*[Relacja/Samolot] Budowa COLEOPTERE (Quest)

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

Awatar użytkownika
Slawek
Posty: 55
Rejestracja: wt kwie 01 2003, 17:43
Lokalizacja: Montreal (W-wa)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Slawek »

To prawda co mowisz Juniorze, w szkole lotniczej mialem takiego profesorka, zakochanego w lotnictwie przed era silnikow odrzutowych i on zawsze mowil ze to co dzis widac to nie samoloty a rakiety, silnik padnie i samolot runie w ziemie, jego ulubionym i bardzo trafnym przykladem byl F-104. Silnik z pol metra srednicy, a rozpietosc lekko ponad 6m, prawdziwy pocisk odrzutowy :)

Tylko wydaje mi sie ze z tymi ptakami troszke przesadziles, ruch zkrzydel zostal zbadany wiele lat temu, moze jakies detale nie sa znane, ale ogolnie teoretyczne i praktyczne badania tego tematu juz mialy miejsce. A nawet ostatio czytalem, to jest niesamowite, bo co to mowisz o ptakach to ja slyszalem o owadach i wlasnie podobno owady nie uzywaja aerodynamiki z doslownym slowa znaczeniu zeby latac, tzn roznice cisnien, a bardziej na zasadzie opierania i odpychania sie na powietrzu. Tak przeczytalem, nie wiem na ile to jest prawda, bo przecierz wioslo ktore dziala na zasadzie "odpychania sie", dziala wedlug praw hydrodynamiki.
Pozdrawiam,
Slawek
Junior II
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 10 2003, 22:18

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Junior II »

Oczywiscie , ze zostalo to juz przez opisane w opaslych tomach przez roznych badaczy , ale nie zostalo to wyjasnione do konca i sa to tylko rozwazania teoretyczne , ktore sie oczywiscie probuje potwierdzic czy zastosowac w konstrukcjach lotniczych.
To podobna sprawa jak z fotosynteza , wszyscy naukowcy niby wiedza o co chodzi , a nikt tego nie potrafi zrobic.
Ale , rzeczywiscie , czemu nie odzywaja sie fachowcy od latania , aby wyjasnic nam wektory na obreczy ?
Czyzby polecieli po ksiazki do piwnicy albo dzwonia do profesorow na katedrze fizyki ?
Jak sie juz dowiecie , to dajcie ugryzc z placka wiedzy
:twisted: :twisted: ;-)
Awatar użytkownika
pszyman
Posty: 227
Rejestracja: sob mar 08 2003, 18:20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pszyman »

Zaczalem w koncu skladac wszystko do kupy. Mam nadzieje , ze wydawca zadba o wypraske kabiniki. Sporo musialem sie nagimnastykowac aby ja adoptowac z innego modelu. Jej pierwsza czesc wykonalem z celofanu w ktory zapakowana byla wytloczka dla Gripena. Frytek cos kiedys wspominal, ze uzywa do tego folii z opakowan kaset video. Na moje to to samo. Druga czesc udalo sie wyciac wlasnie ze wspomnianej kabinki do Gripena z MM. Ze zdjec ktore zamiescil Okonek wynika, ze kabinka otwierala sie jako calosc. Coz, ze wzgledu na brak gotowej wytloczki zrobilem to troszke inaczej, tak bylo mi latwiej a i model wyglada ladniej ;). Jestem juz na finiszu, zostalo praktycznie do wykonania podwozie.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 21 2003, 12:14 przez pszyman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pszyman
Posty: 227
Rejestracja: sob mar 08 2003, 18:20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pszyman »

Prace nad CNECMA C 450-01 Coleoptere dobiegly konca. Model sklaja sie po prostu swietnie. Koncowy efekt na zdjeciach.

Kliknij fotke aby zobaczyc wiecej zdjec.
Obrazek
bleriot

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bleriot »

Może się narażę ale szczerze mówiąc ten model wcale mi się nie podoba. Nie mówię o projekcie i wykonaniu bo te są super, ale o samym "samolocie". Takie coś nigdy nie powinno latać. To po prostu obraża moje uczucia.
ODPOWIEDZ