Podczas moich nieśmiałych prób tłoczenia nagrzewałem folię nad kuchenną płytą ceramiczną.pszyman pisze: Nie mam w domu gazu,
Spitfire Mk. IX w barwach PSP - for Victory
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Grzegorz Nowak (W)
- Posty: 242
- Rejestracja: wt cze 03 2003, 23:47
- Lokalizacja: Łódź-Wieluń
też miałem kłopot, jak teraz patrzę na gotowy model to widzę że to oprofilowanie jest w części przedniej za wąskie o ok. 2 mm - przynajmniej u mie tak wyszo i od spodu wydaje się być za krótkie o ok. 3mm, ale ten spód zlekceważyłem, bo podzial kolorów kamufl/błekit wyszedł i tak zgodnie z podziałem kolorów na skrzydle ...
pozdr!
pozdr!
nie każdy święty garnki lepi
Dokładnie u mnie było tak samo. Część od ogona pasuje super, ale nie mogłem naciągnąć tak żeby ten jasnoszary pasek (czerwone strzałki) zachodził na dolną część centropłata. Przedłużyłem to o ok 3 mm i pasuje.Grzegorz Nowak (W) pisze: oprofilowanie jest w części przedniej za wąskie o ok. 2 mm - przynajmniej u mie tak wyszo i od spodu wydaje się być za krótkie o ok. 3mm
Widać różnice w kamuflażu?.......
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311
I lecimy dalej. Nie podobał mi sie tamten kadłub BS 403 więc go skasowałem. Zrobiłem jeszcze raz. Ale przez to robie jeden krok do przodu i dwa w tył. Był prototyp, była seria informacyjna. Pomyślałem więc że należy prace usprawnić i zaczynam produkcję seryjną. Pierwsza seria będzie liczyc dwa samoloty a druga cztery a co! A więc doszedł jeszcze ZeFirek ML 116. Segmenty jeszcze nie sklejone dlatego w pionie.
Ostatnio zmieniony czw mar 25 2004, 23:27 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311
- Grzegorz Nowak (W)
- Posty: 242
- Rejestracja: wt cze 03 2003, 23:47
- Lokalizacja: Łódź-Wieluń
Jakie dziwne zależności czasami występują. Na produkcję Spitfire`ów wpływ ma wzrost VATu w budownictwie. Zamiast kleić model muszę wstawiać okna a jest ich ok. 20 w całym domu. No i przy okazji malowanie, trzeba spieszyć się z remontem ehhhhhh.
Model nie wychodzą mi tak jak chce. Drukuje na bloku technicznym. Jest on dobry do formowania, ładnie się kształtuje ale jest stosunkowo cienki . Problem polega na tym że przy nacisku np. podczas dociskaniu segmentów przy sprawdzaniu czy pasują - wręgi wyłażą na kartonie. Może użyć grubszego kartonu? Jest ogromny problem przy spasowaniu pierwszego segmentu (od śmigła). Wręga jest za duża trzeba ją o ok. 1mm zeszlifować, no właśnie o te ok. cała rzecz się rozbija. Czasami oklejka jest tak zmaltretowana od ciągłego przymierzania ze trzeba ja wyrzucić i robić na nowo : (. Efekt końcowy takiego robienia na oko nie jest zadawalający... no cóż celem tego przedsięwzięcia jest zrobienie kolekcji Spitfire`ów w barwach Polskich Sił Powietrznych a nie idealnego modelu i na tym się teraz skupie.
Model nie wychodzą mi tak jak chce. Drukuje na bloku technicznym. Jest on dobry do formowania, ładnie się kształtuje ale jest stosunkowo cienki . Problem polega na tym że przy nacisku np. podczas dociskaniu segmentów przy sprawdzaniu czy pasują - wręgi wyłażą na kartonie. Może użyć grubszego kartonu? Jest ogromny problem przy spasowaniu pierwszego segmentu (od śmigła). Wręga jest za duża trzeba ją o ok. 1mm zeszlifować, no właśnie o te ok. cała rzecz się rozbija. Czasami oklejka jest tak zmaltretowana od ciągłego przymierzania ze trzeba ja wyrzucić i robić na nowo : (. Efekt końcowy takiego robienia na oko nie jest zadawalający... no cóż celem tego przedsięwzięcia jest zrobienie kolekcji Spitfire`ów w barwach Polskich Sił Powietrznych a nie idealnego modelu i na tym się teraz skupie.
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
J-311