KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Ale klimat..., mikro-klimat Może jeszcze teczka z drugim śniadaniem gdzieś pod nogami. Albo chociaż termos, bo w gardle zasycha od kręcenia korbelką.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Jakub, tramwaj będzie otwarty, to nie wiem czy tej torby motorniczemu nikt "nie zawinie"....?
Korzystając z chwili wolna przed pracą zabrałem się za "drutologię". Jakoś ten etap w pracach przy pojazdach komunikacji zbiorowej szczególnie mi pasuje.
Określiłem kierunek w jakim będzie się poruszał wagon, w związku z tym pomosty po jednej ze stron zostały zablokowane...
I to na razie tyle..
Korzystając z chwili wolna przed pracą zabrałem się za "drutologię". Jakoś ten etap w pracach przy pojazdach komunikacji zbiorowej szczególnie mi pasuje.
Określiłem kierunek w jakim będzie się poruszał wagon, w związku z tym pomosty po jednej ze stron zostały zablokowane...
I to na razie tyle..
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
No dobra, teczkę z kanapką z salcesonem i termos z kawą zbożową Ci odpuszczę, ale co z "pogrzebaczem" do przerzucania zwrotnic? W każdym tramwaju obok motorniczego stał opary o ściankę taki kawał pręta do przestawiania wajchy w ulicy między szynami. Sądzę, że bez tego to nie masz co wyjeżdżać z zajezdni no chyba, że w Bydgoszczy zwrotnic nie było
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Nie w każdym obok motorniczego. W Krakowie ten pręt był umieszczany na zewnątrz tramwaju od przodu obok wystającego sprzęgu. Mam w głowie dzwięk trącego o inne części metalowe pręta w dwóch wersjach : słyszanego ze środka i z zewnątrz
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Gdzie moja precyzja wypowiedzi, właśnie chciałem napisać, że wszędzie tylko nie w Krakowie . Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. Ciekawe, że takie modele odświeżają co nieco w pamięci. Wydaje mi się, bo nie mam odpowiedniego zdjęcia niestety, ale coś jakby w zakamarkach pamięci łódzkiej, że te pręty miały nawet swoje stanowisko przy motorniczym w postaci wielce wyrafinowanego kawałka rury przyspawanego do podłogi w któren to ten otwór owy pręt był wstawian i miał jakiś zaczep na górze, żeby się nie wyfikał jak tramwajem bujało na prostej. Pamiętam szybką prostą tramwajową w Alei Mickiewicza, tam tory były tak koślawe na prostym odcinku, że doczepy zazwyczaj nie jechały, a merdały się za przednim wagonem . Trzeba było się dobrze trzymać.
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Ja tylko pamiętam, że ta wajcha była po prawej stronie motorniczego, bezpośrednio nad otworem/wycięciem w podłodze, umożliwiającym zastosowanie wajchy bez wysiadania z wagonu – nie zawsze to się udawało, oj nie zawsze...
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Muszę przyznać Heniu, że mnie zaskoczyłeś z tym otworem w podłodze. Nie miałem o nim pojęcia. Na żadnym zdjęciu też czegoś takiego nie widziałem. Z tego, co pamiętam, to motorniczy raczej wysiadał do tej operacji. Chociaż mogę źle kojarzyć, bo wówczas byłem małym ksykiem.... Nie mniej bardzo interesujący szczegół. Dzięki!
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
Tak przynajmniej było w wagonach łódzkiego (1000 mm) MPK...
Re: KONSTAL 2N I 5ND/na podst. MODELIK/1:25
w miastach Górnego Śląska nie widziałem tego rozwiązania ... a jeździłem trochę