Parowóz Ty51-1 3D
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
Wracam do układu stawideł i innych elementów w budce z tego względu że orurowanie często koliduje z różnymi elementami wystroju budki, aby uniknąć przecinania się tego wszystkiego zrobiłem nastawnicę parowozu.
Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.
Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.
Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.
Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.
- Constructor
- Posty: 147
- Rejestracja: czw sty 15 2009, 14:25
- Lokalizacja: Świnoujście
Witam,
Draccus to tak jest gdy szuka się coś na siłę, zobaczyłem, że nie modelowałeś gwintu w nakrętce i pomyślałem, że w realu to były niezły ubaw przy próbie skompletowania mechanizmu. Jakieś reminiscencje z montażu podpowiedziały resztę. I tyle.
Aj, gdybym miał taki model graficzny to model papierowy pewnie powstałby w try miga.
Wspaniale to wygląda!
Tak jeszcze zapytam, pewnie retorycznie, będziesz modelował stoker?
pozdrawiam
Mirek
Draccus to tak jest gdy szuka się coś na siłę, zobaczyłem, że nie modelowałeś gwintu w nakrętce i pomyślałem, że w realu to były niezły ubaw przy próbie skompletowania mechanizmu. Jakieś reminiscencje z montażu podpowiedziały resztę. I tyle.
Aj, gdybym miał taki model graficzny to model papierowy pewnie powstałby w try miga.
Wspaniale to wygląda!
Tak jeszcze zapytam, pewnie retorycznie, będziesz modelował stoker?
pozdrawiam
Mirek
He he nie skumałem żarciku i sam siedziałem z pół dnia gapiąc się na tą śrubę i na rysunek. Raczej ciężko było by ruszyć z miejsca ;)
No ba stoker też będzie ale zbieram dokumentację odnośnie tego elementu.
Mam trochę skanów z rożnych książek i spróbuje to jakoś wymodelować.
Z tym try miga u mnie to tak średnio aż nie chce mi się wierzyć że to już ponad dwa lata. No ale już bliżej niż dalej
Tak przy okazji jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia bądź szczegółowe rysunki tegoż mechanizmu byłbym wdzięczny za udostępnienie.
No ba stoker też będzie ale zbieram dokumentację odnośnie tego elementu.
Mam trochę skanów z rożnych książek i spróbuje to jakoś wymodelować.
Z tym try miga u mnie to tak średnio aż nie chce mi się wierzyć że to już ponad dwa lata. No ale już bliżej niż dalej
Tak przy okazji jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia bądź szczegółowe rysunki tegoż mechanizmu byłbym wdzięczny za udostępnienie.
Witam,
Z tym "w try miga" to także chyba trochę przesadziłem. Wiązało się to z odniesieniem do śledztw technicznych jakie prowadzę gdy przebieg konstrukcji jest nie do końca udokumentowany rysunkami lub zdjęciami. To tu, to tam szuka się jakiegoś przebiegu linii nitów, spawów, jakieś wychodzące lub przebiegające przewody, jakieś cienie rzucane przez elementy, ogólne zasady konstruowania, podobne mechanizmy, itd, itp. Zresztą co będę Ci pisał, zapewne sam przez to przechodzisz.
A tu filmik działającego silnika napędzającego stoker z limowskiego NKP 765: www.youtube.com/watch?v=3_u5pwwhXtQ
Ty 51 miał chyba stoker amerykańskiej proweniencji, pewnie wzorowany na tym z Ty 246?
pozdrawiam
Mirek
Z tym "w try miga" to także chyba trochę przesadziłem. Wiązało się to z odniesieniem do śledztw technicznych jakie prowadzę gdy przebieg konstrukcji jest nie do końca udokumentowany rysunkami lub zdjęciami. To tu, to tam szuka się jakiegoś przebiegu linii nitów, spawów, jakieś wychodzące lub przebiegające przewody, jakieś cienie rzucane przez elementy, ogólne zasady konstruowania, podobne mechanizmy, itd, itp. Zresztą co będę Ci pisał, zapewne sam przez to przechodzisz.
A tu filmik działającego silnika napędzającego stoker z limowskiego NKP 765: www.youtube.com/watch?v=3_u5pwwhXtQ
Ty 51 miał chyba stoker amerykańskiej proweniencji, pewnie wzorowany na tym z Ty 246?
pozdrawiam
Mirek