*[Relacja/Samolot] Republic F-84E Thunderjet
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Jedno krzesło to może być za mało :-)
Pozdrawiam.
Andrzej
Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Andrzej
Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Oj Chłopaki, nie zapeszajcie. To super, że robota się podoba, ale jeszcze zostało tych dynksów do dorobienia sporo. Wciąż pamiętam jak mi Kate w ostatnim dniu pracy nad modelem rymsnęła na podłogę z półtora metra... moja rodzina też pamięta
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Finał był taki, że w Przeciszowie Stałeś na najwyższym "pudle"....-to też pamiętamy ....
I tego samego życzymy na kolejnej imprezie....
I tego samego życzymy na kolejnej imprezie....
- Sklejacz Maciej
- Posty: 623
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
I choćbyś napisał nie widomo jak wiele i jak dokładnie to dopiero kliknięcie na miniaturę i spojrzenie na zdjecie w większym rozmiarze pozwala zrozumieć jaki ogrom pracy stoi za tym modelem.
Podziwiam i pozdrawiam.
Podziwiam i pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Ten model powinien dostać swój własny stół, a nie krzesło. Jeszcze by kto z zawiści zapragnął sobie na nim usiąść...
Jacob, to co osiągnąłeś jest absolutnie genialne. Top topów. Nie ma drugiego takiego, co by potrafił zmienić karton w tworzywo kompozytowe z tak spektakularnym skutkiem.
Jedno pytanie mam odnośnie koncepcji nitowania.
Zauważyłem że imitacje śrub na panelach montowanych nimi do poszycia są zapuszczone washem, czy tam farbą, a nity na kadłubie nie. Rozumiem że to celowy zabieg?
I nie twierdzę przy tym wcale że to źle. Tak z ciekawości tylko.
Pozdro Mistrzu!
Jacob, to co osiągnąłeś jest absolutnie genialne. Top topów. Nie ma drugiego takiego, co by potrafił zmienić karton w tworzywo kompozytowe z tak spektakularnym skutkiem.
Jedno pytanie mam odnośnie koncepcji nitowania.
Zauważyłem że imitacje śrub na panelach montowanych nimi do poszycia są zapuszczone washem, czy tam farbą, a nity na kadłubie nie. Rozumiem że to celowy zabieg?
I nie twierdzę przy tym wcale że to źle. Tak z ciekawości tylko.
Pozdro Mistrzu!
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Cześć Koledzy
Piękne dzięki za opinie, bardzo mi one pomagają i motywują w zmaganiu się z tematem. Ale do zakończenia pracy jeszcze sporo do zrobienia i spierniczenia, dlatego trzymajcie kciuki Mam tylko nadzieję, że na końcu relacji nie zmienicie zdania o modelu.
Laszlik, co do Twojego pytania:
To zdjęcie także pokazuje, że i tak jedynie liznąłem nieco z wierzchu zagadnienia rysunku powierzchni samolotu. To kompromis pomiędzy tym co bym chciał, a co obecnie potrafię. Żeby to zrobić dokładnie trzeba by jakiegoś prawdziwego mistrza, hm może Matejki?
Jeszcze raz dzięki za wsparcie, postaram się nie popsuć wrażenia
Pozdro!
Piękne dzięki za opinie, bardzo mi one pomagają i motywują w zmaganiu się z tematem. Ale do zakończenia pracy jeszcze sporo do zrobienia i spierniczenia, dlatego trzymajcie kciuki Mam tylko nadzieję, że na końcu relacji nie zmienicie zdania o modelu.
Laszlik, co do Twojego pytania:
to w zasadzie zawarłeś w nim też odpowiedź . Tak, to celowy zabieg. Śruby kolorystycznie w oryginale różną się. Poniżej załączam fotkę z wspomnianej już wcześniej przeze mnie książki Frontline Colour z wydawnictwa Osprey. Widać na burcie to zróżnicowanie, które przekłada się także na kolorystykę/ceniowanie. Nity są jaśniejsze, lekko połyskują. Śruby wszelkiej maści i wielkości na panelach odcinają się wyraźnie swoim kolorem. Mniej więcej takiego efektu poszukiwałem.laszlik pisze: pn lis 12 2018, 15:46 Zauważyłem że imitacje śrub na panelach montowanych nimi do poszycia są zapuszczone washem, czy tam farbą, a nity na kadłubie nie. Rozumiem że to celowy zabieg?
