[R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Dobra, to co pokazujesz to odrestaurowany egzamplarz muzealny. Nie oczekuj że zobaczysz na nim takie mieszki. Oryginalnych zdjęć z okresu wojny nie znalazłem. Założyłem że skoro powstały takie żywice, to jakieś podparcie w dokumentacji mają. A nawet jeżeli nie, to mój model będzie kolejnym, który takowe będzie posiadał. Może się to podobać, lub nie, ale tak już zostanie.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Jedyne zdjęcie z czasów wojny jakie znalazłem dla tego elementu dotyczyło wersji A8, zdjęcie z fabryki (a więc nie warunki bojowe) i osłon nie miało.
Ale takie osłony na pewno były możliwe do założenia w każdej chwili.
Qn-ia z rzędem temu, kto udowodni, że tak nie mogło być;-)
A wykonanie jak zwykle piękne. Śledzę...
Ale takie osłony na pewno były możliwe do założenia w każdej chwili.
Qn-ia z rzędem temu, kto udowodni, że tak nie mogło być;-)
A wykonanie jak zwykle piękne. Śledzę...
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Rowniez wedlug mnie, obie wersje sa dopuszczalne. Skoro wersja z krotkim nosem miala te oslony, to mozliwe ze uzywano je pozniej.
Szukalem u siebie w ksiazkach jakiegos potwierdzenia, czyli fotki z okresu wojny, na jedna z obu tez, ale niestety bez skutku :/
Tak czy inaczej idzie swietnie i dawaj kolejna porcje fotek, bo sie doczekac nie moge
Pozdrawiam!
Szukalem u siebie w ksiazkach jakiegos potwierdzenia, czyli fotki z okresu wojny, na jedna z obu tez, ale niestety bez skutku :/
Tak czy inaczej idzie swietnie i dawaj kolejna porcje fotek, bo sie doczekac nie moge
Pozdrawiam!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Co do tych pokrowców to prawie na pewno ich nie było. W monografii FW-190D Aero Detal, autor na podstawie tego zdjęcia
wydedukował że tam był pokrowiec bo była dziura i żeby nie dostawał się pył i brud to były założone pokrowce. Potem przechodzi do zdjęcia
I twierdzi że oczywiście tutaj jest zrekonstruowany pokrowiec, ale widać że tu nie ma wcale jarzma działka i to jakaś partyzantka muzealna.
Najlepiej zachowany FW 190 A-8 jest w muzeum Muzeum we Francji (Le Bourget) i tam można zobaczyć na zdjęciach że tam nie było żadnej dziury, tylko rura. W oryginalnych niemieckich schematach jest to rura doprowadzająca powietrze, często stosowane nazewnictwo to „blast tube” czy osłona działka.
I jeszcze jedno zdjęcie z egzemplarza A-6 R6 z muzeum w RPA.
Jak widać nie było potrzeby stosowania pokrowców bo działko było szczelnie zabudowane.
wydedukował że tam był pokrowiec bo była dziura i żeby nie dostawał się pył i brud to były założone pokrowce. Potem przechodzi do zdjęcia
I twierdzi że oczywiście tutaj jest zrekonstruowany pokrowiec, ale widać że tu nie ma wcale jarzma działka i to jakaś partyzantka muzealna.
Najlepiej zachowany FW 190 A-8 jest w muzeum Muzeum we Francji (Le Bourget) i tam można zobaczyć na zdjęciach że tam nie było żadnej dziury, tylko rura. W oryginalnych niemieckich schematach jest to rura doprowadzająca powietrze, często stosowane nazewnictwo to „blast tube” czy osłona działka.
I jeszcze jedno zdjęcie z egzemplarza A-6 R6 z muzeum w RPA.
Jak widać nie było potrzeby stosowania pokrowców bo działko było szczelnie zabudowane.
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Dobrze, już, niech Wam będzie. Nie było tych pokrowców.
Niczego jednak nie będę już zmieniał, nawet jeżeli to błąd. Nie pierwszy i nie ostatni zapewne.
Niczego jednak nie będę już zmieniał, nawet jeżeli to błąd. Nie pierwszy i nie ostatni zapewne.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Eeeech, idzie jak krew z nosa, ale coś pokazać wypada.
