Relacja z budowy Blitza GPM

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
wisa
Posty: 129
Rejestracja: czw kwie 15 2004, 16:49
Lokalizacja: Elbląg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wisa »

Wujku, w opracowaniu GPM są obie wersje, do wyboru. Obie ciekawie się prezentują, ale sanitarka jest bardziej cool.........
GCBA w montażowni :)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Ach ... o to ci chodzi paperman . O uproszczony w modelu papierowym , w porównaniu z plastikowym , wygląd elementów ...

Ale zawsze tak jest i przynajmniej dla Wujka nie jest to zaskoczeniem i nie stanowi o obniżeniu wartości "kartonówki" .
Oczywiście że fajnie jest poprawiać .
Wujki poprawiaczy cenią najbardziej . Tylko tak trudno być pewnym zmian .

Więc "knuj i kombinuj" paperman . Wujki będą po Twojej stronie . hej . :D
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Żeby nie byc gołosłownym zamiesczam zdjęcie opakowanie a wkrótce zamieszcze zdjecie przedniej osi. Widac tam że naped był tylko na tył
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Nie zamieszczaj ... Wujek nie podejmuje się dyskusji na temat błędów ITALERI . Za dużo o nich wie . Wcześniej podałem prawdziwą nazwę tej konstrukcji .

Założyłeś relację o klejeniu modelu kartonowego . Zmień więc poprzeczki i fertig . Nie chcę Ci odbierać radości klejenia .

Uśmiech ... i jedź dalej .
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Juz teraz nie poprawię :( przyklejone do ramy. Ale mam jeszcze drugiego którego chce skleić jako sanitarkę. Może tam ;-)
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Postanowiłem rozwiać swoje wątpliwości i poszukałem w internecie. Znalazłem informacje o Oplu Blitzie Firetrucku numer seryjny 778 skala 1:24(posiadany przeze mnie zestaw) a nie znalazłem nic o Fire Engine. A więc moje wątpliwości nie rozwiały się a wręcz przeciwnie. o co tu chodzi :?:
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

A chodzi o to, że po niemiecku taki pożarniczy Opel nazywa się zupełnie inaczej. I jeden przetłumaczy nazwę na "firetruck" a inny na "fire engine".

Trzeba też pamiętać, że samochody Opel Blitz bardzo ładnie prezentowały się w wizjerach alianckich celowników - dlatego niewiele ich zostało.
Ich dokumentacja była łakomym kąskiem (jak każda dokumentacja techniczna III Rzeszy) dla zdobywców i podstawą do własnych ich opracowań.
Dlatego dziś mogą się pojawiać problemy z ustaleniem stanu faktycznego.
Przyznaję jednak, że nie tłumaczy to z błędów gigantów w rodzaju Trumpeter czy Italieri.
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Oprócz nidopasownych poprzeczek jest jeszcze jeden błąd.Uchwyty na resory w większości pasują jednak przednie uchwyty tylnych resorów przyklejane są pod poprzeczkami.Trzeba je docinać. W tej sytuacji element usztywniający też nie pasuje. Ja swoje uchwyty wzmocnie kropelką bo jakoś trzeba.
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Jak przerabiasz to masz od Wujka zdjęcia mocowań tylnych resorów oryginału ...
Część stałą i "pływającą" . Na skrócone poprzeczki nie patrz , skracano je dla różnych wersji pojazdu . Zdjęcia ścisnąłem strasznie , ale widać to co miało być widać .

Miłej zabawy paperman :)
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Dodam jeszcze jedynie mały komentarz abyś się nie poczuł urażony Wujkową pisaniną .
Nie podważam wartości tego co robisz ... bo widzę że się bardzo starasz . Naprawde to widzę .
Ale odradzam Ci bezkrytyczna wiarę w to że co "niepolskie" to musi być lepsze . "Niepolskie" jest czasem straszliwym "chłamem" .
Tylko o tym nie wiemy , więc się o tym nie mówi .

Odłóż lepiej ten ITALERI . Szukaj , znajduj i wierz własnym oczom . Bez kompleksów .

Wujek Andrzej .
ODPOWIEDZ