Syrena 105
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Witam
Szanowni Koledzy Modelarze ruszyła budowa Syrenki 105. Na razie tylko wykonuje projekt części przedniego i tylnego zawieszenia oraz elementy podwozia.
Z tym faktem związane są fotki. Mam jedną choć widać na niej tylko tylne zawieszenie i dlatego po raz kolejny chcialbym prosić o fotki podwozia i przedniego i tylnego zawieszenia.
A tak na marginesie. Nie posiadam cyfrówki, ale mam nadzieje że nie będzie Wam przeszkadzało to, że będe prowadził na bierząco relacje z budowy Syreny 105.
Pozdrawiam
KLIMA
Szanowni Koledzy Modelarze ruszyła budowa Syrenki 105. Na razie tylko wykonuje projekt części przedniego i tylnego zawieszenia oraz elementy podwozia.
Z tym faktem związane są fotki. Mam jedną choć widać na niej tylko tylne zawieszenie i dlatego po raz kolejny chcialbym prosić o fotki podwozia i przedniego i tylnego zawieszenia.
A tak na marginesie. Nie posiadam cyfrówki, ale mam nadzieje że nie będzie Wam przeszkadzało to, że będe prowadził na bierząco relacje z budowy Syreny 105.
Pozdrawiam
KLIMA
W przerwie między projektowaniem, postanowiłem (tak sobie z nudów ) przytoczyć historię Syrenki. Pomyślałem też że moge to robić co drugi dzień za każdym razem opisując inny model może coś z tego bedzie . Na początek coś o Syrenie 105
W Styczniu 1971 r. władze podjęły decyzję o przeniesieniu produkcji Syren do Bielska Białej do Wytwórni Sprzętu Mechanicznego, dotychczasowego producenta silników dla tych pojazdów. Rozpoczęto odpowiednią działalność inwestycyjną. W ciągu 1971 r. opracowano w FSO dokumentację konstrukcyjna dla zmodernizowanego samochodu Syrena 105, którego produkcję miały przejąć zakłady w Bielsku-Białej. Liczba zmian jak się okazało była niewielka. Szczególnie zauważalne zostało odwrócenie kierunku otwierania drzwi. Zmieniony został także osprzęt drzwiowy (ten w 105 pochodził od PF 125p) oraz zastosowano nowe teleskopowe amortyzatory produkowane na licencji firmy Armstrong. 105-ke przedstawiono publicznie w końcu czerwca 1972 r. a w Lipcu weszła do seryjnej produkcji.
Do Września zmontowano 2600 Syrenek 105. Dalsza produkcja tego modelu odbywała się w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Ogółem w latach 1957-1972 wykonano w FSO około 177 tysięcy samochodów Syrena w różnych wersjach.
Dalszy ciąg już jutro.....
PS. Podobało się .
W Styczniu 1971 r. władze podjęły decyzję o przeniesieniu produkcji Syren do Bielska Białej do Wytwórni Sprzętu Mechanicznego, dotychczasowego producenta silników dla tych pojazdów. Rozpoczęto odpowiednią działalność inwestycyjną. W ciągu 1971 r. opracowano w FSO dokumentację konstrukcyjna dla zmodernizowanego samochodu Syrena 105, którego produkcję miały przejąć zakłady w Bielsku-Białej. Liczba zmian jak się okazało była niewielka. Szczególnie zauważalne zostało odwrócenie kierunku otwierania drzwi. Zmieniony został także osprzęt drzwiowy (ten w 105 pochodził od PF 125p) oraz zastosowano nowe teleskopowe amortyzatory produkowane na licencji firmy Armstrong. 105-ke przedstawiono publicznie w końcu czerwca 1972 r. a w Lipcu weszła do seryjnej produkcji.
Do Września zmontowano 2600 Syrenek 105. Dalsza produkcja tego modelu odbywała się w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Ogółem w latach 1957-1972 wykonano w FSO około 177 tysięcy samochodów Syrena w różnych wersjach.
Dalszy ciąg już jutro.....
PS. Podobało się .