Zakończyłem temat wnęki podwozia.
Imitacja tylnej części silnika wraz ze sprężarką. Trzeba było wykonać ten element przed zamknięciem wnęki i położeniem owiewek skrzydło kadłub. Te dwie rzeczy jeszcze przede mną, ale zdecydowałem się pokazać jak to wszystko wygląda zanim to zamknę i niewiele będzie już widać.
Najtrudniejsza do uformowania i sklejenia była imitacja sprężarki.
Żeby zrobić to jak należy, podzieliłem sobie ją na trzy części. Sam ślimak podzieliłem na dwie, jedną o stałej średnicy, a drugą o średnicy zwężającej się. Trzecią częścią jest rura dolotowa.
Na powyższym zdjęciu widać wycięte, oszlifowane i uformowane pierścienie części o stałej średnicy i przygotowany wstępnie element o średnicy zwężającej się.
Przed wycięciem poszczególnych pierścieni, całość wstępnie oszlifowałem od strony niezadrukowanej, jak poniżej.
Następnie podzieliłem segment na pojedyncze pierścienie i te także oszlifowałem jak widać poniżej.
Pozostało skleić wszystkie pierścienie do kupy pilnując ich właściwego umiejscowienia w szeregu.
Tak wyszedł cały ślimak i rura dolotowa.
I reszta gratów, które imitują tył silnika jeszcze przed retuszem.
Umówmy się, że wszystko to jest bardzo umowne i symboliczne, bardzo dalekie od wyglądu pierwowzoru. Żeby to wyglądało jak należy, trzeba by było wsadzić tam żywice. Nie miałem jednak zamiaru inwestować aż tyle w ten model. I tak w zasadzie niewiele z tego widać po obłożeniu rurkami.
Po sklejeniu tego wszystkiego w całość wyglądało to tak.
Zbiornik, chyba oleju, ale mogę się mylić.
Następnie zdecydowałem się niektóre rurki pomalować jednak na srebrno i zapuścić Engine Grime’m.
Zbiornik oleju też nieco tym ubrudziłem.
Po wklejeniu tego na miejsce, trzeba było dodać jeszcze nieco rurek.
Nieco nadwyrężyło to moją cierpliwość. Pomimo iż wykonałem wszystkie te przewody z drutu cynowego, to upchnięcie tego w tej wnęce, przyklejenie i pomalowanie było dla mnie koszmarem.
Coraz słabiej znoszę takie wyzwania, chyba naprawdę się starzeję.
Gwoli wyjaśnienia.
Należy tu stwierdzić jasno i stanowczo... Wszystko to co widać to w zasadzie fikcja. Nie mam pojęcia jak blisko jestem do oryginału z tymi rurkami, ale skoro reszta gratów jest umowna, a w dodatku zamontowałem (o zgrozo) jakieś mieszki na blast tube'ach, to nie ma to już dla mnie większego znaczenia. Zrobiłem to, by coś tam w ogóle było i jako tako wyglądało.
Wykonałem też wykusze klap.
Nie jestem zadowolony z połączenia poszycia płata z tylną częścią kadłuba. Kształtując poszycie kadłuba nie przyłożyłem wystarczająco się do uzyskania odpowiednio ostrych rogów na zagięciach części 14 okalającej wręgę W1e. Przez co wyszło jak wyszło. Jakiegoś wielkiego dramatu nie ma, ale mogło być lepiej. Dolne części oprofilowań skrzydło kadłub za spływem skrzydła też mogły wyjść lepiej. Lewą odrywałem i poprawiałem kilkukrotnie, aż skończyło się na użyciu dubla z drugiej wycinanki. To co się tak błyszczy na linii jej łączenia z kadłubem to superglue. Po lakierowaniu nie będzie to widoczne. Mam też nadzieję że lakierowanie zamaskuje nieco i poprawi wygląd całości.
Chyba tyle na dziś.
W następnym odcinku górne części owiewek skrzydło kadłub i zamknięcie wnęki podwozia poszyciem od spodu.
… Jak dobrze pójdzie…
P.S.
Jak Waszym zdaniem robi robotę miodowe tło?
Zakończyłem temat wnęki podwozia.
