FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Ostatni miesiąc miałem zajęty przez remont, ale w tym tygodniu wróciłem do pracy nad modelem. Obecnie wykonałem pokrywę działka MG-151. Element z wycinanki pomalowany i szpachlowany od niezadrukowanej strony i uzupełniony o plastikowe żebrowanie.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Coś zupełnie z innej beczki.
Dzisiaj przyszła wylicytowana na allegro frezarka Proxxon MF70 ( 910 zł). Sprzęt jest w idealnym stanie i był nieużywany (jeszcze nie były rozfoliowane torebki z oprzyrządowaniem.) Frezarka ta zostanie przerobiona później na CNC po dokupieniu silników krokowych + mikrokontroler.
Obecnie szybka próba wiercenia otworów w plexi gr. 0.75mm. Otworki fi 0,25 mm w rozstawie 0,8mm. Wychodzi super.
Będzie to narzędzie głownie do wykonywania takich szablonów do wiercenia otworów w celu osadzenia kulek BGA. Oczywiście można tym frezować plastik, ale trzeba zmniejszyć obroty regulatorem napięcia, bo 5000 obrotów/min to dla plastiku za dużo. Sprzęt kupiony do projektu AH-64 ale do FW-190 także jeszcze będzie użyty. To oprócz drukarki żywicznej Anycubic Photon S sprzęt który będzie mi niezbędny do projektu AH-64.
Ponieważ jesteśmy w dziale kartonowym spróbuje tym wyfrezować papier aby uzyskać efekt jaki pokazał Grzegorz w relacji Krosno (1:100 GPM). Muszę tylko kupić frez i dopracować docisk papieru podczas frezowania. Frezarka ta powinna sobie dać z tym radę gdyż grubość papieru to ok 0,12mm, a ona ma możliwość zagłębienia z dokładnością 0,02 - 0,03mm.
Dzisiaj przyszła wylicytowana na allegro frezarka Proxxon MF70 ( 910 zł). Sprzęt jest w idealnym stanie i był nieużywany (jeszcze nie były rozfoliowane torebki z oprzyrządowaniem.) Frezarka ta zostanie przerobiona później na CNC po dokupieniu silników krokowych + mikrokontroler.
Obecnie szybka próba wiercenia otworów w plexi gr. 0.75mm. Otworki fi 0,25 mm w rozstawie 0,8mm. Wychodzi super.
Będzie to narzędzie głownie do wykonywania takich szablonów do wiercenia otworów w celu osadzenia kulek BGA. Oczywiście można tym frezować plastik, ale trzeba zmniejszyć obroty regulatorem napięcia, bo 5000 obrotów/min to dla plastiku za dużo. Sprzęt kupiony do projektu AH-64 ale do FW-190 także jeszcze będzie użyty. To oprócz drukarki żywicznej Anycubic Photon S sprzęt który będzie mi niezbędny do projektu AH-64.
Ponieważ jesteśmy w dziale kartonowym spróbuje tym wyfrezować papier aby uzyskać efekt jaki pokazał Grzegorz w relacji Krosno (1:100 GPM). Muszę tylko kupić frez i dopracować docisk papieru podczas frezowania. Frezarka ta powinna sobie dać z tym radę gdyż grubość papieru to ok 0,12mm, a ona ma możliwość zagłębienia z dokładnością 0,02 - 0,03mm.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Ostatnio byłem trochę zapracowany a potem na kwarantannie ale już jest ok.
Wykonałem te wytłoczone wnęki podozia.
Dodatkowo wykonuje łoże silnika z igieł aby silnik miał dobre zamocowanie.
Postanowiłem wykonać sobie zbiornik paliwa z papieru wg własnego opracowania.
Wybrałem rem model zbiornika z takim dolnym spłaszczeniem i takim wpustem w dolnej części.
Problem tego zbiornika jest taki że nie jest on symetryczny, tylko lekko unosi się tył względem osi .
W ostatnim wydaniu Halińskiegi w BF-110 jest taki zbiornik ale ma on zły kształt. ( symetria )
W rzeczywistości powinno to wyglądać tak:
a wiec powstał projekt i wydruk na laserowej drukarce. Papier 120 g.m2.
arkusze zabezpieczone od spodu 2 capon i od strony zadrukowanej lakierem olejnym.
( wydruk z lasera jest bardzo wrażliwy na wszelkiego rodzaju rozpuszczalniki)
Sklejanie
Zbiornik został pokryty takim delikatnym filtrem z farby i lakierem akrylowym ale potem zaczęły się problemy.
Chciałem użyć kalkomanii HGW wet transfer a nigdy ich nie stosowałem. Użyłem płynu pod kalki i pozostawiłem na 6 h do wyschnięcia.
Jak zdejmowałem transfer to zeszło razem z flitem i wyrwało papier. Bylem tak zły że nawet nie zrobiłem zdjęcia.
Niestety musiałem pomalować zbiornik surfacerem i przeszlifować. A chciałem aby było jednak widać że to papier.
No trudno. Pomalowałem.
Oto efekt.
Teraz czekam na zwykłe kalki aby je nakleić. Drobne elementy jak wlew paliwa i mocowanie przykleję później.
Mam chyba problem z wyświetlaniem zdjęć w Chrome. nie wiem co może być przyczyną. Nie wyświetlają się też obrazy z poprzednich postów.
Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem na otwórz w oddzielnej karcie i się wyświetla. Na przeglądarce Internt Exsplorer działa ok. Czyżby to przez HTTP?
Wykonałem te wytłoczone wnęki podozia.
Dodatkowo wykonuje łoże silnika z igieł aby silnik miał dobre zamocowanie.
Postanowiłem wykonać sobie zbiornik paliwa z papieru wg własnego opracowania.
Wybrałem rem model zbiornika z takim dolnym spłaszczeniem i takim wpustem w dolnej części.
Problem tego zbiornika jest taki że nie jest on symetryczny, tylko lekko unosi się tył względem osi .
W ostatnim wydaniu Halińskiegi w BF-110 jest taki zbiornik ale ma on zły kształt. ( symetria )
W rzeczywistości powinno to wyglądać tak:
a wiec powstał projekt i wydruk na laserowej drukarce. Papier 120 g.m2.
arkusze zabezpieczone od spodu 2 capon i od strony zadrukowanej lakierem olejnym.
( wydruk z lasera jest bardzo wrażliwy na wszelkiego rodzaju rozpuszczalniki)
Sklejanie
Zbiornik został pokryty takim delikatnym filtrem z farby i lakierem akrylowym ale potem zaczęły się problemy.
Chciałem użyć kalkomanii HGW wet transfer a nigdy ich nie stosowałem. Użyłem płynu pod kalki i pozostawiłem na 6 h do wyschnięcia.
Jak zdejmowałem transfer to zeszło razem z flitem i wyrwało papier. Bylem tak zły że nawet nie zrobiłem zdjęcia.
Niestety musiałem pomalować zbiornik surfacerem i przeszlifować. A chciałem aby było jednak widać że to papier.
No trudno. Pomalowałem.
Oto efekt.
Teraz czekam na zwykłe kalki aby je nakleić. Drobne elementy jak wlew paliwa i mocowanie przykleję później.
Mam chyba problem z wyświetlaniem zdjęć w Chrome. nie wiem co może być przyczyną. Nie wyświetlają się też obrazy z poprzednich postów.
Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem na otwórz w oddzielnej karcie i się wyświetla. Na przeglądarce Internt Exsplorer działa ok. Czyżby to przez HTTP?
Ostatnio zmieniony czw paź 29 2020, 23:35 przez Mateusz Skałecki, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Wyczytałem że " Od października 2020 roku Chrome będzie blokował wszystkie pliki pobierane po http ze stron korzystających z HTTPS" dla mnie to czarna magia ale chyba chodzi o certyfikat z podpisem własnym. Zapytam w firmie informatyka o ci chodzi.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Szkoda że Chrome cośtam zaczął blokować. Jest to uciążliwe przy przeglądaniu relacji przy użyciu telefonu. Oczywiście można ściągnąć sobie Egde'a, czy tam Explorera, ale większość telefonów obecnie fabrycznie wyposażona jest w przeglądarkę Chrome. Nic z tym nie zrobisz.
Musiałbyś hosta znowu zmieniać i podmieniać linki we wszystkich swoich postach, a nie wydaje mi się żeby Ci się chciało w to bawić. I po raz kolejny, polecany przez kogoś host, okazał się niewypałem, tym razem z powodu zmian w działaniu przeglądarki. I tak do zaj... I bądź tu mądry...
Co do zbiornika, to również szkoda że pierwsze podejście nie wyszło. Wyglądał o wiele lepiej niż ten po całkowitym malowaniu. No chyba że to kwestia samych zdjęć. Sama konstrukcja zbiornika z tym wypłaszczeniem i rowkiem od spodu jest o wiele ciekawsza niż ta z wycinanki. Wiem że takie zbiorniki zostały zastosowane w najnowszym Bf-110 od Hala, ale widzę że zrobiłeś go po swojemu wklejając rowek kawałek po kawałku w każdy z segmentów. W sumie też bym chyba tak zrobił, gdybym miał samemu go zaprojektować, choć fajniej wygląda, gdy rowek gładko łączy się z resztą bryły. Ale czy zbiorniki z wycinanki Bf-110 są źle zaprojektowane? One też mają tył (i przód nawet) poddarte do góry, więc także nie są symetryczne.
Musiałbyś hosta znowu zmieniać i podmieniać linki we wszystkich swoich postach, a nie wydaje mi się żeby Ci się chciało w to bawić. I po raz kolejny, polecany przez kogoś host, okazał się niewypałem, tym razem z powodu zmian w działaniu przeglądarki. I tak do zaj... I bądź tu mądry...
Co do zbiornika, to również szkoda że pierwsze podejście nie wyszło. Wyglądał o wiele lepiej niż ten po całkowitym malowaniu. No chyba że to kwestia samych zdjęć. Sama konstrukcja zbiornika z tym wypłaszczeniem i rowkiem od spodu jest o wiele ciekawsza niż ta z wycinanki. Wiem że takie zbiorniki zostały zastosowane w najnowszym Bf-110 od Hala, ale widzę że zrobiłeś go po swojemu wklejając rowek kawałek po kawałku w każdy z segmentów. W sumie też bym chyba tak zrobił, gdybym miał samemu go zaprojektować, choć fajniej wygląda, gdy rowek gładko łączy się z resztą bryły. Ale czy zbiorniki z wycinanki Bf-110 są źle zaprojektowane? One też mają tył (i przód nawet) poddarte do góry, więc także nie są symetryczne.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
No cóż przejdę na HTTPS, ale musiałem zakupić certyfikat SSL i potem wystarczy w linkach dopisać HTTPS zamiast HTTP. Jak tylko dostanę certyfikat to podmienię linki. Na razie proszę otwierać stronę w Internet explorer, edge lub innej przeglądarce.
Może potem jeszcze spróbuje skleić ten zbiornik jeszcze raz jak mi przejdzie złość. Zapominałem że mam taki arkusz czystej kalkomanii do wydruku na drukarce laserowej więc sobie nowe kalki wydrukowałem i nie muszę już zamawiać. Pomalowany wygląda też ok. Teraz lepsze zdjęcia
Co do tego zbiornika od HALA to jak się dobrze przyjrzysz na zdjęciu tego zbiornika sklejonego przez innego modelarza , to widać że jest on symetryczny ( bez tego spłaszczenia oczywiście). Analizując rozwinięcia tego zbiornika ze skanu, też mi wychodziło że jest on symetryczny. Jeżeli segmenty stożka ściętego są symetryczne to łuki po rozwinięciu mają ten sam środek. Natomiast gdy występie takie przesunięcie osi to łuki rozwinięcia mają już inne punkty środkowe. Na usprawiedliwienie HALA mogę dodać że jest mnóstwo różnych rysunków w planach tego zbiornika i wiele jest symetrycznych. Niektóre mają nawet takie fikuśne zakończone na końcu jak żądło osy wygięte lekko ku górze.
