Witam wszystkich ! Na forum jestem nowy i nie mam jeszcze dużego doświadczenia modelarskiego dlatego też za wszystkie moje błędy z góry przepraszam Ale do rzeczy . Od 3 lat zajmuję się wykonywaniem grafiki 3D do gier komputerowych typu Emergency 4 czy GTA SA . W wolnych chwilach lubię też spędzać czas przy klejeniu modeli kartonowych i tutaj rodzi się moje pytanie . Czy jest na forum osoba , która potrafi rozłożyć model na siatkę do sklejenia ? Sam próbowałem już to zrobić ale jakoś mi to nie idzie ani trochę . Na swoim koncie mam dosyć sporo ciekawych modeli . Osobiście moim marzeniem jest wykonanie kartonowego modelu samochodu nowojorskiej straży pożarnej czyli Seagrave Marrauder . Posiadam jego model 3D więc jeżeli byłby ktoś chętny na rozłożenie go na wycinankę to chętnie go udostępnię
Oto fotki :
A tutaj STARek
Modyfikacja modelu 3D na siatkę .
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
Rhinoceros posiada mozliwosc rozlozenia bryl na siatki. Pozostaje pytanie, czy program na ktorym pracujesz jest w stanie stworzyc format pliku dajacego sie zaimportowac do Rhino?
Swoja droga, do tego tematu chyba troche niewlasciwy dzial wybrales.
Swoja droga, do tego tematu chyba troche niewlasciwy dzial wybrales.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Witaj Daniel,
Jest niestety ogromna różnica pomiędzy projektowaniem modeli do gier, a projektowaniem modelu kartonowego. W twojej sytuacji jak masz doświadczenie w 3D, więc należało by od nowa zaprojektować model.
Próbowałem tak kiedyś zrobić ale nie wyszło. Do 3Dmax masz taki śmieszny programik Pepakura ale nie jest to coś czego byś oczekiwał.
Praktycznie każdą część projektujesz osobno z myślą że będziesz chciał ją skleić. Będziesz musiał zaprojektować bazę (szkielet) by uzyskać właściwą sztywność sztywność modelu a potem pojedyncze części. Wszystko trzeba na początku przemyśleć, zebrać porządną dokumentacje by odwzorować model z oryginału, naszkicować sobie konstrukcję jak to ma się składać itp.
Na początek dobrym programem jest Solid Works, szybko pojmiesz obsługę. Rhino jest bardzo zaawansowanym programem i bez kursów będzie ci ciężko go pojąć.
Ważne byś się nie zniechęcił i podczas projektowania części od razu drukował i je sklejał, stworzysz wtedy tak zwaną surówkę.
Będziesz wtedy wiedział jakie błędy popełniasz i od razu poprawiał w programie.
Pozdrawiam
Jest niestety ogromna różnica pomiędzy projektowaniem modeli do gier, a projektowaniem modelu kartonowego. W twojej sytuacji jak masz doświadczenie w 3D, więc należało by od nowa zaprojektować model.
Próbowałem tak kiedyś zrobić ale nie wyszło. Do 3Dmax masz taki śmieszny programik Pepakura ale nie jest to coś czego byś oczekiwał.
Praktycznie każdą część projektujesz osobno z myślą że będziesz chciał ją skleić. Będziesz musiał zaprojektować bazę (szkielet) by uzyskać właściwą sztywność sztywność modelu a potem pojedyncze części. Wszystko trzeba na początku przemyśleć, zebrać porządną dokumentacje by odwzorować model z oryginału, naszkicować sobie konstrukcję jak to ma się składać itp.
Na początek dobrym programem jest Solid Works, szybko pojmiesz obsługę. Rhino jest bardzo zaawansowanym programem i bez kursów będzie ci ciężko go pojąć.
Ważne byś się nie zniechęcił i podczas projektowania części od razu drukował i je sklejał, stworzysz wtedy tak zwaną surówkę.
Będziesz wtedy wiedział jakie błędy popełniasz i od razu poprawiał w programie.
Pozdrawiam
Do zaprojektowania tego pojazdu, składającego się z czterech pudełek i torusów, Rhino jest idealny - bez kursów. Mało tego, uważam że ten (amerykański) pojazd pożarniczy jest idealny do nauki samodzielnego projektowania - skrajnie prosta bryła, z dużymi możliwościami dowolnej detalizacji. Reszta zgodnie z tym co napisał Driver.