FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
To nie jedyny błąd. Rozmieszczenie skrajnych uch na klapach nie zgrywa się z ich węzłami ułożyskowania na tylnym dźwigarze. Właśnie przez to przebrnąłem. I nie sądzę żeby to był mój błąd. Punkt mocowania ucha centralnego się zgrał. Natomiast skrajne musiałem przesunąć na klapach o ponad milimetr wnstronę kadłuba. Dokładniej, to rozwiązałem to tak, że do klap mam doklejone ucha centralne i wewnętrzne, natomiast zewnętrzne są już przyklejone do żeberek wykuszów klap w skrzydłach. Wydało mi się że tak będzie mi łatwiej to wszystko zgrać. Ale struktury ożebrowania klap nie zmieniałem. Choć pewnie faktycznie jest to błędnie rozrysowana część.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Postanowiłem że tym razem wykonam klapy z papieru. Wdrukowałem sobie na papierze o gramaturze 200 klapy. Pierw chciałem sobie wykonać wybijak prostokątny ale poległem na tej próbie i postanowiłem otwory klap wykonać metodą mieszaną z zastosowywaniem wybijaka okrągłego w narożnikach a potem nożykiem cięcie po linii prostej. Przed wycinaniem otworów wstępnie ukształtowałem klapę na okrągło aby potem nie było problemu z kształtowaniem tak delikatnego detalu. Otwory na nity nakłułem igłą i od tyłu zakropiłem trochę ciemnoszarego washa. Efekt na zdjęciach.
Generalnie nie jest źle, ale na przyszłość może spróbuję uderzyć do firmy wycinającej na laserze CO2. Czy któryś z kolegów może polecić firmę co wycina takie drobne detale z papieru dla modelarzy?
Generalnie nie jest źle, ale na przyszłość może spróbuję uderzyć do firmy wycinającej na laserze CO2. Czy któryś z kolegów może polecić firmę co wycina takie drobne detale z papieru dla modelarzy?
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Nie wiem czym jest laser CO2, ale ja kiedys wycinalem rzeczy w GPM. Wyslalem im plik w corelu i mi wycieli, z tym ze byl to podpiwek 1mm. Ale patrzac na ich nowe modele, ktore sa w pelni wycinane laserowo w roznej grubosci kartonie, to nie powinni miec problemu.
Czy kolor czesci wydrukowanych dobierasz na oko, metoda prob i bledow przyrownujac do modelu, czy masz na to jakis sposob?
Czy kolor czesci wydrukowanych dobierasz na oko, metoda prob i bledow przyrownujac do modelu, czy masz na to jakis sposob?
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Jak robię kolory to korzystam z aplikacji na telefon Color Picker. Trzeba ją trochę opanować - właściwe ustawienia światła. Jak dorabiam kolor to nakierowuję punkt poboru na dany kolor. Przy drukowania na drukarce korzystam z systemu RGB a przy dorabianiu farb z CMYK. Generalnie potrzeba trochę praktyki np: gdy z pobieranej próbki rzeczywistej wyświetla RGB np 80 90 100 do na komputerze do drukowania powiększam wszystkie wartości o 25 i podaję do wydruku 105 115 125. Gdybym tego nie zrobił to wydruk wyszedł by za ciemny. To oczywiście na początek ale ułatwia wstępny dobór. Potem robię kilka wydruku o niewielkich różnicach i dobieram ten właściwy. Tak samo jest z farbami wtedy wiem jakiego koloru należy dodać aby odcień farby pasował (CMYK)
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Dokończyłem klapy. Problem z tymi klapami jest taki, że nie jest to symetryczny obiekt, tylko ma on inna grubość na początki i końcu. Dlatego każdy z tych trójkątnych elementów żeberek ma inny rozmiar. Trzeba było także uważać żeby się nie zwichrowały podczas klejenia. Ostatnie zdjęcie to porównanie kolorów malowanych z tymi wydrukowanymi. Wyszło całkiem znośnie. Jestem bardzo zadowolony że zrobiłem je z papieru.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Nadszedł czas na wykonanie wnęk podwozia. Problem jest taki żeby wykonać je poprawnie od podstaw trzeba wszystko pasować ze skrzydłem kartonowym, np miejsce położenia działek itp. Dodatkowo chciałem wykonać nity wypukłe aby sprawdzić ostateczny warsztat przed klejeniem AH-64.
Nity wykonuję z dobrze znanych kulek BGA. Używam średnic 0,3mm i 0,35mm. Ponieważ jest to bardzo pracochłonny proces postanowiłem wypróbować innego sposobu na nity wypukle. Tym razem z użyciem papieru PLA o grubości 0,1mm.
Po natrasowaniu zębatką do nitowania (pod papierem była podłozona mata do ciecia) otrzymujemy nity wklęsłe. Wystarczy odwrócić na drugą stronę i żyletką odciąć potrzebny nam pasek i mamy nity wypukłe na bardzo cienkim pasku.
Te paski znacznie przyspieszają prace, oczywiście nie wszędzie można ich użyć i tam używam kulek bga.
Nity wykonuję z dobrze znanych kulek BGA. Używam średnic 0,3mm i 0,35mm. Ponieważ jest to bardzo pracochłonny proces postanowiłem wypróbować innego sposobu na nity wypukle. Tym razem z użyciem papieru PLA o grubości 0,1mm.
Po natrasowaniu zębatką do nitowania (pod papierem była podłozona mata do ciecia) otrzymujemy nity wklęsłe. Wystarczy odwrócić na drugą stronę i żyletką odciąć potrzebny nam pasek i mamy nity wypukłe na bardzo cienkim pasku.
Te paski znacznie przyspieszają prace, oczywiście nie wszędzie można ich użyć i tam używam kulek bga.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Pomalowane wnęki
Skrzydło oklejało się znakomicie. Do oklejania dużych powierzchni używam wspomnianego wcześniej rozcieńczonego kleju polimerowego.
Komora działka jeszcze bez żebrowania. Obecnie pracuję nad żebrowaniem skrzydeł w miejscu gdzie są klapy.
Wneki podwozia będą oczywiście uzupełnione o przewody hydrauliczne i inne okablowanie.
Najgorsze do zrobienia to wykonanie połączenia kadłub - skrzydło w przedniej części kadłuba razem z oprofilowaniem skrzydła. No i oczywiście wykonanie tej blachy z okrągłymi przetloczeniami usztywniającej wnękę podwozia
Skrzydło oklejało się znakomicie. Do oklejania dużych powierzchni używam wspomnianego wcześniej rozcieńczonego kleju polimerowego.
Komora działka jeszcze bez żebrowania. Obecnie pracuję nad żebrowaniem skrzydeł w miejscu gdzie są klapy.
Wneki podwozia będą oczywiście uzupełnione o przewody hydrauliczne i inne okablowanie.
Najgorsze do zrobienia to wykonanie połączenia kadłub - skrzydło w przedniej części kadłuba razem z oprofilowaniem skrzydła. No i oczywiście wykonanie tej blachy z okrągłymi przetloczeniami usztywniającej wnękę podwozia
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Wykonałem żebrowanie skrzydła w rejonie klap
Teraz przyszła pora na komorę lewego działka MG-151.
Działko i wyposażenie oczywiście od podstaw.
Niedawno przyszły zamówione w UK rysunki FW-190 D-9 autorstwa A.L. Bentleya i sprawdziłem
sobie rozstaw działek. W modelu kartonowym zgodność prawie idealna.
Tak wyglada model po przyklejeniu skrzydła z kadłubem
Napis na obudowie bezpieczników powinien być w oryginale "Flugeltrennstelle L" ale nie małem takiej kalki więc nakleiłem co miałem.
I gotowa wnęka z zamalowanym obszarem pokrywy działka.
Teraz przyszła pora na komorę lewego działka MG-151.
Działko i wyposażenie oczywiście od podstaw.
Niedawno przyszły zamówione w UK rysunki FW-190 D-9 autorstwa A.L. Bentleya i sprawdziłem
sobie rozstaw działek. W modelu kartonowym zgodność prawie idealna.
Tak wyglada model po przyklejeniu skrzydła z kadłubem
Napis na obudowie bezpieczników powinien być w oryginale "Flugeltrennstelle L" ale nie małem takiej kalki więc nakleiłem co miałem.
I gotowa wnęka z zamalowanym obszarem pokrywy działka.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Detale we wnękach świetnie wykonane ale gdy przerzuci się wzrok na okolice owych czyli papierowe powierzchnie skrzydeł to widać różnice. To są jednak dwa światy, plastikowy i kartonowy, jakiś taki dysonans. Ale patrząc z pewnego oddalenia wygląda bardzo dobrze. Coś mi się wydaje że koncepcja budowy modelu jako hybrydy kartonowo-plastikowej jest eXperymentem, który przez niektórych może zostać uznany za udany, przez niektórych nie, i będą pewnie osobnicy nie mogący się zdecydować jak to jest, do których się zaliczam.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Udany, czy nieudany? Praca wciąż trwa, sądzę, że za wcześnie na sądy. Co więcej, zdjęcia i tak całej prawdy nie powiedzą, dopiero obejrzenie na żywo da pełen obraz. Część z oglądających i tak ma już swoje zdanie i pewnie przy nim zostanie. Ale przecież nie chodzi tutaj o to, żeby kogoś „przekabacić”. Warto według mnie czynić próby robienia czegoś inaczej. W każdym razie z tej budowy na bank czegoś wartościowego się dowiemy i będziemy bogatsi o tą wiedzę, tym bardziej, że Mateusz robi to na wysokim poziomie.
Detale wnęk, żebrowania… prezentują się super.
Detale wnęk, żebrowania… prezentują się super.