[R]koniec Coś z kolebki kolei - Duchess of Sutherland - 1:45
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Witam,
super, wreszcie ktoś o coś pyta!
Abuq, zawsze oglądając relacje na forach zadawałem sobie pytanie czy można tak zaprojektować koła lokomotywy aby w standardzie, z zamieszczonych elementów, bez szlifowania i bez malowania (tylko retusz) wyglądały w miarę przyzwoicie. Mam nadzieję, że zastosowane przeze mnie rozwiązanie na to pozwala.
Szkoda, że miałem zepsutą drukarkę gdy drukowałem na nie elementy. Może pokuszę się i wykonam jedno jeszcze raz z wydruku kolorowego.
Pozdrawiam
Mirek
super, wreszcie ktoś o coś pyta!
Abuq, zawsze oglądając relacje na forach zadawałem sobie pytanie czy można tak zaprojektować koła lokomotywy aby w standardzie, z zamieszczonych elementów, bez szlifowania i bez malowania (tylko retusz) wyglądały w miarę przyzwoicie. Mam nadzieję, że zastosowane przeze mnie rozwiązanie na to pozwala.
Szkoda, że miałem zepsutą drukarkę gdy drukowałem na nie elementy. Może pokuszę się i wykonam jedno jeszcze raz z wydruku kolorowego.
Pozdrawiam
Mirek
Niezwykle ciekawy temat, znakomite wykonanie... Nie wiem, jak innych, ale mnie calkowicie zatkalo, to i pytania trudno z siebie wydobyc. Ograniczam sie wiec do obserwacji i dreszczyka emocji w oczekiwaniu na kolejne odkrycia coraz to nowych etapow pracy. A temu towarzyczy jeszcze pobozne zyczenie, by Twoj model doczekal sie wydania.MMC1964 pisze:super, wreszcie ktoś o coś pyta!
A koleje niemieckie nie leza przypadkiem w zakresie Twoich zainteresowan? Mnie za daleko to Twojego poziomu wykonania, ale z wielka radoscia obejrzalbym relacje budowy S3-6.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Witam,
Jarek, niemieckie koleje jak najbardziej są w obszarze moich zainteresowań, jak zresztą wszystkie koleje. Na jednym z niemieckich forów widziałem budowę S3-6. Dosyć sporo elementów autor relacji dołożył do standardowej wycinanki.
A teraz może zerkniemy co działo się w moim "Crewe Works"
Wycięto palnikami główne elementy tylnej części ostoi. Ciekawostka: cięcie dokonywano mieszanką gazu świetlnego i tlenu z szybkością około 6 cali/min. W przeliczeniu na 1:45 chyba posiadam wydajniejsze urządzenia do cięcia
Gięcie na prasach, wstępny montaż usztywnień i....
Tymczasem na wydziale głównym montowano zestawy kołowe, chociaż znowu ktoś nie wiem po co zamontował korbowody..
koła przetoczono w jedno miejsce
Na koniec zmiany suwnicowy obrzucił wzrokiem to co na dole
W drugim zakątku hali głównej montowano tył ostoi
A tutaj nie mogłem się powstrzymać...
Jedziemy na dobre
Pozdrawiam
Mirek
Jarek, niemieckie koleje jak najbardziej są w obszarze moich zainteresowań, jak zresztą wszystkie koleje. Na jednym z niemieckich forów widziałem budowę S3-6. Dosyć sporo elementów autor relacji dołożył do standardowej wycinanki.
A teraz może zerkniemy co działo się w moim "Crewe Works"
Wycięto palnikami główne elementy tylnej części ostoi. Ciekawostka: cięcie dokonywano mieszanką gazu świetlnego i tlenu z szybkością około 6 cali/min. W przeliczeniu na 1:45 chyba posiadam wydajniejsze urządzenia do cięcia
Gięcie na prasach, wstępny montaż usztywnień i....
Tymczasem na wydziale głównym montowano zestawy kołowe, chociaż znowu ktoś nie wiem po co zamontował korbowody..
koła przetoczono w jedno miejsce
Na koniec zmiany suwnicowy obrzucił wzrokiem to co na dole
W drugim zakątku hali głównej montowano tył ostoi
A tutaj nie mogłem się powstrzymać...
