[R] CASA C 295 M; 1:33; budowa testowa
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Części skrzydeł. Wszystko na razie jeszcze nie sklejone i nie „wypieszczone”, tylko poukładane obok siebie, żeby było widać konstrukcję. W oryginale zastosowana jest także przy łączeniu części skrzydeł metoda wręga do wręgi – dla mnie to za trudne – zamieniłem na wręga/pasek łączący.
Takie duże to będzie – rozpiętość skrzydeł w modelu 78 cm. Konstrukcja skrzydła jest moim zdaniem wystarczająco stabilna.
Takie duże to będzie – rozpiętość skrzydeł w modelu 78 cm. Konstrukcja skrzydła jest moim zdaniem wystarczająco stabilna.
Ostatnio zmieniony śr maja 09 2018, 10:34 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Skrzydła zmontowane...
...i przytwierdzone do kadłuba. Kształtowanie krawędzi spływu skrzydła w miejscu montowania lotki i sama lotka (jej krawędź natarcia) jest stosunkowo trudne – należy tutaj bardzo uważnie przeczytać instrukcję klejenia.
Pasowanie przedniej części podstawy centropłata do kadłuba nie jest idealne (widać małą szczelinę), ale dla mnie ok. – to chyba jednak sprawa wykonania a nie konstrukcji.
Do schnięcia włożyłem sklejone skrzydła w książkę, tzn. w trzy położone obok siebie książki - tak dużej jednej książki (rozpiętość skrzydeł 78 cm) to nawet ja nie mam.
O wiele prościej (i skuteczniej dla wyniku) byłoby położyć skrzydła na stole i przykryć je/dociążyć deską/listewką odpowiedniej wielkości – pomiędzy skrzydła i twarde części gąbka (opakowania części komputera). Ale na ten pomysł wpadłem za późno.
...i przytwierdzone do kadłuba. Kształtowanie krawędzi spływu skrzydła w miejscu montowania lotki i sama lotka (jej krawędź natarcia) jest stosunkowo trudne – należy tutaj bardzo uważnie przeczytać instrukcję klejenia.
Pasowanie przedniej części podstawy centropłata do kadłuba nie jest idealne (widać małą szczelinę), ale dla mnie ok. – to chyba jednak sprawa wykonania a nie konstrukcji.
Do schnięcia włożyłem sklejone skrzydła w książkę, tzn. w trzy położone obok siebie książki - tak dużej jednej książki (rozpiętość skrzydeł 78 cm) to nawet ja nie mam.
O wiele prościej (i skuteczniej dla wyniku) byłoby położyć skrzydła na stole i przykryć je/dociążyć deską/listewką odpowiedniej wielkości – pomiędzy skrzydła i twarde części gąbka (opakowania części komputera). Ale na ten pomysł wpadłem za późno.
Ostatnio zmieniony śr maja 09 2018, 10:35 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
Źle w stosunku do oryginału wygląda ułożenie skrzydła na podstawie centropłata:
[/code]
Podejrzewam, że jednak lepszym pomysłem jest centropłat z podstawą jako jeden element, niż kompletne skrzydło ułożone na podstawie...
Czasami aż mnie ręce świerzbią, aby samemu narysować jakiegoś fix'd wing A/C. Mam wrażenie, że byłbym lepszy niż Sz.P. Aviator. Tylko mocy przerobowych brak.
[/code]
Podejrzewam, że jednak lepszym pomysłem jest centropłat z podstawą jako jeden element, niż kompletne skrzydło ułożone na podstawie...
Czasami aż mnie ręce świerzbią, aby samemu narysować jakiegoś fix'd wing A/C. Mam wrażenie, że byłbym lepszy niż Sz.P. Aviator. Tylko mocy przerobowych brak.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Wątpię, czy to Twój błąd.
Górna przednia krawędź podstawy powinna niemal całkowicie zakrywać krawędź natarcia skrzydła, a ja nie widzę tu wystarczającej ilości materiału.
Wracając jeszcze do mojego poprzedniego postu - skoro elementy skrzydła posiadają kesony, to co stało na przeszkodzie aby zaprojektować całość tak jak sugerowałem (skrzydło L/P do modułu centropłata) ?
Górna przednia krawędź podstawy powinna niemal całkowicie zakrywać krawędź natarcia skrzydła, a ja nie widzę tu wystarczającej ilości materiału.
Wracając jeszcze do mojego poprzedniego postu - skoro elementy skrzydła posiadają kesony, to co stało na przeszkodzie aby zaprojektować całość tak jak sugerowałem (skrzydło L/P do modułu centropłata) ?
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Nie wiem, czy Cię dobrze zrozumiałem, ale skrzydła L/P łączą się przecież z centropłatem. Czy też masz na myśli, że centropłat można by zrobić zamiast z trzech z jednego elementu?strk pisze:Wracając jeszcze do mojego poprzedniego postu - skoro elementy skrzydła posiadają kesony, to co stało na przeszkodzie aby zaprojektować całość tak jak sugerowałem (skrzydło L/P do modułu centropłata) ?
- Paolo vanKossi
- Posty: 39
- Rejestracja: śr mar 10 2010, 18:51
Kształt owiewki kabiny pilota też jest zaprojektowany do bani
Pozdrawiam
Paolo
----------------------------------------------------------
Kleję bo lubię a nie dlatego, że potrafię
Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005
Paolo
----------------------------------------------------------
Kleję bo lubię a nie dlatego, że potrafię
Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Korektura owiewki. Jednak różni się nieco od oryginału – chyba jakiś kompromis ze strony konstruktora. Na kolor proszę nie zwracać uwagi – to wynik mojej działalności (dodrukowanie chyba przy innych nastawieniach drukarki).
Ostatnio zmieniony śr maja 09 2018, 10:36 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.