[R/G] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Najbardziej widoczne jest niespasowanie zaokrąglonych górnych elementów bocznej części owiewki a szczególnie tej z prawej strony. Nie wiem czym przyklejałeś te ramki do wytłoczki ale myślę, że skorygowanie przez wycięcie ząbka nie powinno być bardzo trudne jeśli tylko klej nie trzyma zbyt mocno i odklei się od wytłoczki. Ostrzem skalpela/nożyka podważasz/podcinasz/odklejasz "ząbek" ramki a potem delikatnie odcinasz. Aby zmniejszyć szansę na uszkodzenie owiewki przy odcięciu ząbka wsuwasz pod ząbek cienki pasek np. blaszki z puszki.
Ostatnio zmieniony czw lut 29 2024, 19:40 przez jhradca, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
a właśnie, czym lepisz ramki do plexi?
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
I to jest konkret. Kupię do następnego. A będzie kilka kopułek do zrobieniaMateusz Skałecki pisze: ↑śr lut 28 2024, 22:54 ...Polecam kupić sobie dobrej jakości materiał PET 0,5mm, ja używam firmy Bayer MaterialScience pod nazwą handlową Vivak. Dobre są także folie APET firmy TUFOL lub TUPET...
Do klejenia ramek do folii mam dwie opcje. Wg mojej absolutnie subiektywnej opinii, obie bardzo dobre:
Klej Microscale i klej kupiony na konkursie od Maćka Herbuta.
Oba bardzo dobre. Dla mnie, ze wskazaniem na Mocroscale, ale być może dlatego, że dłużej go już używam i opanowałem obsługę.
Tymczasem kolejny krok. Już bardziej "po ludzku" (nie taka cienka) tylna część owiewki:
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
- Lukson 1982
- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
- Lokalizacja: Szamotuły
- x 10
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Chyba muszę zmienić okulary na nowe... Dla mnie wygląda świetnie! Wewnętrzną część ramki odpuszczasz? Z tego co kojarzę była w innym kolorze, ja zrezygnowałem z tego. To pierwsza kabina jaką tłoczyłem i wyszła mówiąc delikatnie średnio.
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Przecież widać, że się źle schodzą. jhradca to dobrze wypunktował. Może coś jeszcze spróbuję przy tym pogrzebać, ale to się zobaczy.
Wewnętrzne ramki będę wklejał. Niestety mają taki sam rozmiar ja zewnętrzne, co z góry przesądza, że nie będą pasować. Powinny być pomniejszone. Potnę na kawałki.
Na obwodzie części stałych owiewki trzeba je będzie extremalnie zeszlifować w klin (lub nawet pominąć) żeby całość ładnie przylegała do kadłuba. Muszę też pamiętać, żeby w ferworze walki nie przykleić owiewki przed dodaniem trzech brakujących elementów wnętrza kabiny
W niedzielę, mam nadzieję, osłona będzie przymocowana do kadłuba
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Microscale świetny nabytek. Nabyłem kilka lat temu, jak Grzegorz o nim kiedyś wspomniałeś.. Wydajny ? Tak, pewnie. Jasne! dopóki nie wylało mi się pół buteleczki, po przypadkowym machnięciu łokciem.. przedtem było go dość sporo jeszcze
Moje galerie i relacje - https://kartonowe-hobby.pl/galeria-i-relacje/
Mój kanał na YouTube - https://www.youtube.com/@kartonowe-hobby
Mój kanał na YouTube - https://www.youtube.com/@kartonowe-hobby
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Popracowane
Rzut oka na kabinę. Przyklejona tylna stała część. W środku doszedł celownik oraz dwie wajchy na burtach pod krawędzią - nie wiem do czego, ale umiejscowienie sugeruje awaryjny zrzut owiewki. W wycinance są tylko narysowane na burcie. Zamalowałem rysunek i wyciągnąłem je do 3D:
Niestety plan zrobienia zamkniętej owiewki spalił na panewce. Będzie odsunięta lub uchylona. Powodem jest brak możliwości dopasowania wiatrochronu z limuzyną do tylnej części. Tylna stała część owiewki jest za niska, jeżeli zechcemy umieścić przednią część we wcięciach dla niej przewidzianych.
Lukson, jakie jest Twoje doświadczenie z tą owiewką?
Tłoczyłeś ją jako jeden element?
W każdym bądź razie wiatrochron już oddzielony:
Nic nie robiłem z nie schodzącymi się ząbkami na łukach, bo paradoksalnie, podklejenie wewnętrznych ramek spowodowało, że nierówności wizualnie się "rozmyły"
Od środka. Widać ścięcie w przedniej części, żeby siadła na kadłubie bez gigantycznej szpary:
Rzut oka na kabinę. Przyklejona tylna stała część. W środku doszedł celownik oraz dwie wajchy na burtach pod krawędzią - nie wiem do czego, ale umiejscowienie sugeruje awaryjny zrzut owiewki. W wycinance są tylko narysowane na burcie. Zamalowałem rysunek i wyciągnąłem je do 3D:
Niestety plan zrobienia zamkniętej owiewki spalił na panewce. Będzie odsunięta lub uchylona. Powodem jest brak możliwości dopasowania wiatrochronu z limuzyną do tylnej części. Tylna stała część owiewki jest za niska, jeżeli zechcemy umieścić przednią część we wcięciach dla niej przewidzianych.
Lukson, jakie jest Twoje doświadczenie z tą owiewką?
Tłoczyłeś ją jako jeden element?
W każdym bądź razie wiatrochron już oddzielony:
Nic nie robiłem z nie schodzącymi się ząbkami na łukach, bo paradoksalnie, podklejenie wewnętrznych ramek spowodowało, że nierówności wizualnie się "rozmyły"
Od środka. Widać ścięcie w przedniej części, żeby siadła na kadłubie bez gigantycznej szpary:
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Fakt, mimo nie ścinania ząbków jest lepiej wizualnie. Ja jednakowoż bym podciął te ząbki tyle, że teraz wystarczy tylko same koniuszki i będzie Ki-100 plus
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
A ja nie
Ryzyko uszkodzenia folii zbyt wysokie.
Wiatrochron przyklejony:
I w całości. Z wiatrochronem zaczyna przypominać samolot :
Czas na podwozie.
pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
- WiatremCzesany
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz maja 31 2020, 14:50
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [R] Kawasaki Ki-100 Goshikisen (GPM 1/33)
Jako początkującego modelarza poraża mnie czystość cięcia i spasowania elementów. U mnie podczas cięć (zwłaszcza małych elementów) karton się "strzępi".
Pana praca jest niesamowita
Pana praca jest niesamowita