Imitacja tylnej części silnika wraz ze sprężarką. Trzeba było wykonać ten element przed zamknięciem wnęki i położeniem owiewek skrzydło kadłub. Te dwie rzeczy jeszcze przede mną, ale zdecydowałem się pokazać jak to wszystko wygląda zanim to zamknę i niewiele będzie już widać.
Najtrudniejsza do uformowania i sklejenia była imitacja sprężarki.
Żeby zrobić to jak należy, podzieliłem sobie ją na trzy części. Sam ślimak podzieliłem na dwie, jedną o stałej średnicy, a drugą o średnicy zwężającej się. Trzecią częścią jest rura dolotowa.
Na powyższym zdjęciu widać wycięte, oszlifowane i uformowane pierścienie części o stałej średnicy i przygotowany wstępnie element o średnicy zwężającej się.
Przed wycięciem poszczególnych pierścieni, całość wstępnie oszlifowałem od strony niezadrukowanej, jak poniżej.
Następnie podzieliłem segment na pojedyncze pierścienie i te także oszlifowałem jak widać poniżej.
Pozostało skleić wszystkie pierścienie do kupy pilnując ich właściwego umiejscowienia w szeregu.
Tak wyszedł cały ślimak i rura dolotowa.
I reszta gratów, które imitują tył silnika jeszcze przed retuszem.
Umówmy się, że wszystko to jest bardzo umowne i symboliczne, bardzo dalekie od wyglądu pierwowzoru. Żeby to wyglądało jak należy, trzeba by było wsadzić tam żywice. Nie miałem jednak zamiaru inwestować aż tyle w ten model. I tak w zasadzie niewiele z tego widać po obłożeniu rurkami.
Po sklejeniu tego wszystkiego w całość wyglądało to tak.
Zbiornik, chyba oleju, ale mogę się mylić.
Następnie zdecydowałem się niektóre rurki pomalować jednak na srebrno i zapuścić Engine Grime’m.
Zbiornik oleju też nieco tym ubrudziłem.
Po wklejeniu tego na miejsce, trzeba było dodać jeszcze nieco rurek.
Nieco nadwyrężyło to moją cierpliwość. Pomimo iż wykonałem wszystkie te przewody z drutu cynowego, to upchnięcie tego w tej wnęce, przyklejenie i pomalowanie było dla mnie koszmarem.
Coraz słabiej znoszę takie wyzwania, chyba naprawdę się starzeję.
Gwoli wyjaśnienia.
Należy tu stwierdzić jasno i stanowczo... Wszystko to co widać to w zasadzie fikcja. Nie mam pojęcia jak blisko jestem do oryginału z tymi rurkami, ale skoro reszta gratów jest umowna, a w dodatku zamontowałem (o zgrozo) jakieś mieszki na blast tube'ach, to nie ma to już dla mnie większego znaczenia. Zrobiłem to, by coś tam w ogóle było i jako tako wyglądało.
Wykonałem też wykusze klap.
Nie jestem zadowolony z połączenia poszycia płata z tylną częścią kadłuba. Kształtując poszycie kadłuba nie przyłożyłem wystarczająco się do uzyskania odpowiednio ostrych rogów na zagięciach części 14 okalającej wręgę W1e. Przez co wyszło jak wyszło. Jakiegoś wielkiego dramatu nie ma, ale mogło być lepiej. Dolne części oprofilowań skrzydło kadłub za spływem skrzydła też mogły wyjść lepiej. Lewą odrywałem i poprawiałem kilkukrotnie, aż skończyło się na użyciu dubla z drugiej wycinanki. To co się tak błyszczy na linii jej łączenia z kadłubem to superglue. Po lakierowaniu nie będzie to widoczne. Mam też nadzieję że lakierowanie zamaskuje nieco i poprawi wygląd całości.
Chyba tyle na dziś.
W następnym odcinku górne części owiewek skrzydło kadłub i zamknięcie wnęki podwozia poszyciem od spodu.
… Jak dobrze pójdzie…
P.S.
Jak Waszym zdaniem robi robotę miodowe tło?
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Nie robi, niczym meblościanka.
Lepiej daj linka, gdzie taką podstawkę zanabędę.
Lepiej daj linka, gdzie taką podstawkę zanabędę.
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Miodowa to moze byc nalewka! Prawdziwy facet rozroznia tylko 3 kolory, i nie jest to na pewno miodowy, fiolkowy czy inny taki....
A tak powaznie, to mi rowniez ten kolor jako tlo sie nie podoba. Chyba najlepiej prezentuja sie jakies odcienie szarosci i niebieskiego. Sa najbardziej neutralne. Ale jak kto woli.
Co do modelu to dla mnie jest git. Jak Ci nie odpowiada to chetnie go na polke przyjme, nie masz co sie martwic. Przezywales ta laczenie kadluba z platem, a rowniez wyglada ok. Chyba po prostu poziom odbioru wlasnej pracy Ci sie podwyszyl, a nie umiejetnosci spadly. Co do wnetrza to jest dokladnie jak piszesz. Zeby oddac wszystko jak nalezy, trzeba by uzyc jakies zywicy, albo babrac sie przez kolejne pol roku z tym. Takze uwazam Twoje rozwiazanie za bardzo dobre i efektowne. Zamkniesz wneke podwozia i bedzie wygladac jeszcze lepiej.
Czekam na kolejny odcinek tego dreszczowca!
Pozdrawiam!
A tak powaznie, to mi rowniez ten kolor jako tlo sie nie podoba. Chyba najlepiej prezentuja sie jakies odcienie szarosci i niebieskiego. Sa najbardziej neutralne. Ale jak kto woli.
Co do modelu to dla mnie jest git. Jak Ci nie odpowiada to chetnie go na polke przyjme, nie masz co sie martwic. Przezywales ta laczenie kadluba z platem, a rowniez wyglada ok. Chyba po prostu poziom odbioru wlasnej pracy Ci sie podwyszyl, a nie umiejetnosci spadly. Co do wnetrza to jest dokladnie jak piszesz. Zeby oddac wszystko jak nalezy, trzeba by uzyc jakies zywicy, albo babrac sie przez kolejne pol roku z tym. Takze uwazam Twoje rozwiazanie za bardzo dobre i efektowne. Zamkniesz wneke podwozia i bedzie wygladac jeszcze lepiej.
Czekam na kolejny odcinek tego dreszczowca!
Pozdrawiam!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Gapiłem się na zdjęcia parę minut a MIODOWE tło zobaczyłem dopiero jak przeczytałem cytowane wyżej słowa.
Robotę to robi model
Jeśli to tło to brystol to kolor dobry do podklejania .
Ślimak jak żywy albo jak amonit jakiś.
A tak w ogóle
pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kolorowa papuga, czyli FW-190D-9 (K.A.1/2018) by ZŁO SQUAD
Dobra, dzięki.
Czyli z miodowym tłem jednak pomyłka. A mnie się osobiście podobało.
No ale skoro Wam nie podchodzi, to wrócę do białego.
Sikor, ten stojak to od nich:
https://www.chickadeetools.com/
Ale ja kupiłem go od Czechów na stoisku na Babarybie.
Grzesiu, amonita prawie w ogóle nie widać, ale jakby go nie było, to by nie było za dobrze
Dobra działamy dalej. Oby coś z tego wyszło.
Pozdro!
Czyli z miodowym tłem jednak pomyłka. A mnie się osobiście podobało.
No ale skoro Wam nie podchodzi, to wrócę do białego.
Sikor, ten stojak to od nich:
https://www.chickadeetools.com/
Ale ja kupiłem go od Czechów na stoisku na Babarybie.
Grzesiu, amonita prawie w ogóle nie widać, ale jakby go nie było, to by nie było za dobrze
Możliwe. Oglądając Wasze (wszystkich trzech tu wpisanych powyżej) naprawdę można doznać kompleksu niższości, albo co najmniej na swoje wypociny patrzeć bardziej krytycznie.rowin pisze: pn gru 09 2019, 19:41 Przezywales ta laczenie kadluba z platem, a rowniez wyglada ok. Chyba po prostu poziom odbioru wlasnej pracy Ci sie podwyszyl, a nie umiejetnosci spadly.
Pozdrawiam!
Dobra działamy dalej. Oby coś z tego wyszło.
Pozdro!
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD