[R/G] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Przesada Panowie. Ładna grafika to i model ładny.
Trochę błędów i niedokładności jest.

Tymczasem skończyłem golenie podwozia głównego. było trochę dziubania. Trzy dni zeszło.

Elementy:

Obrazek

Nie zwijałem głównego elementu na drucie, jak wskazuje instrukcja. Bałem się że może nie wyjść najlepiej i będą duże uskoki na końcach. Pociachałem element i zrobiłem z rurek. Wzór dwa pi er rządzi :lol: Rurki nasuwane na siebie a przestrzeń między nimi zapełniana zwijanym papierem milimetrowym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dotarły żywiczne kółeczka. Nadadzą się, ale to poźniej.

Obrazek

I zamontowane golenie główne wraz z pokrywami komór:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
rowin
Posty: 624
Rejestracja: wt kwie 13 2004, 16:33
Lokalizacja: Lublin/Waw
x 85

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rowin »

No kurka, na wypasie. Bardzo mi sie podoba!
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

rowin,
jak patrzę na me powyższe dzieło na żywo, to jestem zadowolony (pomijając błędy (wiem co zepsułem) i oczywiste niedokładności – np. jak na razie mierząc od podłoża końcówka lewego skrzydła jest o 1 mm wyżej niż końcówka prawego – czego w ogóle nie widać, ale jak przyłożysz ekierkę to jest, albo – różne szerokości pasków alu trzymających przewód hamulcowy na goleni, robionych wczoraj o 2 w nocy, jakby to miało by być usprawiedliwieniem).
Jak patrzę zaś na jego zdjęcia, to widzę więcej i szczerze mówiąc mnie wkur..a, że nie jest robiony tak, jak powinien być. Tzn. konsekwentnie – albo wycinanka albo wydziwianie :haha: czyli wycięcie otworów w dźwigarach, dodanie zyliarda kabli itp., itd. W takiej chwili jednak od razu staję się ZEN, bo wiem, jak się kończy w moim przypadku odtwarzanie każdej śrubki. A mianowicie = nieskończony model. Mam tu na KnW w manufakturze quasi scratch Morrisa LRC, co mu zdjęcia znikły (kilka przywróciłem, ale reszta jest na dysku z padłego laptopa i od lat nie chce mi się ich szukać) – z tego jestem/byłem naprawdę zadowolony, ale chyba jeszcze mentalnie nie dorosłem do takiej budowy. Wolę jak odpowiedzialność weźmie projektant modelu :haha: ( choć oczywiście - co kartonówkę - PRZYMIERZAM się do reaktywacji morriska). Czyżby więc deklaracje – „ja buduję w standardzie” (na niezłym lub wysokim poziomie) - były tylko alibi przed wykonaniem dalszego kroku :chytry:, czy jednak konsekwentnym wyborem własnej modelarskiej drogi?

Dlatego wielki szacunek dla Ciebie. W tym za Twoją retrospekcję bebechów Hurricane’a pod choinkę – patrzyłem na nią z zachwytem. O jakości zawsze można dyskutować, ale jak ktoś ma WOLĘ budowy zgodnie z wytyczonym celem – jest wygranym. Gdy zaś ktoś łączę i JAKOŚĆ i WOLĘ – staje się guru.
Gdy zaś ktoś ma tylko Jakość, a Woli nie starcza to ... lepi niekonsekwentne modele. To ja :haha:

Nie można jednak zapomnieć o jednym, jak kto nie klei, czy równo, czy krzywo, starannie lub mniej - jeśli to daje mu przyjemność, to trzeba to hobby kultywować.


Pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Dzisiaj kółko ogonowe.
Nie rozumiem jaki cel miał autor dzieląc szablon zawieszenia kółka na dwa osobne elementy. Wygiąłem z drutu całość w jednym kawałku, a w miejscu gdzie jest zagięcie - naciąłem czeską piłką na 1/3 średnicy i elegancko drut zagiął się pod kątem ("bez łuku") w żądanym miejscu:

Obrazek

Obrazek

Wycinanka przewiduje, że na goleni kółka jest ślizg amortyzatora. Zrobiłem więc z folii alu, niemniej nie mam pewności czy tak to wyglądało w rzeczywistej oryginalności. Zawsze można zamalować.

No i poskładane do kupy:

Obrazek

Zrobiłem także klapy:

Obrazek

jak samolot stanie na własnych kapciach, będzie można je zawiesić.

W sumie coraz mniej zespołów elementów do zrobienia. Zdaje się śmigło, wydech i kabina. Potem jeszcze drobiazg: lufy, celownik, anteny i lakierowanie. Czyli jeszcze sporo roboty :mrgreen:

Trzeba będzie w jednym ciągu zrobić jakąś podstawkę + pleksi, bo wiem, że jeśli nie zrobi się od razu, to potem jest to stale odkładane :lol: , a model zbiera kurz.

pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Mateusz Skałecki
Posty: 479
Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
x 102

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mateusz Skałecki »

Śledzę twoją relację od początku i mam pytanie. Dlaczego zastosowałeś koła żywiczne? Te od Halińskiego wyglądają bardzo biednie i w zasadzie bez problemu można je zrobić z kartonu.
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Z lenistwa :haha:
Kołpaki/piasty są prościutkie i faktycznie zrobienie ich z kartonu to żaden problem. Nie chciało mi się toczyć opon.
Choć masz rację, że są "biedne" - wersja bez bieżnika opony, ale na pustynię jak znalazł.
Choć w sumie to jeszcze ich nie użyłem. Plan przewiduje użycie ich w dniu jutrzejszym. ;-)

Skoro są na rynku, nie wyglądają źle... Tak, lenistwo.

pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
michal84
Posty: 305
Rejestracja: ndz maja 17 2015, 14:18
Lokalizacja: Gdynia
x 45

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michal84 »

Chyba zacznę być leniwy, żeby osiągnąć taki poziom : ) : ) Już nie chodzi o to co sklejasz, ale o efekty - niedoścignione, ehhy i ahhy, Co tu więcej pisać, poprawność retuszu, sama forma prowadzenia relacji, jakość zdjęć no i bez masochistycznych drobiazgów takich jak np. kabina, która i tak będzie oszklona. Miazga ! Jak dla mnie ... patrzę i patrzę, i jak widzę Twoje najnowsze dzieło to mam wrażenie, że mam dwie lewe ręce do modelarstwa hahaha. Chyba skleję sobie "Krzyżaka" z dzi-pi-emu :D
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Michał, a Ty dalej w tej Norwegii czy gdzie tam Cię wywiało? Kleisz co, czy się tam obijasz? Obijasz się zapewne.

Piszesz o efektach niedoścignionych. Właśnie o to chodzi. Cały czas o to chodzi, żeby ścigać efekty niedoścignione i piąć się po szczebelkach coraz większych umiejętności. Każdy ma swoje niedoścignione, które ściga. A jak już doścignie, to ścigany, który też kogoś ściga (albo, będąc już master of puppets, ściga sam siebie) zdążył uciec i znowu się go ściga :haha:
I tak to się kręci :zeby:
I niech się kręci do końca świata i o jeden dzień dłużej.
A Krzyżak z giepemu – fajny jest. Dobrze skleić też sztuka. Dawaj… :chytry:

Pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
michal84
Posty: 305
Rejestracja: ndz maja 17 2015, 14:18
Lokalizacja: Gdynia
x 45

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michal84 »

Wiem o co chodzi Grzegorz ; ) Wysyłam na PM efekt moich wypocin, skorom już tak został przywołany do tablicy, a nie chce publicznie wpływać jakąś jednostką pływającą na Twoje lotnisko tutaj :D
Awatar użytkownika
gk
Posty: 3024
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 896

Re: [R] Curtiss Tomahawk IIB (1/33 AH)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Nie chciało mi się dziś odpalać aero do pomalowania kółek. Zrobiłem w zastępstwie kołpak śmigła.
Składał się doskonale, co w sumie nie dziwi. Cały model jest bowiem zaprojektowany pierwsza klasa.

Obrazek

Do retuszu czerwonego dobrze podchodzi pactra A26 złamana A20 (insignia red + africa yellow)

Obrazek

Obrazek

Teraz wreszcie buźka zaczyna wyglądać groźnie:

Obrazek

Obrazek

Niestety od jutra zdaje się koniec laby i trzeba wrócić do tzw. obowiązków zawodowych :placz:

pzdr Grzegorz
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
ODPOWIEDZ