[R/G]Jelcz MAT OŁAWKA, 1:25-projakt własny
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Cześć.
Sorrki, że dopiero teraz Ci odpowiadam, ale jakoś ostatnio jak zwykle mało czasu na kartonowe sprawy. Analizowałem zdjęcia z mojego egzemplarza książki W.Połomskiego, gdzie widać ten napis (widać - to za mocno powiedziane, raczej majaczy). W powiększeniu widać pewne rzeczy, które jednak za pierwszym razem wydają się być inne niż za drugim i trzecim… To, czego jestem najbardziej pewien (to tylko domysły i tak), to brak nawiązania krojem czcionki tego znaku do napisu „Oławka” na boku pojazdu. Po drugie, tak jak pisałem poprzednio, cały napis wg mnie opiera się na belce. Zatem gapiąc się na zdjęcie przygotowałem trzy zgrubne makiety tego napisu, z jakimś bardzo prostackim światłocieniem.
1. To jest to co widziałem na samym początku. Najbardziej enigmatyczna jest litera M, ale oglądając i domyślając się gry cieni doszedłem do takiego obrazka.
2. Gdy już sobie to wyrysowałem, zobaczyłem na zdjęciach możliwość asymetrycznego rozplanowania pogrubień w literach M i A. I taki oto efekt.
3. Gdy już to namazałem, i raz jeszcze zacząłem wpatrywać się w obrazki, stwierdziłem, że litera M wydaje się mieć nieco łukowatą formę. Litera A niekoniecznie, ale dziwnie by to wyglądało, gdyby też nie nawiązywała do takiego kroju i dlatego taka wersja.
Szczerze sam nie wiem, które mi najbardziej pasuje. Może pierwsze wrażenie jest najpewniejsze, bo potem dochodzi kreatywna wyobraźnia mózgownicy, która zaczyna widzieć coś czego nie ma? Bardzo możliwe, że w zasadzie żaden z tych projektów nawet odrobinę się nie zbliża do tego prawdziwego. Wszystko to niestety tylko hipotezy. W razie czego podeślę Ci cdr'ki.
Pozdrawiam!
Sorrki, że dopiero teraz Ci odpowiadam, ale jakoś ostatnio jak zwykle mało czasu na kartonowe sprawy. Analizowałem zdjęcia z mojego egzemplarza książki W.Połomskiego, gdzie widać ten napis (widać - to za mocno powiedziane, raczej majaczy). W powiększeniu widać pewne rzeczy, które jednak za pierwszym razem wydają się być inne niż za drugim i trzecim… To, czego jestem najbardziej pewien (to tylko domysły i tak), to brak nawiązania krojem czcionki tego znaku do napisu „Oławka” na boku pojazdu. Po drugie, tak jak pisałem poprzednio, cały napis wg mnie opiera się na belce. Zatem gapiąc się na zdjęcie przygotowałem trzy zgrubne makiety tego napisu, z jakimś bardzo prostackim światłocieniem.
1. To jest to co widziałem na samym początku. Najbardziej enigmatyczna jest litera M, ale oglądając i domyślając się gry cieni doszedłem do takiego obrazka.
2. Gdy już sobie to wyrysowałem, zobaczyłem na zdjęciach możliwość asymetrycznego rozplanowania pogrubień w literach M i A. I taki oto efekt.
3. Gdy już to namazałem, i raz jeszcze zacząłem wpatrywać się w obrazki, stwierdziłem, że litera M wydaje się mieć nieco łukowatą formę. Litera A niekoniecznie, ale dziwnie by to wyglądało, gdyby też nie nawiązywała do takiego kroju i dlatego taka wersja.
Szczerze sam nie wiem, które mi najbardziej pasuje. Może pierwsze wrażenie jest najpewniejsze, bo potem dochodzi kreatywna wyobraźnia mózgownicy, która zaczyna widzieć coś czego nie ma? Bardzo możliwe, że w zasadzie żaden z tych projektów nawet odrobinę się nie zbliża do tego prawdziwego. Wszystko to niestety tylko hipotezy. W razie czego podeślę Ci cdr'ki.
Pozdrawiam!
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Witam Kolegów Modelarzy!
Na początek wielki dzięki Jakub za projekty napisu. Myślę, że 3 wersja jest najbardziej zbliżona do rzeczywistości. Pozwól, że ją wykorzystam.
Po dłuższej przerwie czas na aktualizację wątku.
Praca przy Oławce nieco drgnęły, chociaż nie jestem zadowolony z efektu.
Od zawsze do budowy mich modeli używałem butaprenu. Klej SG czy BCG to jeszcze dla mnie nowość. (szczególnie klej wodny)
Tym razem natrafiłem na butapren, który nie chciał "współpracować". Nadmierne ilości nie chciały się "wykulać", w dodatku robił paskudne plamy. Tak więc miejscami efekt jest opłakany. Liczę, że lakier na koniec, nieco zatuszuje te miejsca.
