FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

WALDAS
Posty: 101
Rejestracja: ndz lip 27 2008, 23:14
Lokalizacja: CZŁUCHÓW
x 1

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: WALDAS »

No dla mnie nie osiągalne takie wykonanie, moim znajomym się podoba lecz ja wiem że tutaj to pokazać to istny wstyd.
Mateusz Skałecki
Posty: 475
Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
x 99

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mateusz Skałecki »

Witam po długiej przerwie. Generalnie to zabrałem się do tego modelu od złej strony. Trzeba było najpierw przemyśleć jak zrobić poprawną skorupę kadłuba i ewentualnie poprawić błędy geometrii.
Ale o tym za chwilę.
Po długich poszukiwaniach na chińskich portalach udało mi się zdobyć wreszcie gładki papier barwiony w masie który będzie lepiej się naddawał niż ten fakturowany papier Verdigris. Szlifowanie i przebarwienia tego papieru to był koszmar.
Dodatkowo prawie idealnie pasuje do odcieni kolorów użytych w wycinance co widać na zdjęciu poniżej. Oczywiście będę musiał na nowo zrobić klapy, na szczęście zrobiłem tylko 1 sztukę.
Obrazek

Chcę wykonać instalację MW-50 wewnątrz kadłuba oraz zdjąć dolne pokrywy zbiorników paliwa co sprawia, że muszę pobyć się większości szkieletu (zakreskowane obszary na rysunku poniżej)
Obrazek
Tak to będzie wyglądało
Obrazek
Obrazek

Pomysł jest taki, aby zrobić taką kanapkę sklejoną z dwóch warstw poszycia. Wewnętrzna będzie z papieru barwionego w masie a zewnętrza z wycinanki. W tym celu zamodelowałem sobie ten model w 3D zgodnie z opracowaniem. Dodatkowo postanowiłem poprawić geometrię modelu.

Głównie chodzi o zwężenie kadłuba w jego przedniej części. W tym opracowaniu jest on za szeroki, około 3,1 mm przy przednim wiatrochronie. Da się to skorygować i nie wpłynie to na połączenie skrzydło kadłub, gdyż w miejscu polaczenia ze skrzydłem kadłub jest w miarę ok. Poniżej rzuciłem mniej więcej porównanie na przekroju przy kaemach oraz przekroje kadłuba. Na czerwono wręgi
w wycinanki a na niebiesko prawidłowy przekrój kadłuba. Należy pamiętać, że do tego czerwonego obrysu doszłyby jeszcze 2 warstwy poszycia.
Obrazek
Obrazek

Na model 3D z opracowania narzuciłem poprawną geometrię (żółty kolor) Ta żółta bryła jest pomniejszona mniej więcej o 2 grubości papieru. Na zbliżeniu widać porównanie w stosunku do geometrii modelu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz wydruk 3D, na takim szablonie tym będę formował 2 warstwy kadłuba. Warstwa wewnętrza będzie odpowiednio przesunięta, aby zachować sztywność połączenia. Niestety tablicę przyrządów będę musiał także zmniejszyć po szerokości. Ale to nie problem. Tyle na dziś.
Obrazek
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2
Awatar użytkownika
Kedzier
Posty: 205
Rejestracja: wt gru 12 2006, 15:11
x 106

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kedzier »

No i się w końcu doczekałem postępu :D Jestem pod ogromnym wrażeniem jak daleko jest posunięta modyfikacja bryły modelu. Jak zamierzasz zmodyfikować poszycie zewnętrzne, w obszarze w którym zmieniasz przekrój kadłuba? Nie boisz się rozjazdów? Z niecierpliwością czekam na efekty!
Awatar użytkownika
gk
Posty: 2996
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 887

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Podziwiam. Wszystko.
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Mateusz Skałecki
Posty: 475
Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
x 99

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mateusz Skałecki »

Kedzier pisze: pn lis 04 2024, 19:12 Jak zamierzasz zmodyfikować poszycie zewnętrzne, w obszarze w którym zmieniasz przekrój kadłuba? Nie boisz się rozjazdów?
Generalnie problem dotyczy przedniej części przy owiewce. Pierścień chłodnicy ma już prawidłowe wymiary. Przy owiewce poszycie jest tak ukształtowane że to zwężenie nie wpływa na ewentualne rozjazdy. Nie pisałem o tym ale, poszycie będzie rozcinane na łączeniach blach, bo będę też robił nitowanie całego modelu (tylko otworki, odpuszczam sobie kulki BGA) Takie kawałki poszycia z otworkami łatwiej przykleić jak są mniejsze kawałki poszycia, ale model wymaga pełnego podposzycia, również ma skrzydłach.
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2
ODPOWIEDZ