To zdjęcie także pokazuje, że i tak jedynie liznąłem nieco z wierzchu zagadnienia rysunku powierzchni samolotu. To kompromis pomiędzy tym co bym chciał, a co obecnie potrafię. Żeby to zrobić dokładnie trzeba by jakiegoś prawdziwego mistrza, hm może Matejki?
Jeszcze raz dzięki za wsparcie, postaram się nie popsuć wrażenia
Pozdro!
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Ja jestem spokojny o efekt końcowy, ale kciuki mogę potrzymać.
Pozdrawiam.
Andrzej
Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Andrzej
Kolekcja: TK-3
Warsztat: T-70, BRDM-2
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Kolejny drobiazg wypłodzony. Tym razem kapcie główne. Dałem sobie spokój z wycinankową wersją i zrobiłem od podstaw. Oponka wytoczona w sposób tradycyjny, czyli krążki tekturowe i wyszlifowane do zadanego profilu. Wybrałem najprostszą wersję ogumienia stosowanego na F-84. Podstawowym problemem był jednak bieżnik. Próbowałem z papierowych paseczków, tłoczenia i rycia, ale efekty były niezadowalające. Ostatecznie na powierzchnię gdzie miały być rowki nakleiłem druciki cynowe (0,3mm) po obwodzie. Miejsce łączenia obręczy drucianych zeszlifowałem na płasko w celu zasymulowania ugięcia opony. Te same druciki także lekko popieściłem papierem ściernym dla spłaszczenia ich krawędzi „tocznej”.
Piasty zaprojektowałem tradycyjnie w Corelu. Z jednej strony praktycznie będą niewidoczne bo schowają się pod pokrywami podwozia i jedynie odrobina ich krawędzi będzie wystawać – tam zrobiłem mocno uproszczoną tak pi razy drzwi. Natomiast poznęcałem się nad tą drugą - widoczną, tutaj starałem się w kilku podejściach w miarę równo powycinać te otwory i ostatecznie wybrałem najbardziej udane podejścia (mimo wszystko i tak niezbyt równiutkie). Całość piast uplastyczniają obręcze także z drucików cynowych 0,3mm.
Malowanie i brudzenie mieszaniną farbek Vallejo, trochę pigmentu i wash’a. Kolorystycznie odpowiadają potencjalnej przyszłej podstawce.
Keep on rollin' !
Piasty zaprojektowałem tradycyjnie w Corelu. Z jednej strony praktycznie będą niewidoczne bo schowają się pod pokrywami podwozia i jedynie odrobina ich krawędzi będzie wystawać – tam zrobiłem mocno uproszczoną tak pi razy drzwi. Natomiast poznęcałem się nad tą drugą - widoczną, tutaj starałem się w kilku podejściach w miarę równo powycinać te otwory i ostatecznie wybrałem najbardziej udane podejścia (mimo wszystko i tak niezbyt równiutkie). Całość piast uplastyczniają obręcze także z drucików cynowych 0,3mm.
Malowanie i brudzenie mieszaniną farbek Vallejo, trochę pigmentu i wash’a. Kolorystycznie odpowiadają potencjalnej przyszłej podstawce.
Keep on rollin' !
Ostatnio zmieniony pn wrz 23 2024, 18:29 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: [R] Republic F-84E Thunderjet
Ależ umorusane...Chyba zjechał z płyty lotniskowej. Bardzo fajnie to wygląda. A felgę trochę tą gliną też maźniesz? Bieżnik z drutu cynowego 0.3 mm to był chyba najlepszy wybór, bo uzyskałeś regularne delikatne rowki na całym obwodzie. Gdzie kupujesz drut o tak małej średnicy?