Relacja z budowy Blitza GPM

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

Relacja z budowy Blitza GPM

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Zamieszczam moja pierwsza relacje(nie bardzo orientuje się w obsłudze forum). Na warsztacie mam min. Opla Blitza z GPM. Skleiłem dopiero niecałą ramę. Kleiła sie OK. Jedyny błąd to za szerokie poprzeczki ramy. Trzeba podłubac w podłużnicach.Rama jest tak skonstruowana że jej prawidłowe sklejenie jest łatwe.W modelu kolejnosc budowy nie do końca zgadza się z numeracją(ale bardziej niż w Fordzie Tfc z Modelika)Model jest kreślony ręcznie, waloryzowany. Autor pomyslał o beczkach i kanistrach. Ze strony GPM wydrukowałem dodatkowo wiadro i szkrzynię

Niedługo wrzucę pare zdjec
Ostatnio zmieniony czw cze 17 2004, 13:03 przez paperman, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

Galeria

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Przy okazji mam pytanie(jestem tu nowy)Jak mozna założyc własną galerie :?:
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 20 2004, 23:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jawer »

Z nie cierpliwością będę czekał na zdjecia z Twojej relacji bo też dłubię Opla (wydanie pierwsze nie waloryzowane). Napisz którą wersję robisz?
Ja narazie stanąłem na ramie i z braku czasu nie zapowiada się bym ruszył dalej. Powodzenia.

Pozdro dla Wszystkich
Awatar użytkownika
Łukasz K.
Posty: 925
Rejestracja: wt paź 07 2003, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz K. »

Galerię zakłada się tak.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Robię skrzyniowego wielkie dzięki za informacje o galerii
Ostatnio zmieniony czw cze 17 2004, 13:04 przez paperman, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Dzisiaj wstawię zdjęcia. Po zakończeniu może jakis mały film.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Zamieszczam zdjęcia. Widac że rama wyszła poprawnie co umozliwi dalsze bezproblemowe sklejanie. Nie jest ona jednak idealna.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Ten Italeri bedzie mi słuzył w razie problemów. Na razie problemów nie miałem. Zauważyłem natomiast niezgodności w poprzeczkach. Niestety obawiamiam się że to Italeri ma rację
Ostatnio zmieniony czw cze 17 2004, 13:05 przez paperman, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Coś troszkę jakby zbyt wcześnie ferujesz wyroki ... paperman :haha:

O ile się orientuję to trudne jest porównywanie dwu tak różnych konstrukcji .

Ale być może się mylę . Znałem opracowanie GPM "Opel Blitz" w wersji sanitarnej . Skrzyniowej nie widziałem . Wydaje się że to była wersja z napędem na tylną oś . Jak się mylę to mnie poprawisz .

Natomiast jeśli się nie mylę to ITALERI opracowywało "Blitz Fire Engine" na podstawie pojazdu odrestaurowanego przez pana Milana Toupalika z Kutnej Hory / Czechy / ... i był to pojazd z napędem na obie osie .

To zupełnie inne konstrukcje i porównywanie ich , choćby tylko poprzeczek ramy , raczej mija się z celem .

Tak więc , jeśli naprawdę sie nie mylę , to może GPM ma rację ? :chytry:
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

O Fire Engine nie słyszałem Mój to na pewno Firetruck(mam model i opakowanie pod reką)Napęd tez jest na tylna oś. Może wypuscili dwa modele :?: Twierdzę że Italeri ma rację bo poprzeczki mają bardziej realistyczny wygląd. Chociaż mogę się mylić. Moze były dwie ramy
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
ODPOWIEDZ