F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Witam wszystkich z moją pierwszą relacją na tym forum .Padło na F-16A Block10 w barwach Izraelskich Sił Powietrznych.
Model zakupiłem w wersji elektronicznej na stronie wydawcy PaperAircraftModels
W/W latadło widziałem tylko w formie galerii na niemieckim forum modelarskim. Autor chwalił projekt za spasowanie części i dokładność.
Jak będzie w praktyce? Przekonam się juz niebawem .
Powyższe zdjęcie przedstawia budowany model, tylko z innym numerem bocznym
Ażeby było kompletnie zamieszczam króciutką historię F-16 w koszernej służbie przy szabasowych świecach ( źródło Wikipedia )
"Pierwszym poza NATO użytkownikiem F-16 był Izrael. Pierwsze egzemplarze wersji F-16A/B, oznaczonej w Izraelu Nec (pierwsza partia otrzymała numer Nec 1), zostały przyjęte do służby 2 lipca 1980 roku. Już 7 czerwca 1981 roku użyto ich bojowo do zbombardowania irackiego ośrodka atomowego Osirak koło Bagdadu. W 1982 w czasie operacji „Pokój dla Galilei” izraelskie F-16 zestrzeliły 42 syryjskie samoloty, łącznie izraelskim F-16 przypisano 47 zestrzeleń (w tym 2 śmigłowce Mi-8). Dostawa drugiej partii (Nec 2), pochodzącej z nadwyżek amerykańskich sił zbrojnych, rozpoczęła się w sierpniu 1994 roku. W tych dwóch partiach Izrael otrzymał sześćdziesiąt siedem F-16A i osiem F-16B, po czym odebrał jeszcze kolejne trzydzieści sześć F-16A i czternaście F-16B.
F-16A/B stanowiły początkowo wyposażenie trzech eskadr: 110. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), 117. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), i 253. (Ramon; 25. Skrzydło).
W październiku 1987 roku dotarły do Izraela pierwsze F-16C/D Block 30. Łącznie do uzbrojenia 101. (Chacor; 4. Skrzydło), 109. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), 110. i 117. eskadry wprowadzono 51 F-16C i 24 F-16D Block 30. Przezbrojenie dwóch ostatnich eskadr w F-16C/D umożliwiło przekazanie wcześniej tam używanych F-16A/B do 140. Eskadry (Ramon; 25. Skrzydło). Jednostka ta przeszkala izraelskich pilotów na ten typ samolotu.
Część samolotów dwumiejscowych przebudowano do wykonywania zadań związanych z przełamywaniem systemu OP. W nadbudowanym na kadłubie garbie mieści się dodatkowe wyposażenie elektroniczne produkcji izraelskiej.
W 1991 roku dołączyły do nich kolejne 30 F-16C i 30 F-16D Block 40. Samoloty te trafiły do 4. Skrzydła do Chacor (101. i 105. Eskadra). Samoloty Block 30 z pierwszej z wymienionych eskadr trafiły natomiast do 109. Eskadry, latającej dotąd na F-16A/B. Dzięki temu na F-16A/B przezbrojono 190. Eskadrę (szkolną) z bazy Ramon (25. Skrzydło). Stąd z kolei samoloty trafiły do Air Combat School, gdy w drugiej połowie lat 90. 190. Eskadrę przezbrojono na AH-64 Apache.
Ostatnia dostawa samolotów F-16 do Izraela miała miejsce w 1994. Było to 15 F-16A i 3 F-16B Block 10 (część przebudowanych z Block 5), pochodzących z zapasów USAF (ze składu w Davis Monthan). Dzięki tym samolotom przezbrojono 144. Eskadrę z Chacor (4. Skrzydło). Izrael otrzymał też w 1995 21 innych F-16A i 11 F-16B, które w większości przeznaczono na części zamienne. (260 F-16 A/B/C/D od USA w latach 1980–1994, od 2003 do 2009 wprowadzono do służby kolejne 102 w wersji F-16D Blok 52). Samoloty F-16C noszą w Izraelu nazwę Barak (Błyskawica), F-16D – Brakeet (Piorun), F16I – Sufa (Burza).
W 2006 roku w Izraelu na F-16 latało dziewięć eskadr. 1. Skrzydło z Ramat Dawid (109., 110. i 117. Eskadra) lata na F-16C/D Block 30. 4. Skrzydło z Chacor składa się z dwóch eskadr bojowych (101. i 105.) z F-16C/D Block 40 oraz z eskadry szkolnej (144.) na F-16A/B. I wreszcie 25. Skrzydło z Ramon dysponuje dwiema eskadrami (140. i 253.) na F-16A/B, w większości doprowadzonymi do standardu Block 15.
