Kurcze. zaczynamy tu śmiecić. Po prostu nie z przechwalstwa a z sentymentu. Wróciły wspomnienia, bo byłem tam 11 lat temu... Chciałem też dać autorowi do zrozumienia, że w razie W... mam fotki... Może źle się wyraziłem. Może nawet niepotrzebnie...mr.jaro pisze: czw lut 11 2021, 13:44I bardzo dobrze! Tobie pozwolili, a ja sie pomylilem, bo nie lubie ludzi, ktorzy sie zbytnio przechwalaja, a dokladnie takie wrazenie na mnie robisz. A teraz proponuje skoncentrowac sie na ogladaniu relacji, bo jest na co patrzec.
FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Owszem, smiecimy, z mojej strony bez najmniejszej checi robienia zlosliwosci. Dajmy wiec sobie spokoj i ogladajmy, bo model naprawde przepieknie budowany.
Przepraszam, Mateusz. Juz siedze cicho.
Przepraszam, Mateusz. Juz siedze cicho.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Piotr ma oczywiście rację. Ze względu na poniesienie owiewki w przedniej części dla zachowania proporcji przedniego wiatrochronu ( ze względu na większą w modelu kartonowym szerokość kadłuba) ta osłona nie zachowuje linii prostej w kierunku ku tyłowi. Wynika to z tego że trzeba by ten element papierowy także przeprojektować i znowu trzeba by to pomalować, a ja tego już nie chciałem. Jest to prawie niewidoczne. Dla późnych wersji A-9 oraz D-9 owiewka i tak jest bardziej wypukła i tam w ogóle nie będzie widać tego efektu.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Prace nad silnikiem żywicznym Edurada dobiegają końca. Jako bazę dla kolorów okablowania posłużył oryginalny silnik znajdujący sięw muzeum w Londynie, oraz lista kolorów orurowania Luftwaffe.
Tłumaczenie Abgas – Spaliny - kolor czarny; Schmierstoff – Smar – Brązowy; Kraftstoff – Paliwo – Żółty, Kühlwasser – woda chłodząca – zielony , Feuerlöschmittel – Środki gaśnicze – czerwony; Luft – powietrze – niebieski
Osobiście nie lubię robić okablowania , ale nie maluję przewodów tylko staram się aby były już oryginalnie w kolorze bazowym. Używam tworzywa PLA i ABS do długopisów 3D ale tylko najlepszej jakości. Rozciągam nad świeczką i delikatnie przecieram papierem ściernym aby zlikwidować połysk.
Generalnie ten silnik Eduarda da się skleić. Ja kleiłem go w zasadzie 2 razy. Najważniejszą rzeczą to uzyskać zespolenie cylindrów na obwodzie aby zeszły się bez szpary. Jak widać nie do końca mi się to udało ale szpara nie będzie widoczna. Trzeba także pamiętać aby drobne rurki przykleić dopiero po przyklejeniu pierścienia chłodnicy oleju bo nie ma jak tego silnika złapać aby nie pourywać tych drobnych detali. Także z rurami wydechowymi trzeba uważać bo skurcz żywicy powoduje że trzeba je lekko naprostować.
Teraz czas na filtr oleju. Eduard nie do końca zrobił go poprawnie bo zrobił wyloty przewodów w górnej części filara a powinny być w dolnej. Takie górne wyloty są używane w silnikach replik ,ale nigdy nie widziałem na zdjęciach oryginałach samolotów górnego wylotu.
Tłumaczenie Abgas – Spaliny - kolor czarny; Schmierstoff – Smar – Brązowy; Kraftstoff – Paliwo – Żółty, Kühlwasser – woda chłodząca – zielony , Feuerlöschmittel – Środki gaśnicze – czerwony; Luft – powietrze – niebieski
Osobiście nie lubię robić okablowania , ale nie maluję przewodów tylko staram się aby były już oryginalnie w kolorze bazowym. Używam tworzywa PLA i ABS do długopisów 3D ale tylko najlepszej jakości. Rozciągam nad świeczką i delikatnie przecieram papierem ściernym aby zlikwidować połysk.