Jedziemy na dobre
Pozdrawiam
Mirek
Dobry wieczór,
Januszmk,
zestawy kołowe czekają jeszcze na przeciwwagi jak zapewne zauważyłeś. Ta seria lokomotyw miała koła z oddzielnie wykonanymi przeciwwagami a nie jak np. w lokomotywach niemieckich czy polskich gdzie całe koło powstawało w procesie odlewania. Nie wiem czy było to podyktowane koniecznością dokładnego wyważenia? Jak ktoś wie, może mógłby się podzielić tą wiedzą.
Jeśli chodzi o "overtime" to przynajmniej z tymi anglikami, z którymi ja miałem do czynienia, wypłata należnego świadczenia pieniężnego za pracę zawsze była dla nich sprawą priorytetową i nigdy nie podlegała żadnej dyskusji.
pozdrawiam
Mirek
Januszmk,
zestawy kołowe czekają jeszcze na przeciwwagi jak zapewne zauważyłeś. Ta seria lokomotyw miała koła z oddzielnie wykonanymi przeciwwagami a nie jak np. w lokomotywach niemieckich czy polskich gdzie całe koło powstawało w procesie odlewania. Nie wiem czy było to podyktowane koniecznością dokładnego wyważenia? Jak ktoś wie, może mógłby się podzielić tą wiedzą.
Jeśli chodzi o "overtime" to przynajmniej z tymi anglikami, z którymi ja miałem do czynienia, wypłata należnego świadczenia pieniężnego za pracę zawsze była dla nich sprawą priorytetową i nigdy nie podlegała żadnej dyskusji.
pozdrawiam
Mirek
Witam,
Pomimo, że fotoreporterzy nie publikowali swoich materiałów praca przebiegała swoim tempem.
I tak,
zmontowano i pomalowano tył ostoi
koła napędowe wyposażono w przeciwwagi i wyważono.
a propos wyważania, braki śladów ingerencji mechanicznej w materiał wskazywałoby, że wyważanie było prowadzono przez dokładanie masy do przestrzeni międzyszprychowej wewnątrz blach ciężarów. Czy mógłby to ktoś potwierdzić?
Koła częściowo pomalowane, będą jeszcze przyklejone odpowiedniki "bandaży" malowane w polskich lokomotywach, zwłaszcza pasażerskich na kolor biały.
Zamontowano większość elementów do ostoi.
Wydział silnikowy ruszył z silnikami zewnętrznymi.
Jako ciekawostkę, jeśli ktoś chce może zobaczyć jak powstawała poprzedniczka - lokomotywa klasy Princess Royal
http://www.youtube.com/watch?v=aHIEudnoRYU
Pozdrawiam
Mirek
Pomimo, że fotoreporterzy nie publikowali swoich materiałów praca przebiegała swoim tempem.
I tak,
zmontowano i pomalowano tył ostoi
koła napędowe wyposażono w przeciwwagi i wyważono.
a propos wyważania, braki śladów ingerencji mechanicznej w materiał wskazywałoby, że wyważanie było prowadzono przez dokładanie masy do przestrzeni międzyszprychowej wewnątrz blach ciężarów. Czy mógłby to ktoś potwierdzić?
Koła częściowo pomalowane, będą jeszcze przyklejone odpowiedniki "bandaży" malowane w polskich lokomotywach, zwłaszcza pasażerskich na kolor biały.
Zamontowano większość elementów do ostoi.
Wydział silnikowy ruszył z silnikami zewnętrznymi.
Jako ciekawostkę, jeśli ktoś chce może zobaczyć jak powstawała poprzedniczka - lokomotywa klasy Princess Royal
http://www.youtube.com/watch?v=aHIEudnoRYU
Pozdrawiam
Mirek
Witam,
Jakiś kiks przy wysyłaniu. Post wykorzystam na inne filmiki związane z Princess Coronation Class oraz z rywalizacją o prędkość.
https://www.youtube.com/watch?v=UusbDp3sv2Y
https://www.youtube.com/watch?v=InK3r6xtA4k
Pozdrawiam
Mirek
Jakiś kiks przy wysyłaniu. Post wykorzystam na inne filmiki związane z Princess Coronation Class oraz z rywalizacją o prędkość.
https://www.youtube.com/watch?v=UusbDp3sv2Y
https://www.youtube.com/watch?v=InK3r6xtA4k
Pozdrawiam
Mirek