"Zasilanie" do aerografu - opis

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jarski
Posty: 135
Rejestracja: wt sie 12 2003, 16:30
Lokalizacja: Żywiec

"Zasilanie" do aerografu - opis

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarski »

Witam

Od jakiegoś czasu chodził za mną aerograf, aż pewnego dnia nabyłem takowy (pseudo-Iwata). Ale do aerografu jest potrzebny kompresor i tu jest, a raczej był problem. Kupowany kompresor jest dość drogi (250-300 zł i więcej). Długo zastanawiałem się jak ten problem rozwiązać. Kupić nowy porządny? A może zrobić ? Tylko czy robiony samodzielnie będzie wystarczająco dobry ? Idąc za namowami bardziej doświadczonych kolegów i korzystając z ich pomocy (tutaj główne podziękowania dla K. G.) postanowiłem zrobić samodzielnie.
Jeżeli ktoś rozważa zrobić czy kupić kompresor do aerografu, to niech wybierze to pierwsze, gdyż koszt całości zamknął się w 80 zł.
- agregat od rosyjskiej lodówki (tanie i podobno solidne) po regeneracji kupowany w serwisie 40 zł,
- zbiornik wyrównawczy to stara butla jednorazowa po gazie kupiona w tym samym serwisie 10 zł,
- części elektryczne ok. 10 zł,
- części pneumatyczne ok. 20 zł (jako przewody polecam przewody paliwowe),
- manometr dostałem :D

Poniżej przedstawiam efekty mojej działalności w tym zakresie.
Ostatnio zmieniony wt lip 27 2004, 23:30 przez jarski, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia
Jarski
http://www.modele-zywiec.org/
Awatar użytkownika
jarski
Posty: 135
Rejestracja: wt sie 12 2003, 16:30
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarski »

I jeszcze trzy zdjęcia.
Pozdrowienia
Jarski
http://www.modele-zywiec.org/
Awatar użytkownika
Jari
Posty: 430
Rejestracja: wt sty 13 2004, 16:49
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jari »

Jarski a testowałes juz to ustrojstwo?? Jesli tak to pochwal się jak efekty??

Tez chciałem zrobić kompresor ze starej lodówki i ojciec obiecał mi pomóc!!Tydzień później lodówka się popsuła (ku mojej radości) i cieszyłem się jak małe dziecko!!Aż okazało się ze to agregat :(
Amatorzy zbudowali arkę - profesjonaliści Tytanica.
lisu
Posty: 52
Rejestracja: pt cze 25 2004, 23:24
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lisu »

Mozna prosic o dokladniejeszy opis, co do czego ma byc, czesc wiem jak polaczyc, ale jedna rzecz mnie zastanawia jak jest zrobiona, chodzi mi o zdjecie na ktrym widac laczenie sie 4 wezow w jednym punkcie, jeden idzie do manometru, drugi do butli wyrownawczej, trzeci do komresora a 4 ???
Pozdrawiam
Pozdrawiam moja przyjaciółke Monisie :)
Amon
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 30 2004, 22:37
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Amon »

Brawo!
Wszyscy o takim czymś ciągle mówili, a widzę chyba po raz pierwszy.
No to jeszcze poproszę o ogólny schemat połączeń elektrycznych i pneumatycznych....
Awatar użytkownika
jarski
Posty: 135
Rejestracja: wt sie 12 2003, 16:30
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarski »

lisu pisze:chodzi mi o zdjecie na ktrym widac laczenie sie 4 wezow w jednym punkcie, jeden idzie do manometru, drugi do butli wyrownawczej, trzeci do komresora a 4 ???
Pozdrawiam
A 4 poprzez filt paliwa jako filtr powietrza i dwie szybkozłączki z zaworami do aerografu ;-) .
Amon pisze:No to jeszcze poproszę o ogólny schemat połączeń elektrycznych i pneumatycznych....
Połączenia pneumatyczne idą dokładnie tak jak napisał Lisu, a elektryczne są banalnie proste : kabel z wtyczką do gniazdka i dalej poprzez wyłącznik na jednym przewodzie do czujnika położenia (nabyty w komplecie z agregatem) i już.
Jari pisze:Jarski a testowałes juz to ustrojstwo?
Tak, trzeba tylko pamiętać, żeby od czasu do czasu to wyłączyć, a potem włączyć tak, aby ciśnienie było stałe (podobno ok. 2 atmosfery to najleprze ciśnienie do malowania).
Pozdrowienia
Jarski
http://www.modele-zywiec.org/
Okonek
Posty: 1782
Rejestracja: śr mar 05 2003, 23:33
Lokalizacja: Meckenheim / BRD

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Okonek »

jarski pisze: trzeba tylko pamiętać, żeby od czasu do czasu to wyłączyć, a potem włączyć
Jarski , gdybys zastosowal zawor bezbieczenstwa byloby po klopocie . Agregat moglby sobie spokojnie pykac a cienienie byloby stale . Calosc wyglada ciekawie tylko jak dla mnie troche to duza ;-)
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
jarski
Posty: 135
Rejestracja: wt sie 12 2003, 16:30
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jarski »

Okonek pisze:Jarski , gdybys zastosowal zawor bezbieczenstwa byloby po klopocie.
Szukam czegoś takiego taniego. Jak znajde to dopisze.
Pozdrowienia
Jarski
http://www.modele-zywiec.org/
Amon
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 30 2004, 22:37
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Amon »

Witam, chodziło mi bardziej o schemat rysunkowy (zboczenie techniczne), ale opis też oczywiście może być :D . Co do rozmiarów to czy nie możnaby zastosować np. gaśnicy samochodowej lub innej (3kg)?
Darek_Zgórecki

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Darek_Zgórecki »

Witam wszystkich

Amon napisał
Witam, chodziło mi bardziej o schemat rysunkowy (zboczenie techniczne), ale opis też oczywiście może być . Co do rozmiarów to czy nie możnaby zastosować np. gaśnicy samochodowej lub innej (3kg)?
Osobiście uważam, że zbiornik wyrównawczy z gaśnicy samochodowej 2 - 3 kg jest idealny. Sam parę dni temu ukończyłem moje ustrojstwo do psikania i również chciałem zastosować butlę gazową. Był jeden szkopuł: mianowicie smród oparów wydobywający się z butli był nie do wytrzymania. Więc udałem się na złom i wyciągnąłem na pikne oczka gaśnicę 2 kg. Ba, nawet miała manometr, więc z marszu zaoszczędziłem ok 20 zł.
I oczywiście (KONIECZNIE) zawór bezpieczeństwa (taki na 6 bar) wraz z zaworem redukcyjnym!!!! . I będzie Git.

Jak wrócę z urlopu, to spróbuję zamieścić fotki mojej diabelnej maszyny.

Pozdrawiam
Darek
ODPOWIEDZ