Generalnie ten silnik Eduarda da się skleić. Ja kleiłem go w zasadzie 2 razy. Najważniejszą rzeczą to uzyskać zespolenie cylindrów na obwodzie aby zeszły się bez szpary. Jak widać nie do końca mi się to udało ale szpara nie będzie widoczna. Trzeba także pamiętać aby drobne rurki przykleić dopiero po przyklejeniu pierścienia chłodnicy oleju bo nie ma jak tego silnika złapać aby nie pourywać tych drobnych detali. Także z rurami wydechowymi trzeba uważać bo skurcz żywicy powoduje że trzeba je lekko naprostować.
Teraz czas na filtr oleju. Eduard nie do końca zrobił go poprawnie bo zrobił wyloty przewodów w górnej części filara a powinny być w dolnej. Takie górne wyloty są używane w silnikach replik ,ale nigdy nie widziałem na zdjęciach oryginałach samolotów górnego wylotu.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Chyba zbyt uczciwy jestes, Mateusz. Jakbys nie napisal, to ja bym tej przerwy nie zauwazyl. Ale nawet z "przerwa" silnik pieknie wyszedl i na mnie robi wrazenie, ze zdecydowanie jest wart swojej, niezbyt niskiej ceny, szczegolnie w porownaniu z niemozliwym gniotem z zestawu Revell, ktory to nie tak dawno doprowadzal mnie do szewskiej pasjii.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
- Sklejacz Maciej
- Posty: 622
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Ręce i nogi się uginają...
a szczękę z podłogi zbieram. Rozsypały mi się zęby...
I na końcu to wszystko zabudujesz?
Obłędny jest efekt Twojej pracy.
Pozdrawiam.
a szczękę z podłogi zbieram. Rozsypały mi się zęby...
I na końcu to wszystko zabudujesz?
Obłędny jest efekt Twojej pracy.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Z tą zabudową silnika żywiczego wychodzą same problemy. Zacząłem wykonywać górne okaptowanie silnika i sobie przypasowałem.
Coś na oko segment chłodnicy oleju wystawał za bardzo do przodu. a samo okaptowanie było za krótkie. Pierścień chłodnicy wystawał o 2.1 mm za bardzo do przodu i nie jest to wina złej długości łoża silnika. Sprawdziłem wymarzy segmentu chłodnicy i okaptowania.
Generalnie segment okaptowania powinien w tej skali mieś długość 28,3mm a ma 26,7mm.
Porównanie długości okaptowania w stosunku do żywicznego
Pierścień chłodnicy powinien być długi na 9,94mm a ma 11,8mm
Całkowita długość zabudowy silnika od łoża powinna wymościć 59,4mm. Generalnie sam silnik Eduarda jest około 1,5mm za długi Jak widać u Halińskiego pierścień chłodnicy jest za długi a okaptowanie za krótkie, dochodzi do tego za długi silnik i sumarycznie całkowity wymiar zabudowy silnika wyszedł za długi. To strasznie raziło w oczy więc postanowiłem to poprawić. Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem
Rozwiązaniem było tylko zdjęcie pierścienia chłodnicy
Potem należało delikatnie odciąć kołnierz chłodnicy oleju a sam segment chłodnicy skrócić od strony większej średnicy
Tak będzie prawidłowo. Oczywiście należy także wysłużyć okaptowania silnika
Chyba najgorszy etap za mną.
Coś na oko segment chłodnicy oleju wystawał za bardzo do przodu. a samo okaptowanie było za krótkie. Pierścień chłodnicy wystawał o 2.1 mm za bardzo do przodu i nie jest to wina złej długości łoża silnika. Sprawdziłem wymarzy segmentu chłodnicy i okaptowania.
Generalnie segment okaptowania powinien w tej skali mieś długość 28,3mm a ma 26,7mm.
Porównanie długości okaptowania w stosunku do żywicznego
Pierścień chłodnicy powinien być długi na 9,94mm a ma 11,8mm
Całkowita długość zabudowy silnika od łoża powinna wymościć 59,4mm. Generalnie sam silnik Eduarda jest około 1,5mm za długi Jak widać u Halińskiego pierścień chłodnicy jest za długi a okaptowanie za krótkie, dochodzi do tego za długi silnik i sumarycznie całkowity wymiar zabudowy silnika wyszedł za długi. To strasznie raziło w oczy więc postanowiłem to poprawić. Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem
Rozwiązaniem było tylko zdjęcie pierścienia chłodnicy
Potem należało delikatnie odciąć kołnierz chłodnicy oleju a sam segment chłodnicy skrócić od strony większej średnicy
Tak będzie prawidłowo. Oczywiście należy także wysłużyć okaptowania silnika
Chyba najgorszy etap za mną.
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
No ale jak widze, ze srednicy silnika tez nie dostosowales do kartonu, wiec tu moze byc kolejny problem. Z tego co zauwazylem u siebie to zywiczny silnik jest za duzy, i to znacznie, do kartonowego okapotowania.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Średnica silnika jest właściwa. Klejąc pierścień chłodnicy z modelu bez problemu nasunął się on na żywiczy model chodnicy. Ten rysunek z wymiarami w wklejonym silnikiem nie jest mojego autorstwa. Tam faktycznie silnik jest za mały, autor tego obrazka popełnił błąd proporcji. W rzeczywistości cylindry silnika wystawały minimalnie poza obrys pierścienia chłodnicy, a blachy okaptowania z przodu wręcz dotykały cylindrów.
W miarę poprawny rysunek zabudowy silnika
Rzeczywiste wymiary silnika
Prawidłowe wymiary silnika i pierścienia chłodnicy wrzuciłem jeszcze raz na ten rysunek z wymiarami. Zaznaczyłem w skali wymiary w mm. I tak: średnica silnika powinna w tej skali wynosić 39.09mm. Pierścień chłodnicy średnica 37,8mm a początek łoża silnika 18,21mm. Dodatkowo na niebiesko prawidłowy wymiar długości silnika.
A teraz wymiary z modelu
Jak widać wszystkie wymiary są ok.
Generalnie to mam już dosyć tego dopasowywania żywicy do kartonu i kartonu do w miarę poprawnych wymiarów. Strasznie trudno było wykonać samo łoże silnika, tak aby silnik był w prawidłowej pozycji w pionie i poziomie. Nidy więcej takiej roboty.
W miarę poprawny rysunek zabudowy silnika
Rzeczywiste wymiary silnika
Prawidłowe wymiary silnika i pierścienia chłodnicy wrzuciłem jeszcze raz na ten rysunek z wymiarami. Zaznaczyłem w skali wymiary w mm. I tak: średnica silnika powinna w tej skali wynosić 39.09mm. Pierścień chłodnicy średnica 37,8mm a początek łoża silnika 18,21mm. Dodatkowo na niebiesko prawidłowy wymiar długości silnika.
A teraz wymiary z modelu
Jak widać wszystkie wymiary są ok.
Generalnie to mam już dosyć tego dopasowywania żywicy do kartonu i kartonu do w miarę poprawnych wymiarów. Strasznie trudno było wykonać samo łoże silnika, tak aby silnik był w prawidłowej pozycji w pionie i poziomie. Nidy więcej takiej roboty.
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 A-8 K.A. 2004 Waloryzowany
Uff. poprawione. Skróceniu uległ pierścień chłodnicy oraz także ten kołnierz stalowy bezpośrednio na chłodnicą
Oczywiście trzeba nieco wydłużyć okaptowanie bo powinno się kończyć na początku tej stopki nad wydechami.
Teraz działka i wypełnianie instalacjami za silnikiem.
Oczywiście trzeba nieco wydłużyć okaptowanie bo powinno się kończyć na początku tej stopki nad wydechami.
Teraz działka i wypełnianie instalacjami za silnikiem.