[R] STAR 266 Bonex 1:25 Answer

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

Awatar użytkownika
dizel2834
Posty: 69
Rejestracja: śr sty 14 2009, 22:22
Lokalizacja: Jarocin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dizel2834 »

Witam,

Przy Starze przybyło znów kilka elementów:
-węże W-110
Obrazek

-oraz drabiny nasadkowe
/zdjęcie "surówki"/
Obrazek
/oraz gotowych drabin/
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
cyrylus

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cyrylus »

Wydaje mi się że te nasadki są za mało "skośne". Szczyt każdej z tych drabin powinien być znacznie węższy od podstawy. Te drabiny są montowane w jedną dużą. Maksymalnie można sprawić drabinę z czterech przęseł.
Węże W-52 też zamierzasz zrobić ?
Awatar użytkownika
Konrad Soltysiak
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 01 2004, 18:08
Lokalizacja: Grójec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Konrad Soltysiak »

Większym problemem jest to, że końce "widelczykowate" powinny być po stronie okuć wystających na zewnątrz a jest odwrotnie i niezależnie od skosów drabina nie da się bezpiecznie złożyć :(
Przy nabrzeżu wykończeniowym Luger Le Coureur 1776 (zestaw Shipyard)
cyrylus

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cyrylus »

Konrad masz rację. Nie zauważyłem tego. Te "widełki" powinny być u szczytu nasadki i w chwili spinania opierają się na szczeblu kolejnego przęsła.

https://ospprostki.files.wordpress.com/ ... 010045.jpg

http://oleszyce.org/osp/aktualnosci_pazdziernik06.html

Wystarczy jak pierwszy szczebel u podstawy zamienisz miejscem z pierwszym szczeblem u szczytu.
Awatar użytkownika
dizel2834
Posty: 69
Rejestracja: śr sty 14 2009, 22:22
Lokalizacja: Jarocin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dizel2834 »

Witam,

Panowie, dzięki za czujność ;-) nie wiem za sprawą jakiego zaćmienia tak posklejałem te drabiny... /żebym to jeszcze nie widział takich na żywo... a widuję ;-)/
Dlatego, aby zachować zgodność z oryginałem, powstały drabiny ver.2
Obrazek Obrazek

cyrylus, po głębszych przemyśleniach, to nie do końca jestem pewny jak to jest z tymi wężami, bo:
-te grubsze tłoczne, mają średnicę końcówek taką samą jak ssawne, więc teoretycznie powinny to być 110-tki. Tylko w jakim celu tyle tłocznych W-110 w GBA? Tym bardziej, że w schowkach brak miejsca na W-52. Bardziej wierne oryginałowi byłoby, gdyby te cieńsze uznać za W-52, a grubsze za W-75

Poza tym ulepiłem łopaty i "topór", oraz pilarkę i przecinarkę
Obrazek Obrazek

a także węże ssawne...
Obrazek Obrazek

kierunkowskazy...
Obrazek

W międzyczasie podziałałem też trochę przy żaluzjach, i chociaż nie są jeszcze w 100% gotowe, postanowiłem testowo wsadzić je na miejsce /bez przyklejania/.
-na tym zdjęciu podniesione
Obrazek
-a na tym opuszczone
Obrazek


Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za czujność
cyrylus

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cyrylus »

Drabina pierwsza klasa.
Jeśli chodzi o węże tłoczne... Skąd masz informacje o ich średnicy? Z własnego doświadczenia wiem że W-110 są mało poręczne. Węże w-75 napełnione wodą są bardzo ciężkie, a co dopiero w-110. Linię gaśniczą buduje się z W-75, rozdzielacza i W-52 z prądownicą. GBA działa jako " pierwsza linia", a GCBA jest jako cysterna więc bardziej praktyczne jest uzbrojenie ciężkiego wozu w węże 110, na średnim są po prostu nie potrzebne. Zbiornik GBA jest mały, zbuduj linię ze stodziesiątek to połowa wody zostanie wpompowana w węże.
P.s. Brawo za szczegóły i żaluzje.
Awatar użytkownika
dizel2834
Posty: 69
Rejestracja: śr sty 14 2009, 22:22
Lokalizacja: Jarocin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dizel2834 »

cyrylus średnicę węży wziąłem z... pomiarów - te cieńsze mają wewnętrzną średnicę końcówek ~3mm, (czyli w rzeczywistości byłoby ok. 75mm) a grubsze ~4mm oraz stąd, że te grubsze tłoczne mają tę samą średnicę końcówek co ssawne na dachu - czyli teoretycznie 110. ;-)

Ale bliżej realizmowi GBA będzie, jeśli potraktować je jako 52 i 75mm
cyrylus

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cyrylus »

Co do skali to nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Chodzi mi bardziej o to co powinno być na wyposażeniu. Przyjmijmy zatem to co piszesz: szersze niech się nazywają W-75, a węższe W-52. :)
Na innym forum piszesz o "zamkach" czy też "zatrzaskach" na łącznikach - fachowo to są "kły".
Trzymaj tak dalej.
superhikk
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12 2014, 23:14

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: superhikk »

Wytaj,
można te zdjęcia oglądać w nieskończoność... Bardzo fajnie zrobiony "strażek"... Gratuluję !
superhikk
Przepraszam, ale nie jestem Polakiem. Nadzieje sie, ze jestem zrozumialym. :-)
Awatar użytkownika
dizel2834
Posty: 69
Rejestracja: śr sty 14 2009, 22:22
Lokalizacja: Jarocin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dizel2834 »

Witam,

cyrylus, superhikk dzięki za opinie :wink:
Wszelkie uwagi na temat wyposażenia i fachowych nazw sprzętu pożarniczego bardzo mile widziane :spoko:
Tym bardziej, że mam zamiar Starowi jakieś pożarnicze towarzystwo skleić

"mała" aktualizacja :smile:

-korzystając z dostawy mosiężnego drutu zlutowałem przedni zderzak rurowy oraz tylną drabinkę
Obrazek Obrazek

-a także chlapacze
Obrazek

-jest również działko dachowe. Wóz dostał też numery operacyjne, stając się "trzecim wyjazdem" jednostki ;)
Obrazek

-zderzak, belka sygnalizacyjna, tablice rejestracyjne oraz kilka szczegółów też już na miejscu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Do końca już blisko, niemniej jednak kilka szczegółów pozostało

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