A teraz do rzeczy:
-dokleiłem tylną ścianę, jeszcze bez klapy bagażnika
-zmieniłem przednią ścianę, doszła nowa kratka na chłodnicę oraz lampy
-zamontowałem większość foteli
-pierwsze przymiarki do dachu, który ze względu na szklenie i półki będzie trudnym elementem
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Na początek wielki dzięki Jakub za projekty napisu. Myślę, że 3 wersja jest najbardziej zbliżona do rzeczywistości. Pozwól, że ją wykorzystam.
Po dłuższej przerwie czas na aktualizację wątku.
Praca przy Oławce nieco drgnęły, chociaż nie jestem zadowolony z efektu.
Od zawsze do budowy mich modeli używałem butaprenu. Klej SG czy BCG to jeszcze dla mnie nowość. (szczególnie klej wodny)
Tym razem natrafiłem na butapren, który nie chciał "współpracować". Nadmierne ilości nie chciały się "wykulać", w dodatku robił paskudne plamy. Tak więc miejscami efekt jest opłakany. Liczę, że lakier na koniec, nieco zatuszuje te miejsca.
A teraz do rzeczy:
-dokleiłem tylną ścianę, jeszcze bez klapy bagażnika
-zmieniłem przednią ścianę, doszła nowa kratka na chłodnicę oraz lampy
-zamontowałem większość foteli
-pierwsze przymiarki do dachu, który ze względu na szklenie i półki będzie trudnym elementem
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony pn mar 09 2015, 15:38 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 2 razy.
Hej! Gdzie się podziewałeś? Już się zbierałem, żeby upomnieć się o aktualizację .
Napis - po to je wydziergałem, bierz i wykorzystuj. Pokrywa z przodu wygląda teraz lepiej. Z tym butaprenem rzeczywiście jakiś pech - jednak na klejeniu w standardzie się nie znam. Znasz mnie, ja bym i tak wszystko wyszlifował, lakierował, malował i potem coś jeszcze cudował. Natomiast może warto zmienić klej na Hermol? Ja tym kleje od dawna (poza innymi jak CA i BCG), trochę mniej śmierdzi i jest przezroczysty. Może warto na jakiejś próbce sprawdzić czy Ci podejdzie?
Zapytam się za to Ciebie u układ siedzeń w środku - masz jakieś materiały na to, czy raczej dedukcja?
Pozdrawiam!
Napis - po to je wydziergałem, bierz i wykorzystuj. Pokrywa z przodu wygląda teraz lepiej. Z tym butaprenem rzeczywiście jakiś pech - jednak na klejeniu w standardzie się nie znam. Znasz mnie, ja bym i tak wszystko wyszlifował, lakierował, malował i potem coś jeszcze cudował. Natomiast może warto zmienić klej na Hermol? Ja tym kleje od dawna (poza innymi jak CA i BCG), trochę mniej śmierdzi i jest przezroczysty. Może warto na jakiejś próbce sprawdzić czy Ci podejdzie?
Zapytam się za to Ciebie u układ siedzeń w środku - masz jakieś materiały na to, czy raczej dedukcja?
Pozdrawiam!
Model wygląda już na tym etapie co najmniej bardzo zacnie i pewnie nie tylko ja czekam na dalsze postępy. I w związku z tym mam pytanie; te bardzo kształtne krągłości uzyskałeś z którejś wycinanki (czeskie RTO lub Answerowski 043) czy to Twój projekt - przyznaję, że bardzo udany. Myślę o stworzeniu w nie okreslonej przyszłości wersji PKS-owego Jelcza z przyczepką P01 (chciałem wcześniej napisać, że taką ładną przyczepkę pociąłeś ale wyszło na to, że z pozytywnym skutkiem).
Życzę wytrwałości i zaparcia w budowie do skutku.
Życzę wytrwałości i zaparcia w budowie do skutku.
Pomyśl zanim pomyślisz.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Hej!
Tak jak pewnie większości forumowiczów, mnie także doskwiera brak czasu. Od ostatniej aktualizacji przybyło niewiele. Obecnie jestem na etapie doklejania podsufitowych drobiazgów, stąd też centralna cześć dachu jest jeszcze niedoklejona. Otwór pod wywietrznik dachowy jest wycięty, ale chwilowo utrzymany dla zachowania sztywności podsufitki. Doszły półki bagażowe i siedzenia. Ich układ JAKUB to dedukcja
i niestety chyba nie do końca trafiona....
Kolego BURZA 72, faktycznie jest to moje 4 podejście do tematu "ogórek". Budując model sylwetkowy AP021 jako bazę przyjąłem, podobnie jak JAKUB, czeskie opracowanie. Wówczas okazało się, że autor zastosował wiele uproszczeń, które w skali 1:25 dla mnie były nie do zaakceptowania. Zarówno przyczepa P 01, od której zacząłem, jak
i OŁAWKA są już całkowicie moim opracowaniem. Ściana przednia i tylna składają się z 4 pasków, ponadto za radą JAKUBA pokrywa z grilem jest osobnym elementem, który też dodaje nieco obłości. No i jeszcze jedno, przyczepka ( a w zasadzie to co powstało)ma się dobrze:)
Myślę, że niebawem uda mi się zamknąć budę i pokażę nieco więcej.
