[Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
laszlik, rowin - przekonaliście mnie. Postanowiłem zaryzykować i za pomocą piłki zrobionej z żyletki naciąłem goleń wraz mosiężnym rdzeniem jak najbliżej powierzchni płata. Aby przypadkowo nie naciąć kartonu wokół wnęki zabezpieczyłem go 2 warstwami taśmy.
Fragment pozostały po wycięciu klina zmoczyłem, aby się łatwiej poddał i licząc na to, że podwozie nie popęka dogiąłem je na tyle ile to było możliwe, aby nie uszkodzić wcześniejszych spoin. Goleń doginałem dopóki zwilżony fragment nie wysechł, a następnie zalałem wszystko klejem CA tak aby powstała skorupa była w stanie utrzymać nowe położenie goleni. O dziwo klejony fragment nie wygląda tragicznie, a po delikatnym retuszu powinno być trochę lepiej.
W tym momencie patrząc od przodu kąt podwozia rozbiega się trochę z tym co jest przedstawione na rysunkach - golenie są wychylone do wewnątrz zbyt mocno. Patrząc z boku wychylenie wygląda na poprawne - oś kół wypada na poziomie łączenia osłony silnika z resztą kadłuba.
Dzieki
Fragment pozostały po wycięciu klina zmoczyłem, aby się łatwiej poddał i licząc na to, że podwozie nie popęka dogiąłem je na tyle ile to było możliwe, aby nie uszkodzić wcześniejszych spoin. Goleń doginałem dopóki zwilżony fragment nie wysechł, a następnie zalałem wszystko klejem CA tak aby powstała skorupa była w stanie utrzymać nowe położenie goleni. O dziwo klejony fragment nie wygląda tragicznie, a po delikatnym retuszu powinno być trochę lepiej.
W tym momencie patrząc od przodu kąt podwozia rozbiega się trochę z tym co jest przedstawione na rysunkach - golenie są wychylone do wewnątrz zbyt mocno. Patrząc z boku wychylenie wygląda na poprawne - oś kół wypada na poziomie łączenia osłony silnika z resztą kadłuba.
Dzieki
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kąt wychylenia goleni do wewnątrz zmienił się, bo nie odciąłeś całych goleni tylko złamałeś je kilka milimetrów od nasady.
Ale moim zdaniem i tak wygląda to o wiele lepiej niż przedtem. Przynajmniej będziesz miał wymagane wychylenie do przodu jak trzeba.
Ustaw jeszcze jak należy osie kół, żeby te nie były krzywe po zamontowaniu.
Dobrze że się zdecydowałeś na korektę. Z podwoziem takim jak przedtem model nadawał się według mnie do kosza. Miałem nadzieję że Cię zmotywujemy,ale nie miałem pewności, dlatego nie chciałem wtedy używać tego określenia Widziałeś chyba jak mógłby wyglądać w linkach podesłanych przez Rowina.
Dobra robota!
Ale moim zdaniem i tak wygląda to o wiele lepiej niż przedtem. Przynajmniej będziesz miał wymagane wychylenie do przodu jak trzeba.
Ustaw jeszcze jak należy osie kół, żeby te nie były krzywe po zamontowaniu.
Dobrze że się zdecydowałeś na korektę. Z podwoziem takim jak przedtem model nadawał się według mnie do kosza. Miałem nadzieję że Cię zmotywujemy,ale nie miałem pewności, dlatego nie chciałem wtedy używać tego określenia Widziałeś chyba jak mógłby wyglądać w linkach podesłanych przez Rowina.
Dobra robota!
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Ode mnie podwojny szacunek. Po pierwsze za osiagniety efekt, bo jest o niebo lepiej. A po drugie za to, ze podjales sie naprawy. Niestety z wlasnego doswiadczenia wiem, ze jezeli cos juz sie zrobi, to niebywale ciezko jest do tego wrocic, zeby to poprawic. Ja w wiekszosci przypadkow sie poddaje niestety.
Ale u Ciebie nie bylo wyjscia i teraz model wyglada tak jak powinien! Wielkie brawa dla Ciebie.
Oczywiscie lapka w gore poszla
Ale u Ciebie nie bylo wyjscia i teraz model wyglada tak jak powinien! Wielkie brawa dla Ciebie.
Oczywiscie lapka w gore poszla
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
I moja też
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Witam ponownie
Wykonałem fotel - czekam na fototrawione klamry i wtedy dodam pasy:
Celownik:
Zespół śmigła:
Wiatrochron - element dość trudny przez podwójne szyby. Przy bocznych szybach powinienem użyć również od strony wewnętrznej cienkiej folii, jednak nie byłem w stanie jej przykleić na styk do ramek, tam abym był zadowolony - wybrałem mniejsze zło i zastosowałem trochę grubszą folie. Przyklejenie wiatrochronu do kadłuba tak aby dokładnie przylegał może być trudne - okna boczne nie mają dolnych ramek, wiec tego fragmentu nie będę mógł łapać co chwilę za pomocą kleju CA, ponieważ istnieje ryzyko zaparowania.
Limuzyna - najtrudniejszy element to dodatkowe szyby pancerne - instrukcja w żaden sposób nie podpowiada jak je prawidłowo skleić. część wewnętrzna i zewnętrzna mają różną szerokość i nie miałem pojęcia do której krawędzi wyrównać elementy. Owiewka to produkt AH - niestety jakość powierzchni nie jest najlepsza, kąpiel w lakierze bezbarwnym niewiele poprawiła jej przejrzystość.
Zabrałem się także za podwozie - to co wydawało mi się największą zaletą tego zestawu, czyli oddzielne kołpaki okazało się największą wadą. Odcięcie ich od formy było bardzo czasochłonne oraz 'brudne', a spasowanie jest dalekie od ideału. Uznałem, że powstałą szczelinę zaleję rzadką farbą w kolorze opon przed ich malowaniem.
Pozdrawiam
Wykonałem fotel - czekam na fototrawione klamry i wtedy dodam pasy:
Celownik:
Zespół śmigła:
Wiatrochron - element dość trudny przez podwójne szyby. Przy bocznych szybach powinienem użyć również od strony wewnętrznej cienkiej folii, jednak nie byłem w stanie jej przykleić na styk do ramek, tam abym był zadowolony - wybrałem mniejsze zło i zastosowałem trochę grubszą folie. Przyklejenie wiatrochronu do kadłuba tak aby dokładnie przylegał może być trudne - okna boczne nie mają dolnych ramek, wiec tego fragmentu nie będę mógł łapać co chwilę za pomocą kleju CA, ponieważ istnieje ryzyko zaparowania.
Limuzyna - najtrudniejszy element to dodatkowe szyby pancerne - instrukcja w żaden sposób nie podpowiada jak je prawidłowo skleić. część wewnętrzna i zewnętrzna mają różną szerokość i nie miałem pojęcia do której krawędzi wyrównać elementy. Owiewka to produkt AH - niestety jakość powierzchni nie jest najlepsza, kąpiel w lakierze bezbarwnym niewiele poprawiła jej przejrzystość.
Zabrałem się także za podwozie - to co wydawało mi się największą zaletą tego zestawu, czyli oddzielne kołpaki okazało się największą wadą. Odcięcie ich od formy było bardzo czasochłonne oraz 'brudne', a spasowanie jest dalekie od ideału. Uznałem, że powstałą szczelinę zaleję rzadką farbą w kolorze opon przed ich malowaniem.
Pozdrawiam
Re: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Witam w końcowej aktualizacji relacji
Tak jak wspomniałem wcześniej szczelinę pomiędzy felgą a oponą zalałem farbą, która następnie zmyłem jej nadmiar. Tak przygotowane koła pomalowałem aerografem, a następnie za pomocą pędzla pomalowałem felgi. Całość dodatkowo delikatnie ubrudziłem pigmentem.
Dodałem również przewody hamulcowe:
Po przyklejeniu kół do goleni ubrudziłem opony i osłony:
Z firmy Eaos wspomnianej przez Tomasza D. w jego relacji z budowy Bismarcka zamówiłem sprzączki do pasów. Jestem bardzo zadowolony z jakości wykonanej blachy.
Projektując blachę wzorowałem się głównie na dodatkach do modeli plastikowych. Wydaje mi się że sprzączki są trochę za duże ale wg mnie wygląda to lepiej niż pasy z wycinanki.
Pasy zamontowane w kabinie - aby nadać trochę dynamiki jeden z pasów przerzuciłem przez burtę.
Po zamontowaniu fotela przyszedł czas na montaż oszklenia. Mimo moich obaw nie miałem problemu z wklejeniem wiatrochronu.
Wykonałem również światła pozycyjne wraz z rurką Pitota:
Ostatnim etapem było przyklejenie śmigła, działek oraz reszty elementów z drutów/igieł.
Czas na galerie. Dotychczasowy brystol był za mały aby wypełnić cały kadr zatem kupując nowy postanowiłem zmienić kolor na jasnoszary. Model prawdopodobnie wyląduje na podstawce, jednak póki co szukam inspiracji jak powinna wyglądać.
Pozdrawiam
Tak jak wspomniałem wcześniej szczelinę pomiędzy felgą a oponą zalałem farbą, która następnie zmyłem jej nadmiar. Tak przygotowane koła pomalowałem aerografem, a następnie za pomocą pędzla pomalowałem felgi. Całość dodatkowo delikatnie ubrudziłem pigmentem.
Dodałem również przewody hamulcowe:
Po przyklejeniu kół do goleni ubrudziłem opony i osłony:
Z firmy Eaos wspomnianej przez Tomasza D. w jego relacji z budowy Bismarcka zamówiłem sprzączki do pasów. Jestem bardzo zadowolony z jakości wykonanej blachy.
Projektując blachę wzorowałem się głównie na dodatkach do modeli plastikowych. Wydaje mi się że sprzączki są trochę za duże ale wg mnie wygląda to lepiej niż pasy z wycinanki.
Pasy zamontowane w kabinie - aby nadać trochę dynamiki jeden z pasów przerzuciłem przez burtę.
Po zamontowaniu fotela przyszedł czas na montaż oszklenia. Mimo moich obaw nie miałem problemu z wklejeniem wiatrochronu.
Wykonałem również światła pozycyjne wraz z rurką Pitota:
Ostatnim etapem było przyklejenie śmigła, działek oraz reszty elementów z drutów/igieł.
Czas na galerie. Dotychczasowy brystol był za mały aby wypełnić cały kadr zatem kupując nowy postanowiłem zmienić kolor na jasnoszary. Model prawdopodobnie wyląduje na podstawce, jednak póki co szukam inspiracji jak powinna wyglądać.
Pozdrawiam
Re: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Na samolotach się nie znam, ale to co widzę bardzo mi się podoba! Super efekt!
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2215
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Absolutnie super - gratulacje!
Re: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Gratuluję, świetny model.
Ja postawiłbym model na lustrze aby można było podziwiać także to co pod skrzydłami patrząc jednak z góry. Ewentualnie szyba pomalowana na czarno od spodu co też da jakieś odbicie ale może będzie ciekawiej niż lustro wyglądać.Model prawdopodobnie wyląduje na podstawce, jednak póki co szukam inspiracji jak powinna wyglądać
Re: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kędzier.
Na wstępie gratulację za piękny, bardzo efektowny model, ukończony w naprawdę niezłym czasie.
Bardzo dobre zdjęcia. Naprawdę miło się taką relację ogląda.
Nie byłbym jednak sobą jakbym trochę nie ponarzekał, a więc...
Szkoda że nie dopracowałeś śmigła. Łopaty nie trzymają kątów, tzn nie tworzą trójkąta równobocznego. Jedna jest wychylona jakoś bardziej. I to niestety widać.
Same łopaty mogłyby być nieco cieńsze w profilu i nieco chociaż skręcone.
Łopatki wentylatora chłodzącego cylindry też nie są idealnie przyklejone do dysku. Mogłeś się do tego bardziej przyłożyć.
Z goleniami podwozia niestety widać że coś jest nie tak. Jednak przez tą modyfikację, którą musiałeś poczynić, odstęp między kołami zauważalnie się zmniejszył i jakoś mi to nie pasuje do Foki. Ale lepiej już tak, niż jakby miał zostać na tych wyciągniętych szczudłach prostopadłych do osi podłużnej samolotu, jak miało być pierwotnie.
Końcówki skrzydeł niestety trochę zmasakrowałeś, to fakt. Trudno, następne będą lepsze. Też sobie takie hasła powtarzam za każdym skończonym modelem, z którego nie jestem do końca zadowolony.
No i pracuj nad retuszem. Na zdjęciach finałowych niestety kolory które dobrałeś nie do końca pasują. Popróbuj przełamywania barw dodając kolorów, które zmieniają ich temperaturę, tzn brąz, fiolet, czerwień, niebieski, żółty. Dodanie minimalnej ilości jednego z tych kolorów do mieszanki potrafi czasem pomóc trafić w punkt.
Ale generalnie model bardzo dobry.
Jeszcze raz gratuluję.
Na wstępie gratulację za piękny, bardzo efektowny model, ukończony w naprawdę niezłym czasie.
Bardzo dobre zdjęcia. Naprawdę miło się taką relację ogląda.
Nie byłbym jednak sobą jakbym trochę nie ponarzekał, a więc...
Szkoda że nie dopracowałeś śmigła. Łopaty nie trzymają kątów, tzn nie tworzą trójkąta równobocznego. Jedna jest wychylona jakoś bardziej. I to niestety widać.
Same łopaty mogłyby być nieco cieńsze w profilu i nieco chociaż skręcone.
Łopatki wentylatora chłodzącego cylindry też nie są idealnie przyklejone do dysku. Mogłeś się do tego bardziej przyłożyć.
Z goleniami podwozia niestety widać że coś jest nie tak. Jednak przez tą modyfikację, którą musiałeś poczynić, odstęp między kołami zauważalnie się zmniejszył i jakoś mi to nie pasuje do Foki. Ale lepiej już tak, niż jakby miał zostać na tych wyciągniętych szczudłach prostopadłych do osi podłużnej samolotu, jak miało być pierwotnie.
Końcówki skrzydeł niestety trochę zmasakrowałeś, to fakt. Trudno, następne będą lepsze. Też sobie takie hasła powtarzam za każdym skończonym modelem, z którego nie jestem do końca zadowolony.
No i pracuj nad retuszem. Na zdjęciach finałowych niestety kolory które dobrałeś nie do końca pasują. Popróbuj przełamywania barw dodając kolorów, które zmieniają ich temperaturę, tzn brąz, fiolet, czerwień, niebieski, żółty. Dodanie minimalnej ilości jednego z tych kolorów do mieszanki potrafi czasem pomóc trafić w punkt.
Ale generalnie model bardzo dobry.
Jeszcze raz gratuluję.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD