FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Certyfikat zakupiony ( 49 zł /rok) i zainstalowany. Nawet nie musiałem zmieniać linków i wszystko działa.
To zdjęcie rozwiewa wszystkie wątpliwości. Widać FW-190 z podciętym zbiornikiem paliwa.
FW-190 mógł przenosić wszystkie typy, a było ich 5 rodzajów. Także BF-109 mógł przenosić te zbiorniki i nie wydaje mi się aby to podcięcie było ze względu na niski prześwit. Co prawda w Gustawie zwiększono prześwit ale miało to być związane z przenoszeniem większej bomby. Jest dużo zdjęć BF-109 z różnych wersji z różnymi typami zbiorników.
W Niemczech za odniesienie zbiornika można było dostać 10 marek, a Polsce ( GG) była nagroda wysokości 1 l wódki.
To zdjęcie rozwiewa wszystkie wątpliwości. Widać FW-190 z podciętym zbiornikiem paliwa.
FW-190 mógł przenosić wszystkie typy, a było ich 5 rodzajów. Także BF-109 mógł przenosić te zbiorniki i nie wydaje mi się aby to podcięcie było ze względu na niski prześwit. Co prawda w Gustawie zwiększono prześwit ale miało to być związane z przenoszeniem większej bomby. Jest dużo zdjęć BF-109 z różnych wersji z różnymi typami zbiorników.
W Niemczech za odniesienie zbiornika można było dostać 10 marek, a Polsce ( GG) była nagroda wysokości 1 l wódki.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Dlatego od dawna mówię, że za dwie dychy nic nie załatwisz, ale za pół litra wszystko!
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Zakończenie prac nad wnękami. podwozia. Najpierw mocowanie działek i rura osłonowa działka. Działka będą wklejone od zewnątrz płata w te rury osłonowe.
Wykonałem też oprofilowanie przedniej części przejścia skrzydło - kadłub, oraz dolne łoże silnika.
Wnęki uzupełnione o drobne detale oraz nity z kulek BGA.
Tak wyglądają po pomalowaniu.
Trzeba troszeczkę zaszpachlować widoczne niedokładności połączenia wnęk z oprofilowaniem, strasznie się namęczyłem z odpowiednim wklejeniem osłon działek aby były symetryczne.
Jak już wspomniałem lufy działek będą wklejone w te rury osłonowe wykonane z igieł, tak aby między lufą a działkiem była widoczna szczelina jak na zdjęciu poniżej.
Wykonałem też oprofilowanie przedniej części przejścia skrzydło - kadłub, oraz dolne łoże silnika.
Wnęki uzupełnione o drobne detale oraz nity z kulek BGA.
Tak wyglądają po pomalowaniu.
Trzeba troszeczkę zaszpachlować widoczne niedokładności połączenia wnęk z oprofilowaniem, strasznie się namęczyłem z odpowiednim wklejeniem osłon działek aby były symetryczne.
Jak już wspomniałem lufy działek będą wklejone w te rury osłonowe wykonane z igieł, tak aby między lufą a działkiem była widoczna szczelina jak na zdjęciu poniżej.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Niesamowicie to wygląda. Wspaniała robota.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
No powiem szczerze, że jest to bardzo fascynująca relacja i już się przyszłościowo rozmarzyłem... a może byś tak Mariuszu następnie tak znienacka Helldivera z tegoż otóż wydawnictwa "zhybrydował" - już widzę oczyma wyobraźni te wnęki podwozia, komorę bombową, łamane skrzydła, kabinę pilota i strzelca, i zbiornik paliwa między nimi itp. uzupełnione o te wszystkie szczegóły, których nie ma w modelu ?
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
SB2C-4 jest trochę za duży i zbyt skomplikowany. Po skończeniu prac na FOKĄ będę miał dylemat jaki następny model robić. Korci mnie FW-190 D-9
z papieru niemalowany bo jest pięknie wydany , ale także w pełnej waloryzacji z malowaniem. Trochę jak Jacob, ale mam trochę inny pomysł na trasowanie linii podziału. Byłby to ogrom pracy aby to wykonać dobrze, więc myślałem też o czymś prostszym jak BF-109. Mam też FW-190 D-9 w 1:32 w plastiku. W sumie to spodobała mi się praca z kartonem. dzięki swojej małej grubości można wykonać bardziej zbliżony do oryginału model, oczywiście chodzi tylko o niektóre aspekty jak głębokość wnęk podwozia i grubość pokrycia w kabinie. Oczywiście można pocienić plastik, ale nie jest to wcale takie proste jak się wydaje.
Obecnie skupiam się aby planowo zakończyć FOKĘ A-8 model ( marzec 2021)
z papieru niemalowany bo jest pięknie wydany , ale także w pełnej waloryzacji z malowaniem. Trochę jak Jacob, ale mam trochę inny pomysł na trasowanie linii podziału. Byłby to ogrom pracy aby to wykonać dobrze, więc myślałem też o czymś prostszym jak BF-109. Mam też FW-190 D-9 w 1:32 w plastiku. W sumie to spodobała mi się praca z kartonem. dzięki swojej małej grubości można wykonać bardziej zbliżony do oryginału model, oczywiście chodzi tylko o niektóre aspekty jak głębokość wnęk podwozia i grubość pokrycia w kabinie. Oczywiście można pocienić plastik, ale nie jest to wcale takie proste jak się wydaje.
Obecnie skupiam się aby planowo zakończyć FOKĘ A-8 model ( marzec 2021)
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
No szkoda, szkoda, bo SB2C-4 jest akurat wręcz wymarzonym modelem do takich mniej lub bardziej hybrydowych sklejań, ale oczywiście każdy następny model sklejany przez Ciebie będzie mnie cieszył.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Kupiłem na ostatniej wyprzedaży na aliexpress taką małą tokarkę modelarską. ( kupiłem też masę innych drobnych narzędzi jak pędzle, maty do ciecia i takie tam duperele) Cena tokarki 100 zł z przesyłką. Co dziwne miała opcje wysyłki z Czech więc skorzystałem i po 7 dniach przyszła. Jest to bardzo proste urządzenie, ale ma niewielkie rozmiary i jest idealna do moich zastosowań. Dla porównania mini tokarka proxxona kosztuje ok 2300 zł.
Przy okazji wklejam zdjęcie mojego stanowiska do pracy.
Co do modelu to zacząłem wykonywać łoże silnika i pokrywy wnęk od strony silnika.
Jednak po przypasowaniu silnika górne łoże wyszło trochę za krótkie więc trzeba je było rozciąć i wydłużyć
Zależało mi na tym aby górne mocowania łoża było połączone z kadłubem za pomocą takiego okucia jak na zdjęciu.
Dorobiłem tez imitację spawów , trochę drucika i surfacera i można było to pomalować.
Ten przedni element to oczywiście żywica eduarda. Jest tylko nałożony na łoże aby potem przy doklejaniu silnika z okaptowaniem była jeszcze możliwość regulacji.
To był najtrudniejszy etap budowy te wnęki podwozia i łoże silnika. Teraz to już z górki pójdzie
Obecnie pracuję nad magazynkami do KM i wypełnieniem tej pustej przestrzeni instalacjami.
Wcześniej pomalowany silnik nie podobał mi się i zmyłem cała farbę. Chodziło o to że kolor bloków cylindra wyszedł za ciemny po washowaniu.
Kupiłem sobie nowe metalizery MR hobby oraz Alcady II ( primer, baza i metalizery: dural, aluminium i białe aluminium ) obecnie robię próby co wyjdzie najlepiej.
Przy okazji wklejam zdjęcie mojego stanowiska do pracy.
Co do modelu to zacząłem wykonywać łoże silnika i pokrywy wnęk od strony silnika.
Jednak po przypasowaniu silnika górne łoże wyszło trochę za krótkie więc trzeba je było rozciąć i wydłużyć
Zależało mi na tym aby górne mocowania łoża było połączone z kadłubem za pomocą takiego okucia jak na zdjęciu.
Dorobiłem tez imitację spawów , trochę drucika i surfacera i można było to pomalować.
Ten przedni element to oczywiście żywica eduarda. Jest tylko nałożony na łoże aby potem przy doklejaniu silnika z okaptowaniem była jeszcze możliwość regulacji.
To był najtrudniejszy etap budowy te wnęki podwozia i łoże silnika. Teraz to już z górki pójdzie
Obecnie pracuję nad magazynkami do KM i wypełnieniem tej pustej przestrzeni instalacjami.
Wcześniej pomalowany silnik nie podobał mi się i zmyłem cała farbę. Chodziło o to że kolor bloków cylindra wyszedł za ciemny po washowaniu.
Kupiłem sobie nowe metalizery MR hobby oraz Alcady II ( primer, baza i metalizery: dural, aluminium i białe aluminium ) obecnie robię próby co wyjdzie najlepiej.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22 2020, 20:25 przez Mateusz Skałecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Obłęd. Muszę przyznać, iż pomimo, że od początku pokazywałeś dużą jakość, miałem obawy co do efektu końcowego, ale od dłuższego czasu oczekuję aktualizacji w tym wątku jak na najlepszy serial. Pięknie to wyglada i liczę na więcej relacji w Twoim wykonaniu - jest co podpatrywać!
Galeria: Bf-109E-4 AH
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Wygląda to świetnie. Muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem dwóch ostatnich aktualizacji. Już kilka lat temu planowałem podobną budowę, jednak odkładałem z obawy na ten właśnie etap. Tobie wyszedł doskonale. Także czekam na dalsze postępy z niecierpliwością.
Ciekawa ta tokarka głównie ze względu na cenę. Jak zrobisz testy to napisz jak to wygląda. No i oczywiście podrzuć link jak możesz, ja niestety w aliexpresie nie mogę się jakoś odnaleźć.
Pozdrawiam
Ciekawa ta tokarka głównie ze względu na cenę. Jak zrobisz testy to napisz jak to wygląda. No i oczywiście podrzuć link jak możesz, ja niestety w aliexpresie nie mogę się jakoś odnaleźć.
Pozdrawiam
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński