Budowa B-767 z „Orlika“
Moderatorzy: kartonwork, Aviator, Rafal N.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Budowa B-767 z „Orlika“
Witam,
nigdzie nie zalazłem jeszcze relacji z budowy tego modelu, a wyłaniają się (mniej lub bardziej) poważne problemy w budowie. Nie wspomnę tutaj o błędach w numeracji i mało czytelnych rysunkach (bo to niestety „normalka” w większości opracowań) - fatalny kontrast, przez co niewiele widać albo, w szczególności linie – łączące numer z częścią do której się odnosi widać dopiero pod lupą – nie sądzę, żeby była to wyłączna wina mojego (już starszawego) wzroku.
Konkretne pytanie do kogoś kto buduje/budował, albo do konstruktora wycinanki, jeżeli czyta nasze forum;
Wręgi W1, W6, W7 i W8 mają „narośla” (czerwone strzałki), których nie ma na rysunkach montażowych.
Przez to „nie pasuje” konstrukcja szkieletu skrzydła, tzn. moim zdaniem nie można go połączyć z kadłubem, chyba, że obetnie się te wypustki.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, śmiało pisać...
Pozdrawiam
nigdzie nie zalazłem jeszcze relacji z budowy tego modelu, a wyłaniają się (mniej lub bardziej) poważne problemy w budowie. Nie wspomnę tutaj o błędach w numeracji i mało czytelnych rysunkach (bo to niestety „normalka” w większości opracowań) - fatalny kontrast, przez co niewiele widać albo, w szczególności linie – łączące numer z częścią do której się odnosi widać dopiero pod lupą – nie sądzę, żeby była to wyłączna wina mojego (już starszawego) wzroku.
Konkretne pytanie do kogoś kto buduje/budował, albo do konstruktora wycinanki, jeżeli czyta nasze forum;
Wręgi W1, W6, W7 i W8 mają „narośla” (czerwone strzałki), których nie ma na rysunkach montażowych.
Przez to „nie pasuje” konstrukcja szkieletu skrzydła, tzn. moim zdaniem nie można go połączyć z kadłubem, chyba, że obetnie się te wypustki.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, śmiało pisać...
Pozdrawiam
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pt lip 29 2011, 12:45
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Przyjrzyj się wrędze 154p/l na ogólnym rysunku wygląda to tak, jakby były w nich wcięcia na te właśnie wypustki i jak dobrze widzę zamontowałeś je odwrotnie, tj. powinny być od góry.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pt lip 29 2011, 12:45
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Sprawdź dokładnie wręgi skrzydeł czy nie mają wcięć pod te listki w154,w155.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Witaj,
moja wyobraźnia przestrzenna jest na tyle słabo rozwinięta, że nie pozwala mi na takie „karkołomne” rozważania – cały szkielet składa się chyba z 1000 części!
Zadałem to pytanie po obserwacj pewnej relacji na forum niemieckim, gdzie kolega jest z budową o wiele dalej niż ja i utknął nieco przy próbie połączenia skrzydeł z wręgami kadłuba części centropłata – jest zdania, że te wystające ponad obrys kadłuba części wręg uniemożliwiają ich połączenie ze skrzydłami i że trzeba te części obciąć.
Ja poczekam, aż skleję szkielet skrzydeł i wtedy będę kombinował. Zadając to pytanie liczyłem ka kogoś, kto już ten model zbudował.
Pozdrawiam
moja wyobraźnia przestrzenna jest na tyle słabo rozwinięta, że nie pozwala mi na takie „karkołomne” rozważania – cały szkielet składa się chyba z 1000 części!
Zadałem to pytanie po obserwacj pewnej relacji na forum niemieckim, gdzie kolega jest z budową o wiele dalej niż ja i utknął nieco przy próbie połączenia skrzydeł z wręgami kadłuba części centropłata – jest zdania, że te wystające ponad obrys kadłuba części wręg uniemożliwiają ich połączenie ze skrzydłami i że trzeba te części obciąć.
Ja poczekam, aż skleję szkielet skrzydeł i wtedy będę kombinował. Zadając to pytanie liczyłem ka kogoś, kto już ten model zbudował.
Pozdrawiam
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Do skrzydła jeszcze nie doszedłem, jestem przy kadłubie – i tutaj następny problem; wycinanka nie ma napisu w tylnej części kadłuba na pasku za drzwiami.
Kto wie, co kryje się pod tym (niewyraźnym) symbolem za napisem Boeing-767? Niestety nie znalazłem zdjęcia o większej rozdzielczości. Ja stawiam na logo Boeinga...
Czy ma ktoś jakieś „wyraźne” zdjęcie tego fragmentu kadłuba albo „po prostu” wie?
Kto wie, co kryje się pod tym (niewyraźnym) symbolem za napisem Boeing-767? Niestety nie znalazłem zdjęcia o większej rozdzielczości. Ja stawiam na logo Boeinga...
Czy ma ktoś jakieś „wyraźne” zdjęcie tego fragmentu kadłuba albo „po prostu” wie?
Ostatnio zmieniony sob mar 12 2016, 14:08 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Heinrichu ja tam widzę 3 znaki, i będzie to najprawdopodobniej oznaczenie wersji czyli 300
http://cdn6.se.smcloud.net/t/photos/139 ... tniska.JPG
http://cdn6.se.smcloud.net/t/photos/139 ... tniska.JPG
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Dzięki Tomaszu,
chyba masz rację (teraz nawet „widzę“ trójkę jako pierwszą cyfrę ), zrobię „300” – i tak tego prawie nie będzie widać – w skali 1:33 wysokość czcionki wynosi w tym miejscu 2 mm.
chyba masz rację (teraz nawet „widzę“ trójkę jako pierwszą cyfrę ), zrobię „300” – i tak tego prawie nie będzie widać – w skali 1:33 wysokość czcionki wynosi w tym miejscu 2 mm.
Re: Budowa B-767 z „Orlika“
Ja zwykle czcionki daję trochę ponad skalę - tak, żeby dało się cokolwiek przeczytać. Ciężko z malowaniem tak małych literek :P
Sprawdź najlepsze kosmetyki na http://ioriflame.pl/katalog-oriflame