Ceva pisze: śr mar 27 2024, 19:49
Czyżby to oznaczało,
że model jest opracowany metodą na dwie wręgi?
Poza tymi trzema segmentami samolocik ma jeszcze ogon i wlot powietrza więc trudno powiedzieć, że jest projektowany na dwie wręgi. Niemniej faktycznie w tym elemencie są projektowane dwie wręgi. Rozwiązanie niecelowe wg mnie.
Tak to wygląda na rysunku:
Oczywiście wypuściłem już sobie ząbki.
Uważam, że wycięcie WPS-ów powinno nastąpić przed wklejeniem szkieletu, a nie po jak wskazuje instrukcja. Żeby to bezpiecznie zrobić trzeba dokleić sąsiednie segmenty. Moim zdaniem rzecz jasna.
Na czas przyklejania tylnego segmentu wsadziłem kliny, żeby unieruchomić kształt:
Potem są już zbędne, bo sklejone bcg segmenty są całkiem samonośne i kształt się trzyma.
Pewnie jeszcze nakleję na "podłużnicę" 1,5 mm podwyższenie. Planuję odkleić owalny element "podstawy" owiewki za pilotem od szkieletu i podnieść go o 1,5 mm do krawędzi oklejki:
Choć prawdopodobnie jest to operacja niepotrzebna, gdyż wydaje się, że to miejsce nie będzie widoczne pod owiewką. Folia kończy się bowiem znacznie wcześniej. Ale mimo to plan zamierzam wykonać.
No i przyklejony tylny segment. Tylna wręga pomniejszona, ząbki wypuszczone. Nie umiem na dwie wręgi
:
Kolejnym krokiem będzie wycięcie otworów w segmencie kabinowym. Ciekawe czy trafią na właściwe miejsca wnęk
Dowiem się wkrótce
EDIT
Ceva, a z tym, że wręga wchodzi na wcisk, chodziło mi o to że pasuje obwodem do segmentu. Czyli jest dobra. Bo pomyślałem, że może przy składaniu wycinanki do druku pomniejszyli offsetowe kartki ze szkieletem. Ale nie. Nadal nie pojmuję dlaczego szkielet kabinowy jest tak pomniejszony
. To znaczy rozumiem ale nie pojmuję