Jak działa mechanizm silników pneumatycznych?*
Moderator: kartonwork
Jak działa mechanizm silników pneumatycznych?*
Zauważyłem że silniki pneumatyczne po uruchomieniu można zatrzymać wkładająć palce miedzy łopatki śmigła i gaz przestaje nim obracać czy ktos wie jak działa ten mechaniz lub wie gdzie znaleźdz jego plany bo chce to odwzorować ?
Silnik na CO2 ma pojemności ~0.2ccm a mocy tyle co tk napłakał więc go można zatrzymać.
Najmniejszy spalinowy jaki miałem w ręku miał 1ccm i zdarzyło mi się go tak zatrzymać a prawdę mówiąc nie zdąrzyłem cofnąć ręki podczas rozruchu, ale mi i tak porządnie przywalił po paluchach.
(Największy od jakiego dostałem po łapach to 2,5ccm)
Szcęśliwie obyło się beż okaleczeń ale gdybyś spróbował tej sztuki z jakimkolwiek silnikiem spaliwowym na obrotach mógłbyć kręcić "Teksańską masakrę silnikiem spalinowym cz 4"
Wracając do adremu silniki na co2 mają niskie obroty ale zato spory moment obrotowy, stąd biorą im się przerośnięte śmigła, a rtakzwany mechaniżm zatrzymania wynika z samej konstrukcji tego silnika.
Tłok w swoim górnym położeniu otwiera zawór dolotowy gazu, jęsli zatrzymasz silnik zanim otworzy dolot to będzie stał do chwili gdy nie poruszysz śmigłem, ot i cała filozofia.
Najmniejszy spalinowy jaki miałem w ręku miał 1ccm i zdarzyło mi się go tak zatrzymać a prawdę mówiąc nie zdąrzyłem cofnąć ręki podczas rozruchu, ale mi i tak porządnie przywalił po paluchach.
(Największy od jakiego dostałem po łapach to 2,5ccm)
Szcęśliwie obyło się beż okaleczeń ale gdybyś spróbował tej sztuki z jakimkolwiek silnikiem spaliwowym na obrotach mógłbyć kręcić "Teksańską masakrę silnikiem spalinowym cz 4"
Wracając do adremu silniki na co2 mają niskie obroty ale zato spory moment obrotowy, stąd biorą im się przerośnięte śmigła, a rtakzwany mechaniżm zatrzymania wynika z samej konstrukcji tego silnika.
Tłok w swoim górnym położeniu otwiera zawór dolotowy gazu, jęsli zatrzymasz silnik zanim otworzy dolot to będzie stał do chwili gdy nie poruszysz śmigłem, ot i cała filozofia.
Wszyscy chcą Twego dobra, nie daj go sobie odebrać,
- SeventhSon
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz wrz 12 2004, 1:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Chełm
zasada działania silnika na CO2
Witam. Osobiście posiadam silnik produkcji rosyjskiej na CO2 i jego zadsada działania polega na wykorzystaniu energii pochodzącej z rozprężania sie gazu. rozdzielaczem jest prosty zawór oparty na kulce i trzpieniu umieszczonym na tłoku.
Po prostu: tłok w górnym położeniu trzpieniem unosi kulkę, która otwiera otwór i CO2 leci do środka. Po napełnieniu- nie ma reduktora, więc Co2 jest sprężony! przestrzeni pomiędzy tłokiem a ściankami cylindra i "Głowicy (w końcu jest w niej zawór!) tłok porusz się w dół i uwalnia kulkę, która pod ciśnieniem Co2 odcina jego dopływ.
Gaz się dalej rozprężą, aż tłok zejdzie w pewne położenie i odsłoni otwory w "Bloku silnika"- zawory wylotowe- przez które opróżniana jest komora, a tłok siłąbezwładności wędruje dalej do dolnego martwego położenia i potem znów wędruje do góry wykorzystując bezwładność śmigła.....
I od początku.
Każdego dnia znajduję coś, co budzi moje ździwienie i zaciekawienie