Parowóz Ty51-1 3D

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Masz racje kierowniku coś mi się namieszało no taki mały babol niestety nie mogę zedytować postu. Dzięki za uwagę widać, że ktoś to czyta a nie tylko ogląda obrazki :). Następnym razem dwa razy sprawdzę zanim coś wyślę :oops:
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Siemanko

Ostatnio pochorowałem się i nie było jakoś weny do pracy. Podłubałem trochę przy hamulcach i dorobiłem zawory

Obrazek
Obrazek

Zawór główny maszynisty

Obrazek Obrazek Obrazek

Zawór dodatkowy maszynisty

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Dziś na deskę kreślarską trafił odwadniacz układu hamulcowego, który znajduje się pod budką maszynisty. Na razie sobie dynda swobodnie ale jak dorobię do niego rurki będzie widoczne to jak wszystko jest ze sobą połączone.

Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Wracam do układu stawideł i innych elementów w budce z tego względu że orurowanie często koliduje z różnymi elementami wystroju budki, aby uniknąć przecinania się tego wszystkiego zrobiłem nastawnicę parowozu.

Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.

Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Draccus, żartobliwie zapytam jak przeszła przez kontrolę jakości nakrętka prowadnicy stawidła? :D
Na montażu to zapewne będzie tak: :klotnia: a może i tak: :bojka:
bo nie sądzę aby było aż tak: :boks:

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Constructor
Posty: 147
Rejestracja: czw sty 15 2009, 14:25
Lokalizacja: Świnoujście

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Constructor »

Masz jakiś złożonej całości, którą do tej pory wykonałeś? :)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Constructor specjalnie dla ciebie :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ps. Mirku co z tą śrubą :)
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
Draccus to tak jest gdy szuka się coś na siłę, zobaczyłem, że nie modelowałeś gwintu w nakrętce i pomyślałem, że w realu to były niezły ubaw przy próbie skompletowania mechanizmu. Jakieś reminiscencje z montażu podpowiedziały resztę. I tyle.
Aj, gdybym miał taki model graficzny to model papierowy pewnie powstałby w try miga.
Wspaniale to wygląda!
Tak jeszcze zapytam, pewnie retorycznie, będziesz modelował stoker?

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

He he nie skumałem żarciku i sam siedziałem z pół dnia gapiąc się na tą śrubę i na rysunek. Raczej ciężko było by ruszyć z miejsca ;)

No ba stoker też będzie ale zbieram dokumentację odnośnie tego elementu.
Mam trochę skanów z rożnych książek i spróbuje to jakoś wymodelować.

Z tym try miga u mnie to tak średnio aż nie chce mi się wierzyć że to już ponad dwa lata. No ale już bliżej niż dalej :)

Tak przy okazji jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia bądź szczegółowe rysunki tegoż mechanizmu byłbym wdzięczny za udostępnienie. :D
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
Z tym "w try miga" to także chyba trochę przesadziłem. Wiązało się to z odniesieniem do śledztw technicznych jakie prowadzę gdy przebieg konstrukcji jest nie do końca udokumentowany rysunkami lub zdjęciami. To tu, to tam szuka się jakiegoś przebiegu linii nitów, spawów, jakieś wychodzące lub przebiegające przewody, jakieś cienie rzucane przez elementy, ogólne zasady konstruowania, podobne mechanizmy, itd, itp. Zresztą co będę Ci pisał, zapewne sam przez to przechodzisz. :D
A tu filmik działającego silnika napędzającego stoker z limowskiego NKP 765: www.youtube.com/watch?v=3_u5pwwhXtQ
Ty 51 miał chyba stoker amerykańskiej proweniencji, pewnie wzorowany na tym z Ty 246?

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