[R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Witam ponownie.
Miało nie być relacji, ale jest, mam nadzieję, że zmobilizuje mnie do bardziej systematycznej pracy.
Na matę wziąłem model z wydawnictwa "Angraf model" nr 7/2017 Parowóz P3.1 projekt Adriana Wandtke.
Model szczegółowo opracowany, kupiłem części cięte laserem, przymierzyłem do wycinanki i ...No nic wydawnictwo załatwiło tę sprawę wzorowo, więc na tym koniec.
O eksploatacji mojego parowozu na PKP nie wiadomo prawie nic, wiadomo o 19 egzemplarzach przekazanych przez Niemcy, znamy ich niemieckie oznaczenia i to w zasadzie tyle. Przydzielono nowe polskie oznaczenia Oc1, ale nie wiadomo, czy któryś parowóz je dostał przed wycofaniem. Przekornie wybrałem ten właśnie okres i tak pomaluję swój model, nie ma zdjęć to nikt się nie ...
Używane w tym okresie parowozy miały pozostawione oryginalne niemieckie oznaczenia, zrywano lub zamalowywano tylko niemieckie wrony, a nie, czarne orły. Dodawano polskie orły na bokach budki maszynisty oraz z przodu i tyłu na belce zderzaków lub na drzwiach dymnicy czy tyle tendra, oznaczenie w formacie, w moim przypadku "P3 KAT 1608". Wybrałem sobie egzemplarz oznaczony KATTOWITZ 1608, bo wiadomo, że był na stanie lokomotywowni Warszawa w 1920 r.
Parowóz w Warszawie w czasie wojny z sowietami nie musiał być wzorowo utrzymany, mógł być odstawiony z racji zużycia i takiego właśnie chcę zrobić.
Jeśli chodzi o relację, to początek fotografowany niestety telefonem, następne etapy postaram się wrócić do mojego Canona. Pierwsza zdjęcie to kilka posklejanych części, nic ciekawego
Dla mnie najciekawsze zaczyna się wraz z malowaniem, koła do pomalowania bieżni trzeba dokładnie wyszlifować
Później z zapałem wziąłem się za brudzenie, zostałem zbesztany, no to poczyściłem.
Koła dostały docelową patynę.
No, to na dzisiaj tyle.
Miało nie być relacji, ale jest, mam nadzieję, że zmobilizuje mnie do bardziej systematycznej pracy.
Na matę wziąłem model z wydawnictwa "Angraf model" nr 7/2017 Parowóz P3.1 projekt Adriana Wandtke.
Model szczegółowo opracowany, kupiłem części cięte laserem, przymierzyłem do wycinanki i ...No nic wydawnictwo załatwiło tę sprawę wzorowo, więc na tym koniec.
O eksploatacji mojego parowozu na PKP nie wiadomo prawie nic, wiadomo o 19 egzemplarzach przekazanych przez Niemcy, znamy ich niemieckie oznaczenia i to w zasadzie tyle. Przydzielono nowe polskie oznaczenia Oc1, ale nie wiadomo, czy któryś parowóz je dostał przed wycofaniem. Przekornie wybrałem ten właśnie okres i tak pomaluję swój model, nie ma zdjęć to nikt się nie ...
Używane w tym okresie parowozy miały pozostawione oryginalne niemieckie oznaczenia, zrywano lub zamalowywano tylko niemieckie wrony, a nie, czarne orły. Dodawano polskie orły na bokach budki maszynisty oraz z przodu i tyłu na belce zderzaków lub na drzwiach dymnicy czy tyle tendra, oznaczenie w formacie, w moim przypadku "P3 KAT 1608". Wybrałem sobie egzemplarz oznaczony KATTOWITZ 1608, bo wiadomo, że był na stanie lokomotywowni Warszawa w 1920 r.
Parowóz w Warszawie w czasie wojny z sowietami nie musiał być wzorowo utrzymany, mógł być odstawiony z racji zużycia i takiego właśnie chcę zrobić.
Jeśli chodzi o relację, to początek fotografowany niestety telefonem, następne etapy postaram się wrócić do mojego Canona. Pierwsza zdjęcie to kilka posklejanych części, nic ciekawego
Dla mnie najciekawsze zaczyna się wraz z malowaniem, koła do pomalowania bieżni trzeba dokładnie wyszlifować
Później z zapałem wziąłem się za brudzenie, zostałem zbesztany, no to poczyściłem.
Koła dostały docelową patynę.
No, to na dzisiaj tyle.
Tyma - Kompletnie się na tym nie znam, więc chętnie się tym zajmę. - dobrze tutaj pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
- pawelelka77
- Posty: 424
- Rejestracja: pn kwie 11 2011, 8:12
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ/BYSŁAW/TUCHOLA
- x 108
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Nie znam się na modelach kolejowych ale ta odłażąca czerwona farba wygląda rewelacyjnie. Tak z ciekawości..... Przed malowaniem bieżni na docelowy kolor, czym ją pokryłeś?
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Najlepsze koła kolejowe jakie widziałem. Świetnie zrobione i realizm na najwyższym poziomie. Czekam na postępy.
Napisałbys jak osiągnąłeś ten efekt odłażącej farby. Genialne.
Napisałbys jak osiągnąłeś ten efekt odłażącej farby. Genialne.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Super będzie oglądać Twoją budowę w relacji na Forum. Będzie co podziwiać.
Pozwól, że zapytam, inż. Fujita Tanaki - kto to taki?
Pozwól, że zapytam, inż. Fujita Tanaki - kto to taki?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: śr kwie 29 2015, 8:09
- x 1
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Z tym zbesztaniem to bez przesady
Miło będzie oglądać relację w większym ładzie niż na facebooku :-)
Miło będzie oglądać relację w większym ładzie niż na facebooku :-)
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
A dlaczego niestety ?pawlo100 pisze:to początek fotografowany niestety telefonem
Zdjęcia z mojego telefonu, który na pewno nie był jakoś specjalnie drogi bo to służbowy telefon wychodzą całkiem przyzwoicie. Kiedyś robiłem w jakiejś katedrze zatopionej w półmroku zdjęcia aparatem fotograficznym ("automat") oraz telefonem("komóka") i na tych pierwszych prawie nic nie było widać a na tych z komórki i owszem.
Co do złuszczenia farby to faktycznie świetnie to wygląda i z początku miałem obiekcję, że przecież tak to może na jakimś parowozie czekającym na złomowanie wyglądać a nie na jeżdżącym egzemplarzu ale doczytałem jakie jest założenie i obiekcja się ulotniła.
Nie ulotniło się jednak z mojej pamięci wzrokowej wspomnienie parowozu Tp1-18 - stojącego niedaleko miejsca gdzie mieszkam - w stanie po renowacji
i po 7 latach stania pod chmurką
I jak widać na ostatnim zdjęciu kolor czerwony bardzo wyblakł więc może w modelu nie powinien być aż tak intensywny choć zdaję sobie sprawę że wtedy model będzie wyglądał tak samo żałośnie jak oryginał i nie będzie "cieszył oka".
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Witam.
pawelelka77 Bieżnia, jak i całe koło zostało nasączone CA i przeszlifowane na błysk. Mam taką "tokareczkę-samoróbkę" zapinam tam koło i bieżnię szlifuję polerką montowaną w drugiej wiertareczce .Gdzieś czytałem o pokrywaniu powierzchni przed kładzeniem metalizera, czarną błyszczącą farbą, ja tego nie robiłem.
rowin To sposoby modelarzy plastikowych, farba akrylowa kładziona na lakier do włosów, czy płyny do chipingu, później po przeschnięciu przecierana umoczonym w wodzie pędzlem. Będę niedługo malował zbiornik powietrza, to jak się uda to zrobię krótki poradnik.
jacob Inż. Fuita Tanaka to szef komisji repartycyjnej, która zajmowała się przejęciem od zaborców kontyngentów lokomotyw i wagonów. Dopiero po zakończeniu pracy komisji można było przejąć na stan PKP taboru zaborców. Dzięki życzliwości inż. Tanaki tabor pruski był przejęty najszybciej, bo w ciągu trzech lat, był też najbardziej przydatny.
ArturoKoguczczini Nie byłeś jedyny.
Tempest Najczęstszy jest pogląd, że tabor jest utrzymany wzorowo, bo tak nakazuje etos kolejarzy; mam trochę inny pogląd.
Obecnie na liniach "muzealnych" gdzie sprzęt obsługują pasjonaci tak faktycznie jest, ale kiedy byłem np. w Wolsztynie, gdzie prowadzono normalny ruch rozkładowy, gdy nie ma czasu na dopucowanie sprzętu, to parowozy wyglądały na mocno sfatygowane.
pawelelka77 Bieżnia, jak i całe koło zostało nasączone CA i przeszlifowane na błysk. Mam taką "tokareczkę-samoróbkę" zapinam tam koło i bieżnię szlifuję polerką montowaną w drugiej wiertareczce .Gdzieś czytałem o pokrywaniu powierzchni przed kładzeniem metalizera, czarną błyszczącą farbą, ja tego nie robiłem.
rowin To sposoby modelarzy plastikowych, farba akrylowa kładziona na lakier do włosów, czy płyny do chipingu, później po przeschnięciu przecierana umoczonym w wodzie pędzlem. Będę niedługo malował zbiornik powietrza, to jak się uda to zrobię krótki poradnik.
jacob Inż. Fuita Tanaka to szef komisji repartycyjnej, która zajmowała się przejęciem od zaborców kontyngentów lokomotyw i wagonów. Dopiero po zakończeniu pracy komisji można było przejąć na stan PKP taboru zaborców. Dzięki życzliwości inż. Tanaki tabor pruski był przejęty najszybciej, bo w ciągu trzech lat, był też najbardziej przydatny.
ArturoKoguczczini Nie byłeś jedyny.
Tempest Najczęstszy jest pogląd, że tabor jest utrzymany wzorowo, bo tak nakazuje etos kolejarzy; mam trochę inny pogląd.
Obecnie na liniach "muzealnych" gdzie sprzęt obsługują pasjonaci tak faktycznie jest, ale kiedy byłem np. w Wolsztynie, gdzie prowadzono normalny ruch rozkładowy, gdy nie ma czasu na dopucowanie sprzętu, to parowozy wyglądały na mocno sfatygowane.
Tyma - Kompletnie się na tym nie znam, więc chętnie się tym zajmę. - dobrze tutaj pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Witam ponownie.
Koła prawie gotowe, następna będzie ostoja, lasery obklejone kartonem, nasączone CA przeszlifowane, poobklejane gdzie się da nitami i śrubami rożnej wielkości. Dwie warstwy farby przedzielone lakierem do włosów i przetarte, by pokazać spękania i spodnią warstwę. Ostoja malowana pędzlem, nie zależało mi na gładkiej powierzchni, no i nie trzeba niczego maskować taśmą, wybaczcie trochę niechlujne tło na pierwszych zdjęciach.
Ponieważ montaż wszystkich elementów do ostoi wymaga ciągłego jej dotykania a co za tym idzie ścierania lakieru, to postanowiłem zrobić podstawkę montażową. Zamontowałem ostoję w podstawce i rzeczywiście jest łatwiej.
Koła prawie gotowe, następna będzie ostoja, lasery obklejone kartonem, nasączone CA przeszlifowane, poobklejane gdzie się da nitami i śrubami rożnej wielkości. Dwie warstwy farby przedzielone lakierem do włosów i przetarte, by pokazać spękania i spodnią warstwę. Ostoja malowana pędzlem, nie zależało mi na gładkiej powierzchni, no i nie trzeba niczego maskować taśmą, wybaczcie trochę niechlujne tło na pierwszych zdjęciach.
Ponieważ montaż wszystkich elementów do ostoi wymaga ciągłego jej dotykania a co za tym idzie ścierania lakieru, to postanowiłem zrobić podstawkę montażową. Zamontowałem ostoję w podstawce i rzeczywiście jest łatwiej.
Ostatnio zmieniony pt kwie 14 2023, 5:59 przez pawlo100, łącznie zmieniany 1 raz.
Tyma - Kompletnie się na tym nie znam, więc chętnie się tym zajmę. - dobrze tutaj pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
Pozdrawiam
Paweł
ORP Żubr,Wodnik,Pruski Parowóz T3,Ls410D
-
- Posty: 479
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
Elegancko, taką robotę to ja lubię oglądać.
Re: [R] Parowoz P3.1 czekając na raport inż. Fujita Tanaki
świetny ten obrotnik roboczy