Może potem jeszcze spróbuje skleić ten zbiornik jeszcze raz jak mi przejdzie złość. Zapominałem że mam taki arkusz czystej kalkomanii do wydruku na drukarce laserowej więc sobie nowe kalki wydrukowałem i nie muszę już zamawiać. Pomalowany wygląda też ok. Teraz lepsze zdjęcia
Co do tego zbiornika od HALA to jak się dobrze przyjrzysz na zdjęciu tego zbiornika sklejonego przez innego modelarza , to widać że jest on symetryczny ( bez tego spłaszczenia oczywiście). Analizując rozwinięcia tego zbiornika ze skanu, też mi wychodziło że jest on symetryczny. Jeżeli segmenty stożka ściętego są symetryczne to łuki po rozwinięciu mają ten sam środek. Natomiast gdy występie takie przesunięcie osi to łuki rozwinięcia mają już inne punkty środkowe. Na usprawiedliwienie HALA mogę dodać że jest mnóstwo różnych rysunków w planach tego zbiornika i wiele jest symetrycznych. Niektóre mają nawet takie fikuśne zakończone na końcu jak żądło osy wygięte lekko ku górze.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Ostroznie z tym zbiornikiem podkadlubowym!
W Fw 190 A-8 nie mial on na spodzie splaszczenia, ale tez w rzucie z boku nie byl symetryczny. W Fw 190 taka forma zbiornika narzucona byla jedynie aspektami aerodynamicznymi. Fw 190 posiadal wysokie podwozie i tym samym duzy przeswit, wiec splaszczenie zbiornika na spodzie nie bylo potrzebne.
Owo splaszczenie na spodzie zbiornikow podkadlubowych bylo konieczne dla Bf 109 ze wzgledu na ograniczony przeswit dokladnie w miejscu splaszczenia. Roznica jest wyrazna.
Zrodlo obrazkow: internet.
Maszyny na powyzszych fotkach sa mi znane - znajduja sie w Muzeum w Laatzen, miasteczku bezposrednio przyleglym do Hannoveru.
Byc moze w Fw 190 stosowano zbiorniki wlasciwe dla Bf 109, ale ja nie jestem na tyle biegly w temacie, by to jednoznacznie potwierdzic, albo wykluczyc.
W Fw 190 A-8 nie mial on na spodzie splaszczenia, ale tez w rzucie z boku nie byl symetryczny. W Fw 190 taka forma zbiornika narzucona byla jedynie aspektami aerodynamicznymi. Fw 190 posiadal wysokie podwozie i tym samym duzy przeswit, wiec splaszczenie zbiornika na spodzie nie bylo potrzebne.
Owo splaszczenie na spodzie zbiornikow podkadlubowych bylo konieczne dla Bf 109 ze wzgledu na ograniczony przeswit dokladnie w miejscu splaszczenia. Roznica jest wyrazna.
Zrodlo obrazkow: internet.
Maszyny na powyzszych fotkach sa mi znane - znajduja sie w Muzeum w Laatzen, miasteczku bezposrednio przyleglym do Hannoveru.
Byc moze w Fw 190 stosowano zbiorniki wlasciwe dla Bf 109, ale ja nie jestem na tyle biegly w temacie, by to jednoznacznie potwierdzic, albo wykluczyc.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
No nie wiem, Jarku. Jak dla mnie, na obu zdjęciach prezentowane są te same zbiorniki, tyle że ten w Bf-109 nie ma spiczastej końcówki. Ale na moje oko oba są wypłaszczone pod spodem. Czy masz jakieś zdjęcie ukazujące że zbiornik w FW-190 z muzeum w Laatzen nie jest wypłaszczony, albo czy jesteś tego absolutnie pewien?
Ja znalazłem kilka zdjęć i grafik pokazujących że FW-190 latały z takimi wypłaszczonymi zbiornikami. Nie sądzę żeby osobne zbiorniki były produkowane dla FW-190 i osobne dla Bf-109. Oba mogły przenosić te same zbiorniki. No może poza innym typem zbiornika używanego później na FW-190D.
Na poniższych zdjęciach FW-190F-8 i FW-190A-8/R-8 Sturmbock z wypłaszczonymi zbiornikami.
Nie sądzę też żeby Mateusz wyssał sobie z palca taki właśnie zbiornik. Z pewnością opiera się na lepszych materiałach niż obaj tu przytoczyliśmy.
Ja znalazłem kilka zdjęć i grafik pokazujących że FW-190 latały z takimi wypłaszczonymi zbiornikami. Nie sądzę żeby osobne zbiorniki były produkowane dla FW-190 i osobne dla Bf-109. Oba mogły przenosić te same zbiorniki. No może poza innym typem zbiornika używanego później na FW-190D.
Na poniższych zdjęciach FW-190F-8 i FW-190A-8/R-8 Sturmbock z wypłaszczonymi zbiornikami.
Nie sądzę też żeby Mateusz wyssał sobie z palca taki właśnie zbiornik. Z pewnością opiera się na lepszych materiałach niż obaj tu przytoczyliśmy.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
O nie, absolutnej pewnosci miec nie mozna i daleki jestem od twierdzenia, za ja takowa moglbym miec. Chyba powyzej zbyt skrotowo pisalem.
Na zamieszczonych przez Ciebie zdjeciach widac wyraznie, ze zbiorniki typowe dla Bf 109 montowano takze do Fw 190.
Gdzies juz wrzucilem link do oryginalnej dokumentacji, ale wyglada na to, ze strona z jakichs wzgledow padla. Jak znajde cos bardziej wymownego, chetnie zamieszcze.
Edytuje post:
Zrodlo obrazkow: "Focke Wulf Jagdflugzeug" autorstwa Petera Rodeike
Na oryginalnych fotkach nie zawsze daje sie to latwo rozpoznac, ale wyglada na to, ze istnialy rozne wersje zbiornika.
Edycja nr. 2:
A, jeszcze dorzuce fotke egzemparza z Laatzen, robiona z innej perspektywy.
Byc moze stosowanie oblych (a wiec bez dolnego splaszczenia) zbiornikow w wersji A-8 stalo sie mozliwe dopiero w wyniku przesuniecia pylonu o 200 mm do przodu w porownaniu z poprzednimi wersjami tej maszyny.
Na zamieszczonych przez Ciebie zdjeciach widac wyraznie, ze zbiorniki typowe dla Bf 109 montowano takze do Fw 190.
Gdzies juz wrzucilem link do oryginalnej dokumentacji, ale wyglada na to, ze strona z jakichs wzgledow padla. Jak znajde cos bardziej wymownego, chetnie zamieszcze.
Edytuje post:
Zrodlo obrazkow: "Focke Wulf Jagdflugzeug" autorstwa Petera Rodeike
Na oryginalnych fotkach nie zawsze daje sie to latwo rozpoznac, ale wyglada na to, ze istnialy rozne wersje zbiornika.
Edycja nr. 2:
A, jeszcze dorzuce fotke egzemparza z Laatzen, robiona z innej perspektywy.
Byc moze stosowanie oblych (a wiec bez dolnego splaszczenia) zbiornikow w wersji A-8 stalo sie mozliwe dopiero w wyniku przesuniecia pylonu o 200 mm do przodu w porownaniu z poprzednimi wersjami tej maszyny.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Ale cały czas wydaje mi się że zdjęcia z Laatzen, to ostatnie także, pokazują zbiornik z wypłaszczeniem. Zwróć uwagę jak układają się linie dzielące segmenty zbiornika. Uwzgledniajac perspektywę, nie zachodzą zaostrzającym się łukiem pod spód, tylko jakby nagle kończą swój bieg przy dolnej krawędzi. Mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi. Dla mnie świadczy to o wypłaszczeniu zbiornika pod spodem.
Zbiornik na zdjęciu, na którym jest on ułożony na tym wózku z drewnianymi kołami, z tą mała "antenką" na nosie, jest według mnie bez wypłaszczenia i prawdopodobnie jest to zbiornik, który proponuje wycinanka.
Zbiornik na zdjęciu, na którym jest on ułożony na tym wózku z drewnianymi kołami, z tą mała "antenką" na nosie, jest według mnie bez wypłaszczenia i prawdopodobnie jest to zbiornik, który proponuje wycinanka.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD