta śruba służy do regulacji przepływu powietrza. Jeżeli wkręciłeś ją całkowicie, to rzeczywiście przestanie dmuchać.Marcin.P pisze: Śruba która znajduje się pod zbiorniczkiem (regulacja opadu farby?) po całkowitym dokręceniu zatrzymuje dmuchanie przez dyszę.
Pozdrawiam