FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
No dla mnie nie osiągalne takie wykonanie, moim znajomym się podoba lecz ja wiem że tutaj to pokazać to istny wstyd.
-
- Posty: 475
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 99
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Witam po długiej przerwie. Generalnie to zabrałem się do tego modelu od złej strony. Trzeba było najpierw przemyśleć jak zrobić poprawną skorupę kadłuba i ewentualnie poprawić błędy geometrii.
Ale o tym za chwilę.
Po długich poszukiwaniach na chińskich portalach udało mi się zdobyć wreszcie gładki papier barwiony w masie który będzie lepiej się naddawał niż ten fakturowany papier Verdigris. Szlifowanie i przebarwienia tego papieru to był koszmar.
Dodatkowo prawie idealnie pasuje do odcieni kolorów użytych w wycinance co widać na zdjęciu poniżej. Oczywiście będę musiał na nowo zrobić klapy, na szczęście zrobiłem tylko 1 sztukę.
Chcę wykonać instalację MW-50 wewnątrz kadłuba oraz zdjąć dolne pokrywy zbiorników paliwa co sprawia, że muszę pobyć się większości szkieletu (zakreskowane obszary na rysunku poniżej)
Tak to będzie wyglądało
Pomysł jest taki, aby zrobić taką kanapkę sklejoną z dwóch warstw poszycia. Wewnętrzna będzie z papieru barwionego w masie a zewnętrza z wycinanki. W tym celu zamodelowałem sobie ten model w 3D zgodnie z opracowaniem. Dodatkowo postanowiłem poprawić geometrię modelu.
Głównie chodzi o zwężenie kadłuba w jego przedniej części. W tym opracowaniu jest on za szeroki, około 3,1 mm przy przednim wiatrochronie. Da się to skorygować i nie wpłynie to na połączenie skrzydło kadłub, gdyż w miejscu polaczenia ze skrzydłem kadłub jest w miarę ok. Poniżej rzuciłem mniej więcej porównanie na przekroju przy kaemach oraz przekroje kadłuba. Na czerwono wręgi
w wycinanki a na niebiesko prawidłowy przekrój kadłuba. Należy pamiętać, że do tego czerwonego obrysu doszłyby jeszcze 2 warstwy poszycia.
Na model 3D z opracowania narzuciłem poprawną geometrię (żółty kolor) Ta żółta bryła jest pomniejszona mniej więcej o 2 grubości papieru. Na zbliżeniu widać porównanie w stosunku do geometrii modelu.
Teraz wydruk 3D, na takim szablonie tym będę formował 2 warstwy kadłuba. Warstwa wewnętrza będzie odpowiednio przesunięta, aby zachować sztywność połączenia. Niestety tablicę przyrządów będę musiał także zmniejszyć po szerokości. Ale to nie problem. Tyle na dziś.
Ale o tym za chwilę.
Po długich poszukiwaniach na chińskich portalach udało mi się zdobyć wreszcie gładki papier barwiony w masie który będzie lepiej się naddawał niż ten fakturowany papier Verdigris. Szlifowanie i przebarwienia tego papieru to był koszmar.
Dodatkowo prawie idealnie pasuje do odcieni kolorów użytych w wycinance co widać na zdjęciu poniżej. Oczywiście będę musiał na nowo zrobić klapy, na szczęście zrobiłem tylko 1 sztukę.
Chcę wykonać instalację MW-50 wewnątrz kadłuba oraz zdjąć dolne pokrywy zbiorników paliwa co sprawia, że muszę pobyć się większości szkieletu (zakreskowane obszary na rysunku poniżej)
Tak to będzie wyglądało
Pomysł jest taki, aby zrobić taką kanapkę sklejoną z dwóch warstw poszycia. Wewnętrzna będzie z papieru barwionego w masie a zewnętrza z wycinanki. W tym celu zamodelowałem sobie ten model w 3D zgodnie z opracowaniem. Dodatkowo postanowiłem poprawić geometrię modelu.
Głównie chodzi o zwężenie kadłuba w jego przedniej części. W tym opracowaniu jest on za szeroki, około 3,1 mm przy przednim wiatrochronie. Da się to skorygować i nie wpłynie to na połączenie skrzydło kadłub, gdyż w miejscu polaczenia ze skrzydłem kadłub jest w miarę ok. Poniżej rzuciłem mniej więcej porównanie na przekroju przy kaemach oraz przekroje kadłuba. Na czerwono wręgi
w wycinanki a na niebiesko prawidłowy przekrój kadłuba. Należy pamiętać, że do tego czerwonego obrysu doszłyby jeszcze 2 warstwy poszycia.
Na model 3D z opracowania narzuciłem poprawną geometrię (żółty kolor) Ta żółta bryła jest pomniejszona mniej więcej o 2 grubości papieru. Na zbliżeniu widać porównanie w stosunku do geometrii modelu.
Teraz wydruk 3D, na takim szablonie tym będę formował 2 warstwy kadłuba. Warstwa wewnętrza będzie odpowiednio przesunięta, aby zachować sztywność połączenia. Niestety tablicę przyrządów będę musiał także zmniejszyć po szerokości. Ale to nie problem. Tyle na dziś.
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
No i się w końcu doczekałem postępu Jestem pod ogromnym wrażeniem jak daleko jest posunięta modyfikacja bryły modelu. Jak zamierzasz zmodyfikować poszycie zewnętrzne, w obszarze w którym zmieniasz przekrój kadłuba? Nie boisz się rozjazdów? Z niecierpliwością czekam na efekty!
-
- Posty: 475
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 99
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Generalnie problem dotyczy przedniej części przy owiewce. Pierścień chłodnicy ma już prawidłowe wymiary. Przy owiewce poszycie jest tak ukształtowane że to zwężenie nie wpływa na ewentualne rozjazdy. Nie pisałem o tym ale, poszycie będzie rozcinane na łączeniach blach, bo będę też robił nitowanie całego modelu (tylko otworki, odpuszczam sobie kulki BGA) Takie kawałki poszycia z otworkami łatwiej przykleić jak są mniejsze kawałki poszycia, ale model wymaga pełnego podposzycia, również ma skrzydłach.