[R] STAR 266 Bonex 1:25 Answer
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Konrad Soltysiak
- Posty: 57
- Rejestracja: czw kwie 01 2004, 18:08
- Lokalizacja: Grójec
Większym problemem jest to, że końce "widelczykowate" powinny być po stronie okuć wystających na zewnątrz a jest odwrotnie i niezależnie od skosów drabina nie da się bezpiecznie złożyć
Przy nabrzeżu wykończeniowym Luger Le Coureur 1776 (zestaw Shipyard)
Konrad masz rację. Nie zauważyłem tego. Te "widełki" powinny być u szczytu nasadki i w chwili spinania opierają się na szczeblu kolejnego przęsła.
https://ospprostki.files.wordpress.com/ ... 010045.jpg
http://oleszyce.org/osp/aktualnosci_pazdziernik06.html
Wystarczy jak pierwszy szczebel u podstawy zamienisz miejscem z pierwszym szczeblem u szczytu.
https://ospprostki.files.wordpress.com/ ... 010045.jpg
http://oleszyce.org/osp/aktualnosci_pazdziernik06.html
Wystarczy jak pierwszy szczebel u podstawy zamienisz miejscem z pierwszym szczeblem u szczytu.
Witam,
Panowie, dzięki za czujność nie wiem za sprawą jakiego zaćmienia tak posklejałem te drabiny... /żebym to jeszcze nie widział takich na żywo... a widuję /
Dlatego, aby zachować zgodność z oryginałem, powstały drabiny ver.2
cyrylus, po głębszych przemyśleniach, to nie do końca jestem pewny jak to jest z tymi wężami, bo:
-te grubsze tłoczne, mają średnicę końcówek taką samą jak ssawne, więc teoretycznie powinny to być 110-tki. Tylko w jakim celu tyle tłocznych W-110 w GBA? Tym bardziej, że w schowkach brak miejsca na W-52. Bardziej wierne oryginałowi byłoby, gdyby te cieńsze uznać za W-52, a grubsze za W-75
Poza tym ulepiłem łopaty i "topór", oraz pilarkę i przecinarkę
a także węże ssawne...
kierunkowskazy...
W międzyczasie podziałałem też trochę przy żaluzjach, i chociaż nie są jeszcze w 100% gotowe, postanowiłem testowo wsadzić je na miejsce /bez przyklejania/.
-na tym zdjęciu podniesione
-a na tym opuszczone
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za czujność
Panowie, dzięki za czujność nie wiem za sprawą jakiego zaćmienia tak posklejałem te drabiny... /żebym to jeszcze nie widział takich na żywo... a widuję /
Dlatego, aby zachować zgodność z oryginałem, powstały drabiny ver.2
cyrylus, po głębszych przemyśleniach, to nie do końca jestem pewny jak to jest z tymi wężami, bo:
-te grubsze tłoczne, mają średnicę końcówek taką samą jak ssawne, więc teoretycznie powinny to być 110-tki. Tylko w jakim celu tyle tłocznych W-110 w GBA? Tym bardziej, że w schowkach brak miejsca na W-52. Bardziej wierne oryginałowi byłoby, gdyby te cieńsze uznać za W-52, a grubsze za W-75
Poza tym ulepiłem łopaty i "topór", oraz pilarkę i przecinarkę
a także węże ssawne...
kierunkowskazy...
W międzyczasie podziałałem też trochę przy żaluzjach, i chociaż nie są jeszcze w 100% gotowe, postanowiłem testowo wsadzić je na miejsce /bez przyklejania/.
-na tym zdjęciu podniesione
-a na tym opuszczone
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za czujność
Drabina pierwsza klasa.
Jeśli chodzi o węże tłoczne... Skąd masz informacje o ich średnicy? Z własnego doświadczenia wiem że W-110 są mało poręczne. Węże w-75 napełnione wodą są bardzo ciężkie, a co dopiero w-110. Linię gaśniczą buduje się z W-75, rozdzielacza i W-52 z prądownicą. GBA działa jako " pierwsza linia", a GCBA jest jako cysterna więc bardziej praktyczne jest uzbrojenie ciężkiego wozu w węże 110, na średnim są po prostu nie potrzebne. Zbiornik GBA jest mały, zbuduj linię ze stodziesiątek to połowa wody zostanie wpompowana w węże.
P.s. Brawo za szczegóły i żaluzje.
Jeśli chodzi o węże tłoczne... Skąd masz informacje o ich średnicy? Z własnego doświadczenia wiem że W-110 są mało poręczne. Węże w-75 napełnione wodą są bardzo ciężkie, a co dopiero w-110. Linię gaśniczą buduje się z W-75, rozdzielacza i W-52 z prądownicą. GBA działa jako " pierwsza linia", a GCBA jest jako cysterna więc bardziej praktyczne jest uzbrojenie ciężkiego wozu w węże 110, na średnim są po prostu nie potrzebne. Zbiornik GBA jest mały, zbuduj linię ze stodziesiątek to połowa wody zostanie wpompowana w węże.
P.s. Brawo za szczegóły i żaluzje.
cyrylus średnicę węży wziąłem z... pomiarów - te cieńsze mają wewnętrzną średnicę końcówek ~3mm, (czyli w rzeczywistości byłoby ok. 75mm) a grubsze ~4mm oraz stąd, że te grubsze tłoczne mają tę samą średnicę końcówek co ssawne na dachu - czyli teoretycznie 110.
Ale bliżej realizmowi GBA będzie, jeśli potraktować je jako 52 i 75mm
Ale bliżej realizmowi GBA będzie, jeśli potraktować je jako 52 i 75mm
Witam,
cyrylus, superhikk dzięki za opinie
Wszelkie uwagi na temat wyposażenia i fachowych nazw sprzętu pożarniczego bardzo mile widziane
Tym bardziej, że mam zamiar Starowi jakieś pożarnicze towarzystwo skleić
"mała" aktualizacja
-korzystając z dostawy mosiężnego drutu zlutowałem przedni zderzak rurowy oraz tylną drabinkę
-a także chlapacze
-jest również działko dachowe. Wóz dostał też numery operacyjne, stając się "trzecim wyjazdem" jednostki ;)
-zderzak, belka sygnalizacyjna, tablice rejestracyjne oraz kilka szczegółów też już na miejscu
Do końca już blisko, niemniej jednak kilka szczegółów pozostało
Pozdrawiam
cyrylus, superhikk dzięki za opinie
Wszelkie uwagi na temat wyposażenia i fachowych nazw sprzętu pożarniczego bardzo mile widziane
Tym bardziej, że mam zamiar Starowi jakieś pożarnicze towarzystwo skleić
"mała" aktualizacja
-korzystając z dostawy mosiężnego drutu zlutowałem przedni zderzak rurowy oraz tylną drabinkę
-a także chlapacze
-jest również działko dachowe. Wóz dostał też numery operacyjne, stając się "trzecim wyjazdem" jednostki ;)
-zderzak, belka sygnalizacyjna, tablice rejestracyjne oraz kilka szczegółów też już na miejscu
Do końca już blisko, niemniej jednak kilka szczegółów pozostało
Pozdrawiam