Coś starego

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Hmm ...
wlasnie to jest najlepsze ...
W Wojsku Polskim II RP istnialy TRZY pojazdy o oznaczeniu Wz. 34 :))
Jeden to byl : samochod kolowo-gasienicowy, a dwa pozostale, to samochody opancezone, jeden kolowy a drugi kolowo-gasienicowy, z tym, ze wersja kolowo-gasienicowa byla "niezbyt udana" i przekonstruowywana na zwykle kolowe - ale o ile mi wiadomo w 39 jeszcze kilka takich kolowo-gasienicowych bylo.
Awatar użytkownika
messer
Posty: 734
Rejestracja: śr maja 28 2003, 21:35
Lokalizacja: Piaseczno
x 35

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: messer »

cieciwa pisze: W Wojsku Polskim II RP istnialy TRZY pojazdy o oznaczeniu Wz. 34 :))
Jeden to byl : samochod kolowo-gasienicowy, a dwa pozostale, to samochody opancezone, jeden kolowy a drugi kolowo-gasienicowy, z tym, ze wersja kolowo-gasienicowa byla "niezbyt udana" i przekonstruowywana na zwykle kolowe - ale o ile mi wiadomo w 39 jeszcze kilka takich kolowo-gasienicowych bylo.
Niestety Cieciwa mylisz się. Ten samochód opancerzony kołowo-gąsienicowy miał oznaczenie Wz.28. Dopiero po przebudowie go na czysto kołowy otrzymał oznaczenie Wz.34
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Natomiast Wz34 (kołowo-gąsienicowy Fiat) znany jest bardziej jako C4P
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

messer pisze: [...]
Niestety Cieciwa mylisz się. Ten samochód opancerzony kołowo-gąsienicowy miał oznaczenie Wz.28. Dopiero po przebudowie go na czysto kołowy otrzymał oznaczenie Wz.34
Messer nie wykluczone ....
Ale cos mi gdzies sie kołacze oznaczenie Wz.34/I i z. 34/II - ale moge sie mylic ...
To nie sa moje ulubione pojazdy :)
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

kierownik pisze:Natomiast Wz34 (kołowo-gąsienicowy Fiat) znany jest bardziej jako C4P
C4P to ciągnik artyleryjski "spokrewniony" z wz.34(obydwa z rodziny Fiata 621)
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

poza tym były dwie wersje C4P-wczesna z otwartym i nadwoziem i póżniejsza z nadwoziem zbliżonym do Pzinża(kabina była taka sama trochę inne były boczne okna) C4P mial krótszą ramę i trochę inny tył
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

RODZINA PF621 do ktorej naleza wsztskie pojazdy z tych co wymieniliscie obejmuje:
Polski Fiat 621 - model podstawowy,
Wz. 34 - samochod kolowo-gasienicowy,
Wz. 34 - warsztat,
Wz. 34 - nadwozie krotki,
Wz. 34 - ciagnik artyleryjski [C4P] to ten z pierwszych serii produkcyjnych
C4P - ciagnik artyleryjski
PF 621/75 - samobiezna armata plot 75 mm [jakis francuski typ]

Do tego dochodza rozne nie produkowane seryjne pojazdy, jak np. sanitarki, generatory dymu, wyciagarki balonowe, pojazdy strazy pozarnej [choc te byly karosowane w cywilu]
Oraz prototypy, jak np PF621 4x6
Awatar użytkownika
messer
Posty: 734
Rejestracja: śr maja 28 2003, 21:35
Lokalizacja: Piaseczno
x 35

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: messer »

cieciwa pisze: Ale cos mi gdzies sie kołacze oznaczenie Wz.34/I i z. 34/II - ale moge sie mylic ...
Jeśli chodzi o te oznaczenia, to masz racje. Z tym, że występowały tak naprawdę trzy oznaczenia dla Wz.34, mianowicie:
Wz.34 - silnik Citroen i tylny most z samochodu FIAT 614
Wz.34-I - silnik FIAT 108 i tylny most samochodu FIAT 614
Wz.34-II - silnik ulepszony FIAT 108 i tylny most z samochodu FIAT 618
To są najważniejsze różnice pomiędzy tymi wersjami.

na podstawie A.Jońcy
Awatar użytkownika
Roobert
Posty: 209
Rejestracja: wt lut 17 2004, 16:23
Lokalizacja: Resko
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Roobert »

hmmmmm...
może pokażesz kierowniku jakieś nowe zdjęcia tego CWS-a. Aha, jeszcze nie wyjaśniłeś przyczyny zasadzenia grzybów na gąbce. ;-)
Awatar użytkownika
vwsmok
Posty: 65
Rejestracja: pn maja 31 2004, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: vwsmok »

W oczekiwaniu na CWS-a, trochę w charakterze rozrywki i chyba "w temacie" postanowiłem pokazać modeliki popełnione w czasach, kiedy modele polskiej broni pancernej z międzywojnia robiło się z plastiku z pudełek po jogurcie na podstawie TBiU (przynajmniej ja tak zrobiłem). Skala 1:72.
(TKS jest bez podwozia, bo wtedy nie miałem dobrych planów, a potem natchnienie mi odeszło, bo "wsiąkłem" w samoloty ;-))
w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany)
ODPOWIEDZ