W grudniu 2016 roku F-16A/B wycofano ze służby w izraelskim lotnictwie"
ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA I KOMENTOWANIA
WSPARCIE,PORADY I KRYTYKA(konstruktywna) MILE WIDZIANE
Zanim rozpęta się fala krytyki chciałbym tylko nadmienić że jest to mój 2 model po ponad 20 latach przerwy.Więc proszę o wyrozumiałość .
Model zakupiłem w wersji elektronicznej na stronie wydawcy PaperAircraftModels
W/W latadło widziałem tylko w formie galerii na niemieckim forum modelarskim. Autor chwalił projekt za spasowanie części i dokładność.
Jak będzie w praktyce? Przekonam się juz niebawem .
Powyższe zdjęcie przedstawia budowany model, tylko z innym numerem bocznym
Ażeby było kompletnie zamieszczam króciutką historię F-16 w koszernej służbie przy szabasowych świecach ( źródło Wikipedia )
"Pierwszym poza NATO użytkownikiem F-16 był Izrael. Pierwsze egzemplarze wersji F-16A/B, oznaczonej w Izraelu Nec (pierwsza partia otrzymała numer Nec 1), zostały przyjęte do służby 2 lipca 1980 roku. Już 7 czerwca 1981 roku użyto ich bojowo do zbombardowania irackiego ośrodka atomowego Osirak koło Bagdadu. W 1982 w czasie operacji „Pokój dla Galilei” izraelskie F-16 zestrzeliły 42 syryjskie samoloty, łącznie izraelskim F-16 przypisano 47 zestrzeleń (w tym 2 śmigłowce Mi-8). Dostawa drugiej partii (Nec 2), pochodzącej z nadwyżek amerykańskich sił zbrojnych, rozpoczęła się w sierpniu 1994 roku. W tych dwóch partiach Izrael otrzymał sześćdziesiąt siedem F-16A i osiem F-16B, po czym odebrał jeszcze kolejne trzydzieści sześć F-16A i czternaście F-16B.
F-16A/B stanowiły początkowo wyposażenie trzech eskadr: 110. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), 117. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), i 253. (Ramon; 25. Skrzydło).
W październiku 1987 roku dotarły do Izraela pierwsze F-16C/D Block 30. Łącznie do uzbrojenia 101. (Chacor; 4. Skrzydło), 109. (Ramat Dawid; 1. Skrzydło), 110. i 117. eskadry wprowadzono 51 F-16C i 24 F-16D Block 30. Przezbrojenie dwóch ostatnich eskadr w F-16C/D umożliwiło przekazanie wcześniej tam używanych F-16A/B do 140. Eskadry (Ramon; 25. Skrzydło). Jednostka ta przeszkala izraelskich pilotów na ten typ samolotu.
Część samolotów dwumiejscowych przebudowano do wykonywania zadań związanych z przełamywaniem systemu OP. W nadbudowanym na kadłubie garbie mieści się dodatkowe wyposażenie elektroniczne produkcji izraelskiej.
W 1991 roku dołączyły do nich kolejne 30 F-16C i 30 F-16D Block 40. Samoloty te trafiły do 4. Skrzydła do Chacor (101. i 105. Eskadra). Samoloty Block 30 z pierwszej z wymienionych eskadr trafiły natomiast do 109. Eskadry, latającej dotąd na F-16A/B. Dzięki temu na F-16A/B przezbrojono 190. Eskadrę (szkolną) z bazy Ramon (25. Skrzydło). Stąd z kolei samoloty trafiły do Air Combat School, gdy w drugiej połowie lat 90. 190. Eskadrę przezbrojono na AH-64 Apache.
Ostatnia dostawa samolotów F-16 do Izraela miała miejsce w 1994. Było to 15 F-16A i 3 F-16B Block 10 (część przebudowanych z Block 5), pochodzących z zapasów USAF (ze składu w Davis Monthan). Dzięki tym samolotom przezbrojono 144. Eskadrę z Chacor (4. Skrzydło). Izrael otrzymał też w 1995 21 innych F-16A i 11 F-16B, które w większości przeznaczono na części zamienne. (260 F-16 A/B/C/D od USA w latach 1980–1994, od 2003 do 2009 wprowadzono do służby kolejne 102 w wersji F-16D Blok 52). Samoloty F-16C noszą w Izraelu nazwę Barak (Błyskawica), F-16D – Brakeet (Piorun), F16I – Sufa (Burza).
W 2006 roku w Izraelu na F-16 latało dziewięć eskadr. 1. Skrzydło z Ramat Dawid (109., 110. i 117. Eskadra) lata na F-16C/D Block 30. 4. Skrzydło z Chacor składa się z dwóch eskadr bojowych (101. i 105.) z F-16C/D Block 40 oraz z eskadry szkolnej (144.) na F-16A/B. I wreszcie 25. Skrzydło z Ramon dysponuje dwiema eskadrami (140. i 253.) na F-16A/B, w większości doprowadzonymi do standardu Block 15.
W grudniu 2016 roku F-16A/B wycofano ze służby w izraelskim lotnictwie"
ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA I KOMENTOWANIA
WSPARCIE,PORADY I KRYTYKA(konstruktywna) MILE WIDZIANE
Zanim rozpęta się fala krytyki chciałbym tylko nadmienić że jest to mój 2 model po ponad 20 latach przerwy.Więc proszę o wyrozumiałość .
Ostatnio zmieniony sob gru 15 2018, 19:09 przez AZBEST, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Nie za bardzo jest co oglądać bo przynajmniej ja fotek żadnych nie widzę.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
A ja widzę, i to jeszcze jakie duże!stary pisze: sob gru 15 2018, 9:55 Nie za bardzo jest co oglądać bo przynajmniej ja fotek żadnych nie widzę.
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Jeśli zdjęcia są za duże i to przeszkadza to mogę zmienić. Porostu nie mam doświadczenia z hostingiem i robiłem wszystko na tzw. czuja
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Mnie to nie przeszkadza - „duże“ miało być przeciwieństwem/zaprzeczeniem do „ja fotek żadnych nie widzę”.
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Helo
czy model będzie malowany? bo takie odnoszę wrażenie
czy model będzie malowany? bo takie odnoszę wrażenie
Ostatnio zmieniony sob gru 15 2018, 20:49 przez chochlik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam kartoniarzy.
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Nie model nie będzie malowany. Machnąłem tylko fotel, ale nie wiem czy słusznie. Mam gotowe 4 elementy kadłuba od czuba do kabiny. Wstawię jak będę w modelarni i zrobię.
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Dziękuję za ten zbytek łaski. Ten model nie posiada okładki ,ponieważ jest to wersja elektroniczna (PDF)chochlik pisze: sob gru 15 2018, 10:44 Helo
pierwsze co mnie nie mile zaskoczyło to brak zdjęcia tego cuda które produkujesz, ale pomogę Ci i wrzucę za Ciebie
Takiego go zakupiłem z USA.
Więc wolałem nie wstawiać żadnej niż łamać czyjeś prawa autorskie.
Jeszcze raz dziękuję za troskę .
Re: F-16A (Block 10) Israeli Air Force 115 Squadron (Flying Dragons)
Witam
Dziś troszke podłubane. Pierwsza w moim życiu walka z taką konstrukcją( szkieletowa budowa kadłuba)
Pierwsze podejście zakończone szparą ok.2-3mm. Jako że jest to wersja do samodzielnego wydruku tolerancje błędu mam ogromną.
Po wydrukowaniu części ponownie ,zmieniłem taktykę i zaliczyłem 2 podejście .
Najpierw połączyłem ze sobą wszystkie elementy poszycia górnego kadłuba , po czym okleiłem nimi szkielet .
Sposób ( jak dla mnie) okazał się 100 razy lepsze niż klejenie pasków poszycia jeden po drugim.
W tygodniu zabieram się za spód .
Dziś troszke podłubane. Pierwsza w moim życiu walka z taką konstrukcją( szkieletowa budowa kadłuba)
Pierwsze podejście zakończone szparą ok.2-3mm. Jako że jest to wersja do samodzielnego wydruku tolerancje błędu mam ogromną.
Po wydrukowaniu części ponownie ,zmieniłem taktykę i zaliczyłem 2 podejście .
Najpierw połączyłem ze sobą wszystkie elementy poszycia górnego kadłuba , po czym okleiłem nimi szkielet .
Sposób ( jak dla mnie) okazał się 100 razy lepsze niż klejenie pasków poszycia jeden po drugim.
W tygodniu zabieram się za spód .