Pozdrawiam!
Paweł
Tak jak pewnie większości forumowiczów, mnie także doskwiera brak czasu. Od ostatniej aktualizacji przybyło niewiele. Obecnie jestem na etapie doklejania podsufitowych drobiazgów, stąd też centralna cześć dachu jest jeszcze niedoklejona. Otwór pod wywietrznik dachowy jest wycięty, ale chwilowo utrzymany dla zachowania sztywności podsufitki. Doszły półki bagażowe i siedzenia. Ich układ JAKUB to dedukcja
i niestety chyba nie do końca trafiona....
Kolego BURZA 72, faktycznie jest to moje 4 podejście do tematu "ogórek". Budując model sylwetkowy AP021 jako bazę przyjąłem, podobnie jak JAKUB, czeskie opracowanie. Wówczas okazało się, że autor zastosował wiele uproszczeń, które w skali 1:25 dla mnie były nie do zaakceptowania. Zarówno przyczepa P 01, od której zacząłem, jak
i OŁAWKA są już całkowicie moim opracowaniem. Ściana przednia i tylna składają się z 4 pasków, ponadto za radą JAKUBA pokrywa z grilem jest osobnym elementem, który też dodaje nieco obłości. No i jeszcze jedno, przyczepka ( a w zasadzie to co powstało)ma się dobrze:)
Myślę, że niebawem uda mi się zamknąć budę i pokażę nieco więcej.
Pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony śr mar 04 2015, 22:06 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Hej!
Witam Wszystkich podglądających ten wątek. Dawno nic nie pokazywałem więc czas na aktualizację. Buda Oławki, jako tako zyskała kształty zbliżone do pierwowzoru. Model powstaje w standardzie, więc wszystkie mankamenty zarówno projektowe jaki i będące wynikiem moich niedociągnięć od razu są widoczne.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Witam Wszystkich podglądających ten wątek. Dawno nic nie pokazywałem więc czas na aktualizację. Buda Oławki, jako tako zyskała kształty zbliżone do pierwowzoru. Model powstaje w standardzie, więc wszystkie mankamenty zarówno projektowe jaki i będące wynikiem moich niedociągnięć od razu są widoczne.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony śr mar 04 2015, 22:09 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Cześć Jakub!
Z tym "czysto", to tak nie do końca..., ale zobaczymy po lakierowaniu.
Klej BCG to dla mnie nowość i przy budowie OŁAWKI próbuję jego możliwości. W mojej ocenie, nie w każdym miejscu się on sprawdza. Jego zaletą niewątpliwie jest możliwość ściągnięcia nadmiaru kleju po przyklejeniu części, nie obniżając przy tym walorów estetycznych modelu. Po prostu jest bezbarwny. W miejscach o dużych naprężeniach stosuję dodatkowo SG.
Z tym "czysto", to tak nie do końca..., ale zobaczymy po lakierowaniu.
Klej BCG to dla mnie nowość i przy budowie OŁAWKI próbuję jego możliwości. W mojej ocenie, nie w każdym miejscu się on sprawdza. Jego zaletą niewątpliwie jest możliwość ściągnięcia nadmiaru kleju po przyklejeniu części, nie obniżając przy tym walorów estetycznych modelu. Po prostu jest bezbarwny. W miejscach o dużych naprężeniach stosuję dodatkowo SG.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Oj! Sporo czasu upłynęło od ostatniej aktualizacji... i trochę i wstyd z tego powodu...
Prace przy moim mikrusiku idą powoli do przodu i w zasadzi to już mam z górki. Busik stoi o własnych siłach. Z ważniejszych elementów pozostał do zrobienia bagażnik, lampy kierunkowskazów i świateł pozycyjnych, wał napędowy, wycieraczki i pewnie jeszcze kilka drobiazgów. Na koniec przewiduję lakierowanie, by może chociaż trochę ukryć ten nieszczęsny butapren na tylnej ścianie. No ale cóż....jest nauczka na przyszłość. A oto "kilka" fotek.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Prace przy moim mikrusiku idą powoli do przodu i w zasadzi to już mam z górki. Busik stoi o własnych siłach. Z ważniejszych elementów pozostał do zrobienia bagażnik, lampy kierunkowskazów i świateł pozycyjnych, wał napędowy, wycieraczki i pewnie jeszcze kilka drobiazgów. Na koniec przewiduję lakierowanie, by może chociaż trochę ukryć ten nieszczęsny butapren na tylnej ścianie. No ale cóż....jest nauczka na przyszłość. A oto "kilka" fotek.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł
Ostatnio zmieniony pn mar 09 2015, 15:43 przez pawelelka77, łącznie zmieniany 2 razy.