Coś starego
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Hmm ...
wlasnie to jest najlepsze ...
W Wojsku Polskim II RP istnialy TRZY pojazdy o oznaczeniu Wz. 34 )
Jeden to byl : samochod kolowo-gasienicowy, a dwa pozostale, to samochody opancezone, jeden kolowy a drugi kolowo-gasienicowy, z tym, ze wersja kolowo-gasienicowa byla "niezbyt udana" i przekonstruowywana na zwykle kolowe - ale o ile mi wiadomo w 39 jeszcze kilka takich kolowo-gasienicowych bylo.
wlasnie to jest najlepsze ...
W Wojsku Polskim II RP istnialy TRZY pojazdy o oznaczeniu Wz. 34 )
Jeden to byl : samochod kolowo-gasienicowy, a dwa pozostale, to samochody opancezone, jeden kolowy a drugi kolowo-gasienicowy, z tym, ze wersja kolowo-gasienicowa byla "niezbyt udana" i przekonstruowywana na zwykle kolowe - ale o ile mi wiadomo w 39 jeszcze kilka takich kolowo-gasienicowych bylo.
Niestety Cieciwa mylisz się. Ten samochód opancerzony kołowo-gąsienicowy miał oznaczenie Wz.28. Dopiero po przebudowie go na czysto kołowy otrzymał oznaczenie Wz.34cieciwa pisze: W Wojsku Polskim II RP istnialy TRZY pojazdy o oznaczeniu Wz. 34 )
Jeden to byl : samochod kolowo-gasienicowy, a dwa pozostale, to samochody opancezone, jeden kolowy a drugi kolowo-gasienicowy, z tym, ze wersja kolowo-gasienicowa byla "niezbyt udana" i przekonstruowywana na zwykle kolowe - ale o ile mi wiadomo w 39 jeszcze kilka takich kolowo-gasienicowych bylo.
Messer nie wykluczone ....messer pisze: [...]
Niestety Cieciwa mylisz się. Ten samochód opancerzony kołowo-gąsienicowy miał oznaczenie Wz.28. Dopiero po przebudowie go na czysto kołowy otrzymał oznaczenie Wz.34
Ale cos mi gdzies sie kołacze oznaczenie Wz.34/I i z. 34/II - ale moge sie mylic ...
To nie sa moje ulubione pojazdy
RODZINA PF621 do ktorej naleza wsztskie pojazdy z tych co wymieniliscie obejmuje:
Polski Fiat 621 - model podstawowy,
Wz. 34 - samochod kolowo-gasienicowy,
Wz. 34 - warsztat,
Wz. 34 - nadwozie krotki,
Wz. 34 - ciagnik artyleryjski [C4P] to ten z pierwszych serii produkcyjnych
C4P - ciagnik artyleryjski
PF 621/75 - samobiezna armata plot 75 mm [jakis francuski typ]
Do tego dochodza rozne nie produkowane seryjne pojazdy, jak np. sanitarki, generatory dymu, wyciagarki balonowe, pojazdy strazy pozarnej [choc te byly karosowane w cywilu]
Oraz prototypy, jak np PF621 4x6
Polski Fiat 621 - model podstawowy,
Wz. 34 - samochod kolowo-gasienicowy,
Wz. 34 - warsztat,
Wz. 34 - nadwozie krotki,
Wz. 34 - ciagnik artyleryjski [C4P] to ten z pierwszych serii produkcyjnych
C4P - ciagnik artyleryjski
PF 621/75 - samobiezna armata plot 75 mm [jakis francuski typ]
Do tego dochodza rozne nie produkowane seryjne pojazdy, jak np. sanitarki, generatory dymu, wyciagarki balonowe, pojazdy strazy pozarnej [choc te byly karosowane w cywilu]
Oraz prototypy, jak np PF621 4x6
Jeśli chodzi o te oznaczenia, to masz racje. Z tym, że występowały tak naprawdę trzy oznaczenia dla Wz.34, mianowicie:cieciwa pisze: Ale cos mi gdzies sie kołacze oznaczenie Wz.34/I i z. 34/II - ale moge sie mylic ...
Wz.34 - silnik Citroen i tylny most z samochodu FIAT 614
Wz.34-I - silnik FIAT 108 i tylny most samochodu FIAT 614
Wz.34-II - silnik ulepszony FIAT 108 i tylny most z samochodu FIAT 618
To są najważniejsze różnice pomiędzy tymi wersjami.
na podstawie A.Jońcy
W oczekiwaniu na CWS-a, trochę w charakterze rozrywki i chyba "w temacie" postanowiłem pokazać modeliki popełnione w czasach, kiedy modele polskiej broni pancernej z międzywojnia robiło się z plastiku z pudełek po jogurcie na podstawie TBiU (przynajmniej ja tak zrobiłem). Skala 1:72.
(TKS jest bez podwozia, bo wtedy nie miałem dobrych planów, a potem natchnienie mi odeszło, bo "wsiąkłem" w samoloty )
(TKS jest bez podwozia, bo wtedy nie miałem dobrych planów, a potem natchnienie mi odeszło, bo "wsiąkłem" w samoloty )
w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany)
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany)