FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

Awatar użytkownika
QN
Posty: 1116
Rejestracja: czw gru 04 2003, 8:29
Lokalizacja: Stasi Las
x 166

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: QN »

Tylko patrzeć i się uczyć...
Awatar użytkownika
Sklejacz Maciej
Posty: 623
Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
Lokalizacja: Inna piaskownica
x 114

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sklejacz Maciej »

Słów brak... Nic więcej powiedzieć się nie da. :shock:
Pozdrawiam. :D
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)

już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
Mateusz Skałecki
Posty: 482
Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
x 102

Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mateusz Skałecki »

Kolejne etapy budowy, rozcinanie segmentów i nitowanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W miejscach zmiany koloru, gdzie będzie kabina, poszycie wewnętrze musi być także zrobione z połączenia na styk dwóch kolorowych arkuszy.
Identyczna sytuacja po stronie zewnętrznej tam, gdzie będzie oprofilowanie skrzydła konieczne doklejenie kolorowego arkusza.
Obrazek
Obrazek

I tak to wyszło. Taka kanapka dwuwarstwowa sklejona na klej BCG musi sobie na kopcie wysychać około 2 dni! Jak za szybko ściągniecie to wam się powykręca.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czas na wypełnianie skorupy. Najpierw element za kabiną pilota.
Oto porównanie poprawionej geometrii tej części (czerwone linie) z oryginalną częścią
Obrazek

Kilka sklejanych ba BCG arkuszy szarego papieru zapewni odpowiednią sztywność
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na tym szarozielonym papierze kulki BGA są w zasadzie niewidoczne, więc nie będę ich wciskał, ale na ciemnoszarym są fanie widocznie. Jak wdać nie robię wszystkich dziurek, bo tam i tak będzie owiewka kabiny i to by była niepotrzebna robota.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać w tylnej części nie wszystko jest idealnie, ale tam z racji zwężenia segmentów kadłub chciał iść w górę więc musiałem wprowadzać niewielkie korekty kształtu poszycia. Tam i tak owiewka kabiny zasłoni te niedokładności.
Przyłożyłem sobie owiewkę z modelu plastikowego Hasegawy aby sprawdzić poprawność kształtu kadłuba. Jest ok.
Obrazek
Obrazek
Następnym krokiem będzie robienie wręg i podłużnic wewnątrz skorupy. Trzeba także przemyśleć
i wzmocnić przednią cześć segmentu pod montaż skrzydła i silnika.
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2
ODPOWIEDZ