[R]koniec Coś z kolebki kolei - Duchess of Sutherland - 1:45
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[R]koniec Coś z kolebki kolei - Duchess of Sutherland - 1:45
Witam,
Jak można zauważyć jestem oficjalnie obecny na tym forum już kilka lat, choć "podglądaczem" byłem już wcześniej. Jak dotąd nic nie publikowałem co nie znaczy, że jestem całkowitym nowicjuszem.
W obszarze moich zainteresowań jest praktycznie cała technika ale szczególnie lubię kolej, pojazdy lądowe ale i także to, co lata i pływa.
To może tyle o mnie tytułem wstępu.
Koleje polskie oraz niemieckie i wcześniej pruskie mają już swoich projektantów w postaci teamu Wandtke a także Kierownika więc postanowiłem zbudować od podstaw coś z kolebki kolei, jak widnieje w tytule wątku. Kto chce może zgadywać czym będzie to coś.
Teraz na początek dwa małe ujęcia z tego co powstaje.
pozdrawiam
Mirek
Jak można zauważyć jestem oficjalnie obecny na tym forum już kilka lat, choć "podglądaczem" byłem już wcześniej. Jak dotąd nic nie publikowałem co nie znaczy, że jestem całkowitym nowicjuszem.
W obszarze moich zainteresowań jest praktycznie cała technika ale szczególnie lubię kolej, pojazdy lądowe ale i także to, co lata i pływa.
To może tyle o mnie tytułem wstępu.
Koleje polskie oraz niemieckie i wcześniej pruskie mają już swoich projektantów w postaci teamu Wandtke a także Kierownika więc postanowiłem zbudować od podstaw coś z kolebki kolei, jak widnieje w tytule wątku. Kto chce może zgadywać czym będzie to coś.
Teraz na początek dwa małe ujęcia z tego co powstaje.
pozdrawiam
Mirek
Ostatnio zmieniony ndz lip 20 2014, 20:38 przez MMC1964, łącznie zmieniany 4 razy.
Informacje jakimi dysponujemy:
- układ kół 4-6-0
- maszyna parowa czterocylindrowa lub cylindry wewnątrz ostoi
- kolebka kolei - być może Wielka Brytania
Parowozy pasujące do tych kryteriów:
- seria 'Star'
- seria 'Castle'
- seria 'Lord Nelson'
- seria 'King'
parowozy z innych krajów:
- seria BESA (Indie)
- seria PO³ (Holandia)
- seria PO4 (czwórka w indeksie górnym)(Holandia)
Ok 22 nie pasuje ponieważ w tych parowozach odległość między I a II osią wiązaną była mniejsza niż między II a III.
Bez względu na to czy zgadłem czy nie życzę powodzenia w sklejaniu
- układ kół 4-6-0
- maszyna parowa czterocylindrowa lub cylindry wewnątrz ostoi
- kolebka kolei - być może Wielka Brytania
Parowozy pasujące do tych kryteriów:
- seria 'Star'
- seria 'Castle'
- seria 'Lord Nelson'
- seria 'King'
parowozy z innych krajów:
- seria BESA (Indie)
- seria PO³ (Holandia)
- seria PO4 (czwórka w indeksie górnym)(Holandia)
Ok 22 nie pasuje ponieważ w tych parowozach odległość między I a II osią wiązaną była mniejsza niż między II a III.
Bez względu na to czy zgadłem czy nie życzę powodzenia w sklejaniu
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Witam,
Detale powoli spływają na montaż.
Konstruktorzy ciągle jeszcze dopracowują ostoję gdyż w przeciwieństwie do lokomotyw niemieckich mają konstrukcję blachownicową i ktoś zakwestionował jej sztywność więc trwają ponowne obliczenia wytrzymałościowe.
A poniżej montaż wózka Bissela.
pozdrawiam
Mirek
Detale powoli spływają na montaż.
Konstruktorzy ciągle jeszcze dopracowują ostoję gdyż w przeciwieństwie do lokomotyw niemieckich mają konstrukcję blachownicową i ktoś zakwestionował jej sztywność więc trwają ponowne obliczenia wytrzymałościowe.
A poniżej montaż wózka Bissela.
pozdrawiam
Mirek
Nowe "poszlaki" wskazują iż myliłem się co do układu kół. Nie 4-6-0 tylko 4-6-2. Czy mógłbym prosić potwierdzenie słuszności tego domysłu? Szczerze pisząc nie chce mi się przeglądać nadaremnie trzeci raz tych stukilkudziesięciu stron encyklopedii lokomotyw Jeżeli nie mam racji poczekam - może ktoś inny zgadnie.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Abuq, potwierdzam, układ kół 4-6-2 bo w ten sposób anglicy oznaczają swoje "panie" lokomotywy.
Robert_B, "Mallard" to jest ten sam czas, dziecko Mr. Gresley'a natomiast to co buduję to owoc pracy zespołu Mr. Wiliama Staniera.
Januszmk byłeś bardzo blisko ale to co powstaje to powiększona odmiana Princess Royal Class - Princess Coronation Class. Konkretnie powstaje model Duchess of Sutherland, LMS nr 6233.
Nawiasem mówiąc "Mallard" pobił w 1938 roku rekord szybkości lokomotyw parowych, który obowiązuje do dziś. Jak dla naszych kolei niewyobrażalne 203 km/h.
Pozdrawiam
Mirek
Robert_B, "Mallard" to jest ten sam czas, dziecko Mr. Gresley'a natomiast to co buduję to owoc pracy zespołu Mr. Wiliama Staniera.
Januszmk byłeś bardzo blisko ale to co powstaje to powiększona odmiana Princess Royal Class - Princess Coronation Class. Konkretnie powstaje model Duchess of Sutherland, LMS nr 6233.
Nawiasem mówiąc "Mallard" pobił w 1938 roku rekord szybkości lokomotyw parowych, który obowiązuje do dziś. Jak dla naszych kolei niewyobrażalne 203 km/h.
Pozdrawiam
Mirek