[R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Sklejacz Maciej
- Posty: 623
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Witam ponownie.
Prace w miejscu nie utknęły, ale powoli posuwają się do przodu. I gdyby przyjąć, że modele należy budować według kolejności numeracji podzespołów, to autorzy tego opracowania uznali, że należy zacząć od kół jezdnych pojazdu. To grupa części z numerem 1. Kół jest osiem, każde ma sporo części i bałem się że gdy zacznę od nich stracę szybko zapał i model nigdy nie posunie się poza wycięte i wymęczone elementy kół. Jak widać z relacji zacząłem od ramy i innych jej elementów, więc dziś gdy męczę się z kołami i powoli posuwam się do przodu w chwilach zwątpień patrzę na ramę i ...walczę z kołami dalej. Póki co, zrobiłem co zalecali autorzy, ale jakoś nie wydaje mi się, aby to były opony godne samochodu który ma sobie poradzić w każdych warunkach terenowych. Dorobię sobie chyba jakieś kolejne kostki aby uplastycznić trochę bardziej bieżniki opon. W końcu ma to być pojazd nie do jeżdżenia po asfaltowanych ulicach miast.
Aby urozmaicić sobie czas w coraz dłuższych chwilach zwątpień podczas budowy opon, ruszyłem trochę z pracą nad zabudową przedziału silnikowego, czyli elementu do kompletu dla poprzednio zbudowanego wentylatora. Na razie powstaje główna bryła. Choć pierwszeństwo nadal mają opony.
A tak poza tym, to zacząłem poszukiwanie jednej z tych dużych monet jednogroszowych, z którymi wielu kolegów chętnie fotografuje swoje modele podczas budowy . Póki co trafiam tylko na popularne w obiegu małe monety, ale gdy tylko znajdę taką dużą jednogroszówkę też zacznę ją pokazywać w swoich relacjach.
Dzięki i pozdrawiam.
Prace w miejscu nie utknęły, ale powoli posuwają się do przodu. I gdyby przyjąć, że modele należy budować według kolejności numeracji podzespołów, to autorzy tego opracowania uznali, że należy zacząć od kół jezdnych pojazdu. To grupa części z numerem 1. Kół jest osiem, każde ma sporo części i bałem się że gdy zacznę od nich stracę szybko zapał i model nigdy nie posunie się poza wycięte i wymęczone elementy kół. Jak widać z relacji zacząłem od ramy i innych jej elementów, więc dziś gdy męczę się z kołami i powoli posuwam się do przodu w chwilach zwątpień patrzę na ramę i ...walczę z kołami dalej. Póki co, zrobiłem co zalecali autorzy, ale jakoś nie wydaje mi się, aby to były opony godne samochodu który ma sobie poradzić w każdych warunkach terenowych. Dorobię sobie chyba jakieś kolejne kostki aby uplastycznić trochę bardziej bieżniki opon. W końcu ma to być pojazd nie do jeżdżenia po asfaltowanych ulicach miast.
Aby urozmaicić sobie czas w coraz dłuższych chwilach zwątpień podczas budowy opon, ruszyłem trochę z pracą nad zabudową przedziału silnikowego, czyli elementu do kompletu dla poprzednio zbudowanego wentylatora. Na razie powstaje główna bryła. Choć pierwszeństwo nadal mają opony.
A tak poza tym, to zacząłem poszukiwanie jednej z tych dużych monet jednogroszowych, z którymi wielu kolegów chętnie fotografuje swoje modele podczas budowy . Póki co trafiam tylko na popularne w obiegu małe monety, ale gdy tylko znajdę taką dużą jednogroszówkę też zacznę ją pokazywać w swoich relacjach.
Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16 2018, 21:15 przez Sklejacz Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: pt kwie 09 2010, 17:44
- Lokalizacja: Biłgoraj
- x 8
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Sprawdź czy kostka laserem cięta od kraza będzie pasować. jeśli tak to koła nabiorą rasowego wyglądu.
Ogólnie ciekawie to wygląda. Czekam na kontynuację.
Pozdrawiam.
Ogólnie ciekawie to wygląda. Czekam na kontynuację.
Pozdrawiam.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
- Sklejacz Maciej
- Posty: 623
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Heniu no niby tak jak mówisz, ale kiedy przyjrzeć się bliżej jest jednak pewna różnica.
I to właśnie ta różnica w grubości bieżnika jest przyczyną moich smutków. I wpadłem na ten sam pomysł co stanisław z. (dzięki za sugestię), ale kostka od Kraza niestety nie pasuje, ma inny wzór.Za to bardzo podobny jest wzór bieżnika w modelu Answerowego Tornada. Tamto podwozie wychodzi chyba z tej samej fabryki w Mińsku, więc pewnie i opony obu pojazdów są takie same albo bardzo zbliżone. Podobny wzór bieżnika ma też Modelikowy model Scuda. I te tematy zgłębiam ostatnio, więc jest szansa na wyjście z impasu.
Dzięki Panowie za sugestie. Pozdrawiam.
I to właśnie ta różnica w grubości bieżnika jest przyczyną moich smutków. I wpadłem na ten sam pomysł co stanisław z. (dzięki za sugestię), ale kostka od Kraza niestety nie pasuje, ma inny wzór.Za to bardzo podobny jest wzór bieżnika w modelu Answerowego Tornada. Tamto podwozie wychodzi chyba z tej samej fabryki w Mińsku, więc pewnie i opony obu pojazdów są takie same albo bardzo zbliżone. Podobny wzór bieżnika ma też Modelikowy model Scuda. I te tematy zgłębiam ostatnio, więc jest szansa na wyjście z impasu.
Dzięki Panowie za sugestie. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn kwie 16 2018, 21:18 przez Sklejacz Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Puść bieżnik jeszcze raz przez drukarkę na papierze 250g ( do nabycia chyba praktycznie wszędzie ).
Problem tylko w tym, że bieżnik taki musiał byś rozciąć na pojedyncze "kwadraciki"
Naklejasz na to co już masz i gotowe
Sam zrobiłem taki zabieg jak mi się zachciało "waloryzować" Stara 244 z Orlika.
Podsumuję, że warto było.....
Problem tylko w tym, że bieżnik taki musiał byś rozciąć na pojedyncze "kwadraciki"
Naklejasz na to co już masz i gotowe
Sam zrobiłem taki zabieg jak mi się zachciało "waloryzować" Stara 244 z Orlika.
Podsumuję, że warto było.....
Pozdrawiam,
Karol
Karol
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Dorzucę
Tak to wyszło:
A tak prezentuje się model w całości:
Każdy z bieżników po ponownym wydruku, był rozcinany na "części pierwsze". Żmudne to, ale warte zachodu. Co prawda można by to jeszcze podszlifować, ale przy 1:43 to i tak mi się wydaję że wyszło dobrze.
Tak to wyszło:
A tak prezentuje się model w całości:
Każdy z bieżników po ponownym wydruku, był rozcinany na "części pierwsze". Żmudne to, ale warte zachodu. Co prawda można by to jeszcze podszlifować, ale przy 1:43 to i tak mi się wydaję że wyszło dobrze.
Pozdrawiam,
Karol
Karol
- Sklejacz Maciej
- Posty: 623
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Karol dzięki bardzo za zdjęcia. Jest to jakiś pomysł i jest od czego zacząć moje poszukiwania.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Zrób jedno dobre i odlej 8 razy. Do jednego się można lepiej przyłożyć, niż do ośmiu.
Re: [R] Iskander M - Russkije Inżyniery1/2014
Zobacz jak by pasował bieżnik z MAZ'a 535
Ukończone:
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał