[R/G] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
I troszkę do przodu.
Zmieniłem położenie wskaźników paliwa. Stare zatkane i przeszlifowane, jeszcze delikatnie odznaczają się na jednolitej powierzchni, ale chyba znikną ostatecznie pod kamo i brudami.
Zrobiłem nitowanie większości wypukłych nitów/śrub. Przy chłodnicy wody zastosowałem BGA 0,30mm spłaszczane po przyklejeniu, a na panelu bezpośrednio przed wlotem do niej te same ale bez spłaszczania. Natomiast pozostałe to już 0,35mm. Niby niewielka różnica ale zdają się być bardziej wyraziste, a jednocześnie wciąż o akceptowalnej wielkości. Z tym spłaszczaniem na razie zastopowałem, bo nie wiem czy przypadkiem nie znikną mi one po takim zabiegu pod kamo i brudzeniem, w każdym razie zakładam, że docisnąć je zdążę w dowolnym momencie. Nie wszystkie też łebki śrub są płaskie na oryginale. Oczywiście musiałem przy okazji coś sknocić i na środkowym panelu przejścia skrzydło-kadłub zapakowałem o kilka łbów za dużo (dotyczy to górnej linii) i zrobiło się gęściej wizualnie niż powinno być.
Wytłoczyłem kilka kolejnych elementów z blaszki, wylot powietrza na prawej osłonie silnika, osłony wylotów z karabinów i kroplowe oprofilowania ich zamków na górnej pokrywie przed kabiną. Na moje paluchy to bardzo małe elementy i mimo zastosowania blaszki dość wiotkie. Na zdjęciach w powiększeniu zobaczyłem ich więcej mankamentów niż w na żywo, magia foto… Jedną z osłon zamku za bardzo przetłoczyłem i pojawiło się tam minimalne pęknięcie, liczę że zniknie po kolejnych malowaniach. Żeby zabezpieczyć kształt tych osłon wypełniłem je od środka CA z dodatkiem sody. To skutecznie utrwaliło kształt i przynajmniej w tym przypadku nie ma zagrożenia, że je zgniotę palcami. Na resztę trzeba już bardzo uważać za co się łapie.
Na razie!
Zmieniłem położenie wskaźników paliwa. Stare zatkane i przeszlifowane, jeszcze delikatnie odznaczają się na jednolitej powierzchni, ale chyba znikną ostatecznie pod kamo i brudami.
Zrobiłem nitowanie większości wypukłych nitów/śrub. Przy chłodnicy wody zastosowałem BGA 0,30mm spłaszczane po przyklejeniu, a na panelu bezpośrednio przed wlotem do niej te same ale bez spłaszczania. Natomiast pozostałe to już 0,35mm. Niby niewielka różnica ale zdają się być bardziej wyraziste, a jednocześnie wciąż o akceptowalnej wielkości. Z tym spłaszczaniem na razie zastopowałem, bo nie wiem czy przypadkiem nie znikną mi one po takim zabiegu pod kamo i brudzeniem, w każdym razie zakładam, że docisnąć je zdążę w dowolnym momencie. Nie wszystkie też łebki śrub są płaskie na oryginale. Oczywiście musiałem przy okazji coś sknocić i na środkowym panelu przejścia skrzydło-kadłub zapakowałem o kilka łbów za dużo (dotyczy to górnej linii) i zrobiło się gęściej wizualnie niż powinno być.
Wytłoczyłem kilka kolejnych elementów z blaszki, wylot powietrza na prawej osłonie silnika, osłony wylotów z karabinów i kroplowe oprofilowania ich zamków na górnej pokrywie przed kabiną. Na moje paluchy to bardzo małe elementy i mimo zastosowania blaszki dość wiotkie. Na zdjęciach w powiększeniu zobaczyłem ich więcej mankamentów niż w na żywo, magia foto… Jedną z osłon zamku za bardzo przetłoczyłem i pojawiło się tam minimalne pęknięcie, liczę że zniknie po kolejnych malowaniach. Żeby zabezpieczyć kształt tych osłon wypełniłem je od środka CA z dodatkiem sody. To skutecznie utrwaliło kształt i przynajmniej w tym przypadku nie ma zagrożenia, że je zgniotę palcami. Na resztę trzeba już bardzo uważać za co się łapie.
Na razie!
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Całkiem fajnie te nity wyglądają... Ale ja tam na samolotach się nie znam...
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Pięknie to wygląda.
Mam pytanie czym był malowany model przed szlifowaniem ( 3 razy czytałem pierwszy post, ale nie znalazłem
Mam pytanie czym był malowany model przed szlifowaniem ( 3 razy czytałem pierwszy post, ale nie znalazłem
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Tak, tak. Zagalopowałem się i dlatego usunąłem swój wpis. Sorry.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
PAX, PAX między Modelary… Odpowiedź jest krótka (pozornie), wspomniany już wielokrotnie Domalux. Żeby uzyskać przewidywalny efekt na każdym etapie „produkcji” trzeba stosować kompatybilne środki, tym bardziej jak coś się szlifuje, maluje, szlifuje, maluje, poleruje itd. Przedzierasz się przez cienkie warstwy papieru w jednym miejscu bardziej niż gdzie indziej, a na koniec chcesz mieć jednolitą powierzchnię o takich samych właściwościach mechanicznych itp. Najprostsza metoda to jeden środek. Arkusze przed wycięciem są jednostronnie pokryte Domaluxem, potem cały czas leci ten sam lakier. Stosowany zasadniczo wg prawidła - rozcieńczony wodą do malowania, natomiast prosto z puchy jako klej części nie przenoszących dużego obciążenia/naprężeń. Stosuje go od samego początku istnienia na tym Forum. I taka dygresja, ostatnio jednak coś w nim producent zmienił. Jako zaawansowany, wieloletni wąchacz tego specyfiku poczułem w zapachu różnicę po otwarciu nowej puszki jakiś czas temu. I rzeczywiście, nie wiem dlaczego raz wychodzi połysk jak należy, a czasem robi matowe smugi (z tej samej porcji rozcieńczonej do użycia). Albo to opanuję, albo na finiszu powierzchni trzeba będzie użyć czegoś innego.
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Panowie,
Jeszcze celem uzupelnienia dyskusji o kolorach, to moze komus przyda sie ta tabela z przelicznikami:
http://www.ak-masters.com/app/pdf/RCEquivalenceDIG.pdf
Jakub ruszaj z aktualizacja, bo nie ma co czytac przy kawie, a juz 3 razy przeczytalem ten watek
Pozdrawiam
Jeszcze celem uzupelnienia dyskusji o kolorach, to moze komus przyda sie ta tabela z przelicznikami:
http://www.ak-masters.com/app/pdf/RCEquivalenceDIG.pdf
Jakub ruszaj z aktualizacja, bo nie ma co czytac przy kawie, a juz 3 razy przeczytalem ten watek
Pozdrawiam
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Cześć
Piotrek, mam nadzieję, że ten drobny update nada się do poklikania przy kawie.
Wreszcie udało mi się coś podoklejać do jaczesława. Zrobiłem charakterystyczne wybrzuszenia na skrzydłach u nasady lotek i wypełniłem gratami wnęki podwozia. Jest to raczej zamarkowanie charakterystycznych elementów niż dokładna ich reprodukcja, bo takie cuda to raczej poza moimi możliwościami. No ale coś tam musi być, nie? Materiały to tektura, cynowe druciki różnych średnic, blaszka kwiatkowa oraz kulki BGA 0,4mm. Te sterczące druciki cynowe będą miały swoją grubszą kontynuację jak będzie mocowane podwozie, na razie sobie podyndają.
Zdrówka!
Piotrek, mam nadzieję, że ten drobny update nada się do poklikania przy kawie.
Wreszcie udało mi się coś podoklejać do jaczesława. Zrobiłem charakterystyczne wybrzuszenia na skrzydłach u nasady lotek i wypełniłem gratami wnęki podwozia. Jest to raczej zamarkowanie charakterystycznych elementów niż dokładna ich reprodukcja, bo takie cuda to raczej poza moimi możliwościami. No ale coś tam musi być, nie? Materiały to tektura, cynowe druciki różnych średnic, blaszka kwiatkowa oraz kulki BGA 0,4mm. Te sterczące druciki cynowe będą miały swoją grubszą kontynuację jak będzie mocowane podwozie, na razie sobie podyndają.
Zdrówka!
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
Eee..., no fajowo wygląda ją te wnęki... A te kuleczki nie opadną przy wielokrotnym chwytaniu?
- Sklejacz Maciej
- Posty: 619
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 111
Re: [R] Jak-3 „Neu-Neu” (Orlik 9/2007)
No zapowiada się kolejne przepiękne dzieło.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.