[R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Cały czas, nieustająco – podwozie.
Mocowanie zawieszenia kół nośnych do kadłuba:
Kolejno – komplet głównych elementów, sklejone podzespoły.
Efekt końcowy powyżej. A tak wygląda komplet elementów:
Mocowania kół podtrzymujących:
Aby mocowanie było stabilne, w środek wklejone zostały papierowe rurki.
Kolejno – kompletny element i rodzinka.
A tak wyglądają mocowania kół napędowych.
Wszelkie narożniki przy żebrach itp. - zalewane wikolem (imitacja odlewów).
Jeszcze trochę podwozia zostało...
Mocowanie zawieszenia kół nośnych do kadłuba:
Kolejno – komplet głównych elementów, sklejone podzespoły.
Efekt końcowy powyżej. A tak wygląda komplet elementów:
Mocowania kół podtrzymujących:
Aby mocowanie było stabilne, w środek wklejone zostały papierowe rurki.
Kolejno – kompletny element i rodzinka.
A tak wyglądają mocowania kół napędowych.
Wszelkie narożniki przy żebrach itp. - zalewane wikolem (imitacja odlewów).
Jeszcze trochę podwozia zostało...
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Mała aktualizacja, ale istotna – ostatnie elementy podwozia.
Odbijacze:
Amortyzatory:
Haki:
Haki wykonane z tekturki piwnej. Zgrubnie wycięty kształt, elementy nasączone SG a następnie szlifowanie dremelkiem, pilnikami diamentowymi, papierem ściernym.
Pozostałe elementy chyba nie wymagają większego komentarza.
Odbijacze:
Amortyzatory:
Haki:
Haki wykonane z tekturki piwnej. Zgrubnie wycięty kształt, elementy nasączone SG a następnie szlifowanie dremelkiem, pilnikami diamentowymi, papierem ściernym.
Pozostałe elementy chyba nie wymagają większego komentarza.
- Sklejacz Maciej
- Posty: 618
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 110
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Dla mnie nie do osiągnięcia , a dla moich oczu miód.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Powstaje bryła kadłuba.
Najpierw powycinałem płyty:
Boczne są rozcięte na pierwszym zdjęciu, bo tylna część była cieńsza od przedniej.
Generalnie grubość płyt odpowiada grubości pancerza w skali.
Od wewnętrznej strony nakleiłem paski dystansowe, aby łatwiej było połączyć płyty ze sobą, żeby gdzieś się nie pozapadały. Pod górną płytą dodałem pierścień, który powinien zapobiec wichrowaniu tego delikatnego elementu z wielką dziurą w środku.
Jeszcze w stanie luźnych płyt powklejałem:
- na przodzie kadłuba – zgrubienia które będą częścią odlewanych, narożnych osłon przekładni,,
- na tyle – mocowanie koła napinającego, element był pionowy w przeciwieństwie do pochylonych ścian bocznych,
- połączenie dwóch części bocznych ścian.
Dodałem też już część spawów z wikolu.
Ostatnie zdjęcia to sklejona wanna, powklejane wzmocnienia, które usztywnią kadłub i zapobiegną wichrowaniu przy dalszej obróbce. Na razie od góry przykleiłem tylko środkowy element, aby spiąć bryłę w całość. Pozostałe elementy będą sukcesywnie doklejane po dodaniu elementów wyposażenia, np. łatwiej będzie na luźnej płycie przykleić i obrobić osłonę km-u.
Najpierw powycinałem płyty:
Boczne są rozcięte na pierwszym zdjęciu, bo tylna część była cieńsza od przedniej.
Generalnie grubość płyt odpowiada grubości pancerza w skali.
Od wewnętrznej strony nakleiłem paski dystansowe, aby łatwiej było połączyć płyty ze sobą, żeby gdzieś się nie pozapadały. Pod górną płytą dodałem pierścień, który powinien zapobiec wichrowaniu tego delikatnego elementu z wielką dziurą w środku.
Jeszcze w stanie luźnych płyt powklejałem:
- na przodzie kadłuba – zgrubienia które będą częścią odlewanych, narożnych osłon przekładni,,
- na tyle – mocowanie koła napinającego, element był pionowy w przeciwieństwie do pochylonych ścian bocznych,
- połączenie dwóch części bocznych ścian.
Dodałem też już część spawów z wikolu.
Ostatnie zdjęcia to sklejona wanna, powklejane wzmocnienia, które usztywnią kadłub i zapobiegną wichrowaniu przy dalszej obróbce. Na razie od góry przykleiłem tylko środkowy element, aby spiąć bryłę w całość. Pozostałe elementy będą sukcesywnie doklejane po dodaniu elementów wyposażenia, np. łatwiej będzie na luźnej płycie przykleić i obrobić osłonę km-u.
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Pięknie, ale co to za „ryż” pod pancerzem na trzecim zdjęciu od końca?
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Eeee... To przedział silnikowy.
Ten pojazd był na biopaliwo
Ten pojazd był na biopaliwo
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Trochę dłubaniny przy kadłubie za mną.
Zacząłem od budowy osłony przekładni z przodu. Pociągnięta wikolem, który po podeschnięciu był uderzany twardym pędzlem w celu oddania faktury odlewu. Dodałem numery formierskie z drutu.
Klejone na BCG, zalewane delikatnie SG.
Potem dodałem wszystkie elementy dna kadłuba, mocowania wałków skrętnych – tu trzeba było położyć spawy z wikolu. Dokleiłem też kątowniki do mocowania błotników – też spawy, tylko punktowe.
Reszta prac koncentrowała się na sklejeniu kolejnych płyt pancernych. Zanim przykleiłem płyty do kadłuba, najpierw dodawałem inne elementy, jak osłona km-u, pospawane paski i pierścienie zabezpieczające. Wszystkie elementy wymagały ułożenia spawów. Łatwiej je było nakładać, jak płyty były luzem.
Generalnie można by rzec, że ten odcinek poświęcony był spawaniu. Nie ze wszystkich spawów jestem super zadowolony, ale generalnie ujdą w tłoku. Problem generalnie był z długimi odcinkami, ale to chyba nie jest nowość.
A teraz zdjęcia:
Zacząłem od budowy osłony przekładni z przodu. Pociągnięta wikolem, który po podeschnięciu był uderzany twardym pędzlem w celu oddania faktury odlewu. Dodałem numery formierskie z drutu.
Klejone na BCG, zalewane delikatnie SG.
Potem dodałem wszystkie elementy dna kadłuba, mocowania wałków skrętnych – tu trzeba było położyć spawy z wikolu. Dokleiłem też kątowniki do mocowania błotników – też spawy, tylko punktowe.
Reszta prac koncentrowała się na sklejeniu kolejnych płyt pancernych. Zanim przykleiłem płyty do kadłuba, najpierw dodawałem inne elementy, jak osłona km-u, pospawane paski i pierścienie zabezpieczające. Wszystkie elementy wymagały ułożenia spawów. Łatwiej je było nakładać, jak płyty były luzem.
Generalnie można by rzec, że ten odcinek poświęcony był spawaniu. Nie ze wszystkich spawów jestem super zadowolony, ale generalnie ujdą w tłoku. Problem generalnie był z długimi odcinkami, ale to chyba nie jest nowość.
A teraz zdjęcia:
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Wspaniale to wygląda.
W kwestii „spawania” wikolem - czy nie byłoby łatwiej gdyby ten klej trochę jakąś farbką akwarelową zabarwić przed nakładaniem w celu poprawienia widoczności „spawu" podczas tego „spawania” ? Pewnie właściwości klejące nie uległyby pogorszeniu.
W kwestii „spawania” wikolem - czy nie byłoby łatwiej gdyby ten klej trochę jakąś farbką akwarelową zabarwić przed nakładaniem w celu poprawienia widoczności „spawu" podczas tego „spawania” ? Pewnie właściwości klejące nie uległyby pogorszeniu.
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
Niby tak, ale wikolu, lekko rozcieńczonego, używam do wielu rzeczy. Musiałbym sobie odlać tylko na spawy...
I tak zaraz by był wyschnięty.
I tak zaraz by był wyschnięty.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz sie 11 2024, 18:35
Re: [R] M24 CHAFFE by QŃ – od podstaw
A ja qurna proszę Qonia o wyjaśnienie jak Se projektujesz,jak kawie na ławie albo chłopu w polu
Pozdrawiam
Pozdrawiam