FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Tylko patrzeć i się uczyć...
- Sklejacz Maciej
- Posty: 623
- Rejestracja: ndz wrz 08 2013, 9:51
- Lokalizacja: Inna piaskownica
- x 114
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Słów brak... Nic więcej powiedzieć się nie da.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
obecnie zamrożony:Iskander M (MZKT 79300 Astrolog)
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
już po: ORP Krakowiak, T-72M, Opel Blitz 3,6S, SdKfz 233.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 102
Re: FW-190 D-9 JV44 1:33 Waloryzowany Haliński
Kolejne etapy budowy, rozcinanie segmentów i nitowanie.
W miejscach zmiany koloru, gdzie będzie kabina, poszycie wewnętrze musi być także zrobione z połączenia na styk dwóch kolorowych arkuszy.
Identyczna sytuacja po stronie zewnętrznej tam, gdzie będzie oprofilowanie skrzydła konieczne doklejenie kolorowego arkusza.
I tak to wyszło. Taka kanapka dwuwarstwowa sklejona na klej BCG musi sobie na kopcie wysychać około 2 dni! Jak za szybko ściągniecie to wam się powykręca.
Czas na wypełnianie skorupy. Najpierw element za kabiną pilota.
Oto porównanie poprawionej geometrii tej części (czerwone linie) z oryginalną częścią
Kilka sklejanych ba BCG arkuszy szarego papieru zapewni odpowiednią sztywność
Na tym szarozielonym papierze kulki BGA są w zasadzie niewidoczne, więc nie będę ich wciskał, ale na ciemnoszarym są fanie widocznie. Jak wdać nie robię wszystkich dziurek, bo tam i tak będzie owiewka kabiny i to by była niepotrzebna robota.
Jak widać w tylnej części nie wszystko jest idealnie, ale tam z racji zwężenia segmentów kadłub chciał iść w górę więc musiałem wprowadzać niewielkie korekty kształtu poszycia. Tam i tak owiewka kabiny zasłoni te niedokładności.
Przyłożyłem sobie owiewkę z modelu plastikowego Hasegawy aby sprawdzić poprawność kształtu kadłuba. Jest ok.
Następnym krokiem będzie robienie wręg i podłużnic wewnątrz skorupy. Trzeba także przemyśleć
i wzmocnić przednią cześć segmentu pod montaż skrzydła i silnika.
W miejscach zmiany koloru, gdzie będzie kabina, poszycie wewnętrze musi być także zrobione z połączenia na styk dwóch kolorowych arkuszy.
Identyczna sytuacja po stronie zewnętrznej tam, gdzie będzie oprofilowanie skrzydła konieczne doklejenie kolorowego arkusza.
I tak to wyszło. Taka kanapka dwuwarstwowa sklejona na klej BCG musi sobie na kopcie wysychać około 2 dni! Jak za szybko ściągniecie to wam się powykręca.
Czas na wypełnianie skorupy. Najpierw element za kabiną pilota.
Oto porównanie poprawionej geometrii tej części (czerwone linie) z oryginalną częścią
Kilka sklejanych ba BCG arkuszy szarego papieru zapewni odpowiednią sztywność
Na tym szarozielonym papierze kulki BGA są w zasadzie niewidoczne, więc nie będę ich wciskał, ale na ciemnoszarym są fanie widocznie. Jak wdać nie robię wszystkich dziurek, bo tam i tak będzie owiewka kabiny i to by była niepotrzebna robota.
Jak widać w tylnej części nie wszystko jest idealnie, ale tam z racji zwężenia segmentów kadłub chciał iść w górę więc musiałem wprowadzać niewielkie korekty kształtu poszycia. Tam i tak owiewka kabiny zasłoni te niedokładności.
Przyłożyłem sobie owiewkę z modelu plastikowego Hasegawy aby sprawdzić poprawność kształtu kadłuba. Jest ok.
Następnym krokiem będzie robienie wręg i podłużnic wewnątrz skorupy. Trzeba także przemyśleć
i wzmocnić przednią cześć segmentu pod montaż skrzydła i silnika.